ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

פיגוע קשה בצומת מסמיה: 2 הרוגים וארבעה פצועים קשה ובינוני מירי – המחבל חוסל

2 נרצחים ו-4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה ו-2 במצב בינוני בפיגוע ירי סמוך לצומת ראם מסמיה • פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין, שהיה עד לאירוע: "שמעתי צרורות ירי ומיד רצתי למקום. המראה היה קשה, פצועים שכבו מחוסרי הכרה"

פיגוע קשה בדרום: היום (ו׳), בשעה 12:38, התקבלו קריאות במוקד 101 של מד״א על מחבל שפתח בירי לעבר אנשים סמוך לתחנת אוטובוס בצומת מסמיה. למקום הוזנקו מיד כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א רכובים על אופנועים.

החובשים והפראמדיקים של מד״א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים קפלן ברחובות ואסותא באשדוד, 6 נפגעים, בהם:
2 במצב אנוש (שמותם נקבע בבית החולים) 2 במצב קשה 2 במצב בינוני.

במהלך האירוע שירותי הדם של מד״א סיפקו מנות דם לבתי החולים.

המחבל חוסל במקום. מפכ״ל המשטרה נמצא בזירת הפיגוע ומקבל עדכונים וסקירה במקום.

חבלני המשטרה סורקים את זירה, ובמקביל כוחות משטרה גדולים עורכים סריקות נרחבות על מנת לשלול המצאותם של מעורבים נוספים.

על פי עדי ראיה: המחבל, תושב שועפט שבירושלים, הגיע עם זקן וכיפה לבנה, פתח בירי – וחוסל ע"י אזרח שחלף במקום.

המחבל פאדי ג'מג'ום, מבצע הפיגוע, תושב מחנה שועפט.

פראמדיק מד״א, ארי רוזנשטיין שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר: ״ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי. התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל״.

על מה שאירע בזירה, סיפר סגן מנהל מרחב לכיש במד״א, נחום דוד: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב״.

חזי רוזנבאום ראש צוות קרית מלאכי ביחידה 360 בזירה מדווח: ״מדובר בזירה מזעזעת גופת המחבל כרגע בזירה בתחנת האוטובוס, כוחות הביטחון במקום עדיין לא מאפשרים גישה שכן מתבצעות סריקות בעקבות חשש לעוד מפגע באזור״.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שוחח לפני זמן קצר עם האזרח שחיסל את המחבל בפיגוע בצומת ראם באמצעות נשקו האישי. השר בן גביר שיבח את האזרח על גבורתו והחתירה למגע שמנעה נפגעים נוספים.

השר בן גביר אמר לאזרח: ״יישר כח גדול, אתה גיבור גדול, הצלת חיים של הרבה אנשים. המדיניות שלי זה שנשק מציל חיים – המקרה הזה הוכיח שזו בהחלט הדרך הנכונה. נשקים אצל אזרחים מיומנים, יכול להציל הרבה חיים של אנשים. עשית מעשה נועז, כל הכבוד״.

האזרח תיאר בפני השר בן גביר את השתלשלות הפיגוע ממבטו: ״עצרתי בתחנת דלק כי שמעתי ירי. הילד שלי באוטו, אמרתי לו ״תישאר פה, אל תזוז״. באיזהו שלב דרכתי את הנשק, זיהיתי את המחבל בוודאות מהצד השני של הכביש יורה באנשים, ירדתי לכריעה, שמתי עליו כמה כדורים והוא נפל״.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
איל
איל
לפני 4 חודשים

מיד כדור בראש למשפחה של המחבל, או גירוש לעזה!!!!! מדינה מטומטמת!!!!!!!!

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:04, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה