חדשות בארץ

בעקבות החשיפה: כתב אישום נגד לוחם מג"ב מיחידה מיוחדת שתקף הולך רגל ומחק תיעודים

אחרי החשיפה שלי בשנה שעברה, המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד שוטר מג"ב לשעבר שתקף וגרם חבלות לאדם שחצה את הכביש במעבר חצייה ונתקל ברכב משטרתי שנסע באותה עת במקום ואף ניסה למחוק תיעודים מהמקום.

בתאריך 19/07/22 רכב סוואנה של לוחמי ימ״ס כמעט פגע בהולך רגל שחצה ברמזור ברחוב ארץ חפץ פינת שמעון הצדיק בשכונת שמואל הנביא בירושלים. ההולך רגל דפק על הרכב וצעק עליהם שיסעו יותר לאט, הלוחמים יצאו מהרכב, רדפו אחרי הפצוע והכו אותו.

לאחר מכן הם ניסו להמלט מהמקום – ולאחר שזה לא צלח, הלוחמים הזמינו כוח מסתערבים נוסף, תיאמו גירסאות והחלו לטשטש ראיות.

הצעיר שנפצע ודימם, פונה לבית החולים להמשך טיפול.

עד ראיה שתיעד את הזירה, סיפר לחדשות כל העולם כי אולץ על ידי הלוחמים למחוק כל התיעוד שיש ברשותו.

אזרחים נוספים שהבחינו במחזה הלא שגרתי תיעדו את הזירה ושלחו לחדשות כל העולם מסרו, כי הלוחמים זיהו צלם נוסף והחלו לאיים ולהכות אותו במטרה שימחק את הסרטונים שצולמו.

חייל משוחרר תושב חו"ל, שתיעד את שאירע, סירב למחוק את התיעודים עד שיזדהו בפניו. לאחר שהגיע ניידת משטרה למקום הוא עוכב וסירב עדיין למחוק בטענה שאין שום מניע לצלם לוחמים כאשר פניהם מכוסות.

כתבי חדשות כל העולם, זאבי וידבסקי ואיתמר כהן, שהגיעו למקום ראו כי השוטר הכריח את האדם לפתוח את מכשיר הנייד ולמחוק את כל התיעודים מהאירוע.

גם בזמן שכתב חדשות כל העולם תיעד את הזירה, לוחמים שהיו במקום הזהירו אותו שלא לצלם את הזירה.

על פי כתב האישום, שנחקר על ידי צוות ירושלים והוגש באמצעות עו"ד סיוון דוק מהמחלקה לחקירות שוטרים, הנאשם נסע ברכב משטרתי סמוי עם שוטרים נוספים ברחוב שמעון הצדיק בירושלים בתום פעילות מבצעית. באותה עת צעד המתלונן ברחוב, אז הגיע הרכב המשטרתי לעבר צומת סמוך, כאשר בכוונתו לפנות ימינה לאחד הרחובות ורמזור ירוק לפניו מאפשר זאת. במקביל הגיע המתלונן לצומת והחל לחצות את מעבר החצייה זאת בהתאם לרמזור ירוק להולכי הרגל. הנהג הבחין כי המתלונן חוצה את מעבר החציה, בלם בפתאומיות את הרכב ובשלב זה צעק לעבר המתלונן "ראבק, ירוק" תוך שסימן לו שיסיים לחצות את מעבר החציה. מתוך בהלה, הלם המתלונן בידו הימנית על דלת הרכב מספר פעמים במטרה להסב את תשומת לב הנהג למעשיו. בתגובה יצא הנאשם לעבר המתלונן, רדף אחריו, דחף את גבו באמצעות שתי ידיו והפיל אותו ארצה. אז החל הנאשם להכות את המתלונן בגופו באגרופים ובבעיטות. בתגובה למעשיו של הנאשם, זעק המתלונן לעזרה: 'הצילו, משטרה' ו- 'הצילו, מחבל'. סמוך לאחר מכן עת הגיע למקום שוטר נוסף שתפס את הנאשם והשניים שבו אל הרכב המשטרתי, בעוד המתלונן נותר חבול באמצע הרחוב. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נחבל המתלונן בפניו, בידיו ובברכיו ונזקק לטיפול רפואי.

מבצע בלב השכונה: מסתערבים הכו הולך רגל ואילצו למחוק תיעודים של אלימות

צילום: איתמר כהן
צילום: איתמר כהן

משטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען לא מדובר בתאונת דרכים אלא בעיכוב יזום של חשוד ושחרורו בשטח לאחר שהקניט וקילל את הלוחמים בזמן שעצרו ברכבם ואפשרו לו זכות קדימה בעת חצייה במעבר חצייה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:22, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה