ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

איך מקימים קריית מודיעין מ-0? ואיך היא תיראה? הצצה מיוחדת

מעבדות ומבני הייטק, בנייני הדרכה ומגורים, מתחם תת-קרקעי מסווג, מרכז ספורט ופנאי, פארק, מרכז כנסים, שווקי אוכל וחשמל ירוק – כל אלו הם רק שבריר מ-120 המתחמים והמבנים שיתפרסו על שטח של אלפי דונמים שיהוו את קריית המודיעין החדשה בנגב.

האכלוס אומנם יהיה הדרגתי, ויחל רק בשנת 2026, אבל בימים אלו הבנייה כבר בעיצומה. מי שמנצח עליה הוא "בוב הבנאי" של מנהלת מעבר אמ"ן לנגב, סא"ל ג', רע"ן ההקמה. הענף הזה פועל ללא הרף, ותפקידו ברור: הוא אמון על ההנדסה והתכנון של העיר, המבנים, התנועה והנוף הנשקף ממנה, ואפילו החומה שמגנה עליה.

"אנחנו לא רק מציבים בטון", מדגיש סא"ל ג', "צריך לשלב עבודה טכנולוגית, תקשובית, שירותית ותפעולית. לכן, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם כלל הענפים והיחידות על מנת לייצר בקצה תוצר שלם, אינטגרטיבי ואיכותי בסטנדרט הגבוה ביותר".

רק לפני כמה חודשים, כנראה שצומת שוקת לא היה שונה בהרבה מארגז חול בעיניכם. אבל היום – המצב כבר שונה לחלוטין. עבודות עפר החלו, וחלקה הראשון של חומה היקפית באורך 6.5 ק"מ מעטר את הנוף המדברי.

צינורות מעבירי מים וכלונסאות (שלדי בסיס למבנה) נמצאים כבר בשלבי העמדה מתקדמים, ואיתם גם מנהרת תשתיות תת-קרקעית ומגדל תצפית בגובה שלא יורד מ-21 מטרים. קירות טרומיים וקונסטרוקציה עבור מבני המגורים וההדרכה הונחו, וכדי לספק את חומרי הבנייה לכל זה – הוקם אפילו מפעל בטון בשטח.

כדי להתכונן למעבר עצמו, ענף ההקמה לא עומל רק על הבנייה, אלא גם על אסטרטגיית האכלוס. "אמ"ן הוא גוף דינאמי, הפועל אל מול אויב משתנה", מסביר סא"ל ג', "לכן, אנחנו לא יודעים בוודאות כיצד היחידות ייראו בדיוק בעוד כמה שנים".

כדי להתמודד עם האתגר הזה, הוחלט לבנות את הקריה החדשה בשני שלבים, כאלה שיאפשרו גמישות ודינאמיות במעבר היחידות, שעשויות לשנות את פניהן בתוך שנים ספורות.

"בשלב הראשון, אנחנו מציבים את המבנים והמרחבים הכלליים, ועבור היחידות – מקימים אולמות ריקים", הוא מפרט, "בהמשך, נפעל גם לחלוקה של היחידות בתוך המעטפת הקיימת, האולמות יהפכו למעבדות טכנולוגיות ולמשרדים מתקדמים".

על כל אלה, עובדים כיום יותר מ-400 אנשי מקצוע: אדריכלים, מהנדסים, הנדסאים, שרטטים ואנשי תקשוב וטכנולוגיה. הם מהווים את "שולחן השרטוטים" שבמטה, את אנשי השטח שנמצאים עם הרגליים על הקרקע ומהווים את העיניים של הענף במקום הבנייה, וכמובן, ואולי חשוב מכל – את החיבור הקריטי שבין השניים.

"בסופו של דבר, האמל"ח שלנו באמ"ן הוא אנשי המודיעין", מסכם סא"ל ג', "לכן, זהו לא רק פרויקט בנייה וטכנולוגיה, אלא פרויקט של אנשים. אנחנו כאן בשביל לשתף פעולה, ולוודא שזה יקרה בזמן, בסטנדרט, ובאיכות הנדרשת עבור החיילים והחיילות".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:50, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה