ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

הנמ"ר החדש של גולני נכנס לזירה – צפו בו בפעולה

דגם חדש ומתקדם של נגמ"ש המרכבה הידוע – נמ"ר סימן 2, נכנס בימים אלו לשורות החטיבה החומה, שעתידה לשים אותו בחוד העשייה המבצעית. נפגשנו עם קצין הטנ"א של גולני, שסיפר לנו הכול (כמעט) על הכלי החדש שיביא אותם צעד נוסף קדימה לניצחון.

בשנת 2008, נכנס לראשונה לחטיבת גולני, אמל"ח ייחודי וקטלני שיעמוד בראשה בשעת פקודה – הנמ"ר. בימים אלו, 15 שנה לאחר מכן, יצטרף לשורות החטיבה דגם משופר ומתקדם – נמ"ר סימן 2 או בשמותיו הנוספים, נמ"ר MTU ונמ"ר 1500.

ראיון: עלמה סברוב, עריכת תוכן: עלמה סברוב וענבר דקל כהן, עריכת וידאו: צוף רוטבליט, צילום: עומר זלטנר

בחודש שעבר, שישה נמ"רים ראשונים נכנסו לגדוד 13 שבגולני, וכמה נוספים עתידים להיכנס בתקופה הקרובה. "לקחנו את הטוב ביותר שהיה ושיפרנו אותו", קובע רס"ן גומן, "זה היה תהליך הנדסי מורכב מאוד, והנמ"ר החדש מביא איתו יכולות אש מתקדמות שבעבר לא היו קיימות".

"השם מגיע מהמונח נגמ"ש מרכבה", מסביר רס"ן אולג גומן, קצין הטנ"א של חטיבת גולני, והאחראי על הטמעת הנמ"ר החדש בשטח, "הכלי יודע לקחת צוות לוחמים ולהביא אותו לעומק שדה הקרב, ליעדים ולמטרות בצורה הבטוחה והמהירה ביותר".

"בנמ"ר החדש יש מסכי 4K, ויכולות זום בלתי רגילות, כך שניתן לאתר את האויב אפילו מתוך חלון. בנוסף, הכלי מרושת במצלמות פנורמיות, שמאפשרות ללוחמים לנטר את השטח בזווית של 360 מעלות", מוסיף רס"ן גומן.

הנמ"ר מביא שיפור גדול בממשק התפעול ובתנאי השירות של הלוחמים. "כשההפעלה פשוטה יותר, הלוחם בשדה הקרב יצליח לתפעל את המערכת בצורה המיטבית", מרחיב האחראי על הטמעת הכלי בשטח, "הוא לא צריך לחשוב איזה לחצן מפעיל מה, הכול אינטואיטיבי, פשוט וברור יותר".

הנמ"ר כמעט לחלוטין תוצרת "כחול-לבן", ובתהליך הפיתוח השתתפו משרד הביטחון, זרוע היבשה, חיל הטנ"א ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.

כשאני שואלת את קצין הטנ"א על הבשורה הכי משמעותית שהנמ"ר החדש מביא, הוא עונה באופן שלא משתמע לשתי פנים: "מערכות ההגנה. פיתחנו יכולת אקטיבית שיודעת להביא את הכוחות בצורה הבטוחה ביותר לעומק שטח האויב. אחת המערכות נקראת 'מעיל רוח' והיא יודעת להגן על הצוות מכל האיומים האפשריים, יותר מזה לא נוכל להרחיב".

כלל המערכות, הן הההגנה והן ההתקפה, כבר נמצאות בצורתן הסופית בתוך הנמ"ר. בגולני מעריכים כי הנמ"ר החדש יעצים את יכולות הגדוד בחזית ויעלה את תחושת המוגנות בקרב הלוחמים. "זה רגע היסטורי", מכריז רס"ן אולג, "אנחנו מתקדמים עוד צעד קדימה – עד הניצחון".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:40, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה