ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

תיעוד הנס בירושלים: מחבלים דרסו בחורים, יצאו עם נשק וגרזן – ונמלטו

נס גדול בערב חג: מחבלים ניסו לבצע פיגוע קטלני בזמן ביעור חמת בריכוז חרדי בירושלים - ונמלטו לאחר מעצור בנשק.

הבוקר בשעה 07:50 התקבל דיווח על תאונת דרכים ודריסת שלושה הולכי רגל ברחוב תכלת מרדכי בירושלים. כתוצאה מכך, נפצעו השלושה באורח קל.

מיד לאחר מכן, יצאו שני מחבלים מהרכב הפוגע כשנשק מסוג "קארלו" בידם וניסו לבצע ירי, ללא הצלחה, והחלו נמלטים תוך שהשליכו את הנשק המאולתר במסלול בריחתם.

כוחות משטרה ממחוז ירושלים שהחלו לזרום לזירה, קיבלו דיווח נוסף כי יושבי הרכב הפוגע, יצאו מרכבם כשהם חמושים בנשק וניסו לבצע ירי לעבר אזרחים. בשל מעצור בנשק, מעשה זה לא צלח ושני המחבלים החלו נמלטים מהמקום.

כוחות המשטרה ולוחמי מג"ב ממחוז ירושלים, בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, ובסיוע אמצעים ומסוק היחידה האווירית של משטרת ישראל, הגיעו לזירה והחלו בחקירת הפיגוע תוך איסוף ממצאים ביניהם אותרו ברכב, גרזן, חפיסת תמרים וממצאים נוספים.

תיעוד רגעי הפיגוע ממצלמות אבטחה:

במקביל לכך, ערכו כוחות המשטרה ולוחמי יחידת המסתערבים מג"ב מחוז ירושלים, סריקות אחר המחבלים שנמלטו ברחבי השכונה ובמעגלי סריקה נרחבים, תוך מיצוי כלל היכולות ובשיתוף גורמי הביטחון, במטרה לאתר את השניים במהרה ולהביא למעצרם.

במהלך סריקות ותוך עדויות מאזרחים שנאספו באזור, הוכוונו בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים אל בניין בו מספר בתי עסק והחלו סורקים בתוכו בדקדקנות רבה. במהלך סריקתם, הבחינו בתוך אולם בית עסק בחשוד מסתתר מאחורי פרגוד שחור וקראו לו לצאת ממקומו. המחבל זוהה על ידי הבלש כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה בידו ולאחר שהבחין כי הבלש דרוך בנשקו, השליך את הסכין. מחבל נוסף יצא בשלב זה ממסתורו ובחיפוש שערכו בלשי הימ"ר על גופו, אותרה סכין נוספת.

שני המחבלים, תושבי חברון כבני 17, נעצרו על ידי בלשי הימ"ר, וכוחות נוספים שהוזעקו למקום ערכו סריקות נוספות בבניין ובאזור במטרה לשלול חפצים חשודים נוספים במסלול בריחתם של המחבלים מזירת הפיגוע.

מפכ"ל המשטרה וממ"ז ירושלים, פגשו בבית העסק בו אותרו המחבלים את האזרח הערני שמסר את המידע אודות שני חשודים שנכנסו למבנה ובכך סייע לאיתורם המהיר, ושיבחו את ערנותו.

לאחר מעצרם, שני המחבלים הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של המחוז, חקירה שהחלה ומתנהלת בשיתוף שב"כ, ובהמשך הם יובאו בפני בימ"ש לדיון הארכת מעצרם.

רגעי מציאת הנשק:

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, ציין: ״משטרת ישראל פרוסה בכוחות מתוגברים בכל הארץ, ממשיכה להיות דרוכה וערוכה לשמירה על ביטחון הציבור. בעקבות הפיגוע הבוקר בירושלים, החלה חקירה נמרצת ובזכות שיתוף פעולה אזרחי, שילוב יכולות מהיר וממצה של כוחות המשטרה, משמר הגבול ושירות הביטחון הכללי, בהובלת מחוז ירושלים – נתפסו שני המפגעים. חוסננו כחברה נמדד גם ביכולתנו לנהל שגרה ברוכה, לצד דריכות נדרשת. אני קורא לציבור להמשיך בשגרת החג, תוך גילוי ערנות מרבית. אלפי שוטרים יפעלו במסירות לאבטחת החוגגים, נופשים ומתפללים, שיחגגו את חג הפסח ואת אירועי חול המועד. אני מאחל לכל בית ישראל חג שמח ובטוח״.

ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, שיבח את פעילות שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב, השב"כ וכוחות נוספים שפתחו מיד בסריקות, ואת פעילותם המהירה של בלשי ימ"ר ירושלים שהובילה לתפיסתם המהירה של שני המחבלים, ובהמשך לכך ציין" "כוחות משטרה מגוונים מאוד, כחול וירוק, פעלו פה עד למצב בו נעצרו שני החשודים. במהלך כל השלבים, האוכלוסייה במקום שיתפה פעולה, כולל סיוע באמצעים והיו ערניים מאוד, כך יכולנו להגיע במהרה לחשודים. אנחנו חזקים במערכים ובכלל ריכוזי הקהל, אל מול בתי הכנסת, היערכות החג ממומשת באופן מלא מהעיר העתיקה ובכל רחבי העיר, מערך שנותן מענה אל מול איום הפח"ע ואתגרים נוספים".

במד"א מעדכנים כי בשעה 07:52 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על שני הולכי רגל שנפגעו ככל הנראה מאותו רכב בשתי זירות שונות, אחד ברחוב תכלת מרדכי והשני ברחוב ירמיהו בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק 2 פצועים, בהם: צעיר בן 18, במצב קל-בינוני עם חבלה בראש, ו-1 במצב קל.

חובש רפואת חירום במד"א יצחק הר כסף דניאל לוי סיפרו: "היינו סמוך למקום ובתוךדק הגענו למקום, ראינו צעיר כבן 18 מתהלך בזירה כשהוא עם חבלה בראשו. הוא היה מאוד נסער, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קל-בינוני. אנשים במקום סיפרו לנו, שבזמן שעסק בביעור חמץ, רכב פגע בו בכניסה לחניון בין בניינים."

פראמדיק מד"א נדב ארזי הוסיף וסיפר: "הזעיקו אותנו לרחוב ירמיהו, הסמוך למקום בו פגע הרכב בהולכי הרגל וראינו צעיר כבן 22 בהכרה מלאה, מתהלך במקום. סיפר לנו שבזמן שעסקו בביעור חמץ בכניסה לחניון בין בניינים ברחוב תכלת מרדכי, רכב הגיח במהירות לעבר קבוצת אנשים ופגע בו ובעוד פצוע נוסף, הוא מיד ברח לרחוב ירמיהו הסמוך. הוא סבל מחבלה בראש ובפנים, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר קל."

תמונות מזירת הפיגוע:

צילום: דוברות המשטרה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה והתשתיות מודיע כי בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי (01.05.2024) יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק. המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.90 ש"ח לליטר, עליה של 18 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד […]

ניוז 360

על פי נתוני המדידה של רשות המים, מפלס הכנרת עומד על רום של 209.325-. עליה של 4 ס"מ במהלך שבעת ימי חג פסח. מפלס הכנרת רחוק ב- 52.5 ס"מ מקו אדום עליון. הספיקה בירדן: 14 מק/שנ. העליה בחג הינה עקב ההפסקה זמנית, כבכל שנה, של השאיבה מהכנרת, במהלך חג הפסח.

ניוז 360

בשעה 17:05 נשמעה אזעקת "צבע אדום" בשדרות – מדובר בשיגור של 2 רקטות לעבר העיר. שתיהן יורטו. במד"א מדווחים על פצוע שנפל בפארק בעיר ונחבל בראשו. בנוסף מד"א טיפלו ופינו לבית החולים ברזילי אישה בת 65 במצב קל לאחר שנחבלה בראשה בעת מנוסתה למרחב המוגן. לא נגרם נזק לרכוש.

ניוז 360

בתאריך 26/04/24 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על מציאת עצמות אדם בשטח פתוח סמוך ליישוב ראמה שבגליל. בסיום פעילות חקירה של שוטרי הזיהוי הפלילי בזירה, הממצאים נשלחו למכון לרפואה משפטית. עם סיום הבדיקות התברר כי מדובר בשני תושבי עוספיא בני 32 ו-34 שעד כה הוגדרו כנעדרים ובהתאם לממצאים אלו נפתחה חקירה.

ניוז 360

שני קטינים ( 17.16 ) תושבי הכפר מזרעה נעצרו על ידי שוטרי תחנת נהריה כשברשותם רכוש החשוד כגנוב, הקטינים המוכרים היטב למשטרה מעברות קודמות לא סיפקו הסבר המניח את הדעת להימצאות הרכוש שנתפס ברשותם וניכלאו להמשך חקירה.

ניוז 360

שוטרים מימ"ר ש"י עצרו היום (ראשון) בשעות הבוקר המוקדמות חמישה מתיישבים, אשר השתתפו בחיפושים אחר הנער רועה הצאן בנימין אחימאיר הי"ד. המתיישיבים נלקחו לחקירה בימ"ר ש"י. חלק מהעצורים, נשואים ואבות לילדים. עו"ד עדי קידר, עו"ד דניאל שימשילשווילי ועו"ד נתי רום כולם מארגון חוננו מסיעיים לארבעה מהעצורים. נזכיר כי לפני כשבוע, עצרו הכוחות במבצע לילי 8 […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:36, יום ראשון (5.05)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה