ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏ח"כ רועי פולקמן: מוותר על מקומי ברשימה ברשימה לכנסת ה-22

ח"כ רועי פולקמן : סוף תקופה, מוותר על מקומי ברשימה ברשימה לכנסת ה-22.

מיד לאחר פיזור הכנסת והסיכום הראשוני בין "הליכוד" ו"כולנו" על ריצה משותפת, שקלתי להודיע שאין בכוונתי להשתלב ברשימת הליכוד לכנסת ה-22. זאת למרות המקום שהוצע לי ברשימה. התבקשתי מצד חברי למפלגה לא למהר לקבל החלטות, וכך עשיתי. המתנתי לראות שאכן הדבר מנוי וגמור ומה יהיו המשמעויות. היום לאחר החלטת בית המשפט העליון העניין סופי. לפיכך הודעתי ליו"ר מפלגתי שאני מוותר על מקומי ברשימה לכנסת ה-22. את שאיפתי לעשות ולתרום לא מיציתי ואני משוכנע שאמצא את דרכי לעשייה למען הציבור גם בעתיד.
במהלך קדנציה עמוסה בת ארבע שנים בכנסת ה-20 זכיתי לעבוד עם שותפים בקואליציה ולקדם עשייה משמעותית עבור הציבור. פעלתי עם כל המפלגות מתוך הערכה וכבוד. כולל כמובן עם חברי מתנועת הליכוד, יש בינינו הסכמות וערכים משותפים. יחד עם זאת, מקומי בעת הזו איננו שם.
זכיתי כיו"ר סיעת כולנו להוביל בכנסת סיעה שבראש וראשונה הינה סיעה חברתית. סיעה שבפעם הראשונה מאז המחאה החברתית בשנת 2011 הביאה בשורה אמיתית למעמד הביניים ולשכבות החלשות בישראל. צמצום פערים ושוויון ולא רק שוק חופשי וצמצום רגולציה. זאת לצד שמירה על ממלכתיות ודוגמא אישית. אפשר וצריך לעשות רפורמות בתחומים רבים, אבל בלא דה לגיטמציה לתקשורת, לעובדי המדינה, ולרשויות אכיפת החוק.
זכיתי לאורך ארבע שנים להוביל שורה ארוכה של חוקים ורפורמות, הן בשם עצמי והן עבור הסיעה. אני גאה במיוחד בתוכנית "מחיר למשתכן", אשר פעלתי רבות כדי לקדמה ואשר היוותה בשורה אמיתית לאלפי זוגות צעירים. אני גאה בתפקידי בריכוז עבודת ועדת הכספים בשלושה תקציבים וחוקי הסדרים, שכללו רפורמות אדירות במערכת הבנקאות והאשראי, ברפורמות עבור עסקים קטנים, בפעולות לחיזוק מעמד הביניים ולצמצום הריכוזיות במשק.
אני גאה בחוקים שעבדתי עליהם במהלך הקדנציה. 16 חוקים שהובלתי והושלמו לצד רבים אחרים להם הייתי שותף ומעורב. ביניהם חוק מכון התקנים, חוק מוסר תשלומים, חוק דיור בהישג יד, חוק שכירות הוגנת, חוק גרייס למשכנתאות, וגם עבודה קשה שלא הושלמה ותושלם על ידי אחרים, על חוק עידוד השקעות בבניה להשכרה ארוכת טווח.
נוסף על החקיקה החברתית שהייתי שחקן מרכזי בהובלתה, אני גאה בתפקיד שעשיתי במשיכת הקואליציה לעבר המתינות והממלכתיות. בגיבוי יו"ר מפלגתי, מנעתי את ביטול חוק יסוד כבוד האדם וחירותו בסעיף 1 (ד) בחוק הלאום, וסייעתי בהקמת תאגיד השידור הציבורי כגוף תקשורת עצמאי ולא פוליטי אשר מזרים מאות מיליוני שקלים לתעשיית היצירה הישראלית. אני גאה בעובדה שמנעתי את קידומם של חוק המינויים הפוליטיים המורחב, ושל גרסה קיצונית של חוק המינויים הפוליטיים של יועצים משפטיים, שגורמים בקואליציה ניסו לקדם. גם חוק ההמלצות עבר לבסוף בגרסה מרוככת ולא מזיקה בזכות התערבותי כיו"ר סיעת כולנו.
אני עדיין סבור כי הדרך של ימין חברתי וממלכתי היא הדרך הפוליטית הנכונה עבור מדינת ישראל. אך מעבר לכך, נכונה פוליטיקה של עשייה, של העמקה ושל יסודיות. פוליטיקה של התנגדות לשיח אלים, בריוני וקיצוני, ושל חיפוש דרך האמצע ולא השוליים.
אני מודה למשה כחלון על ההזדמנות לשרת את הציבור הישראלי. ממשה ומשפחת כחלון למדתי על פוליטיקה, אבל לא פחות מזה, על בני אדם וערכים.
עשיתי כמיטב יכולתי להיות משרת ציבור נאמן. זכיתי לעבוד לצד חברי כנסת מעולים, הן בסיעתי והן משאר סיעות הבית. זכיתי אף לעבוד עם עובדי כנסת, עובדי שירות המדינה וצוות יועצים פרלמנטריים, שהם מהטובים שאפשר לבקש. לכולם תודה גדולה. עוד ניפגש בהמשך.
תודה גדולה לכם, פעילים, תומכים וכל אותם אזרחים שראו בי אדם שראוי לאמונם. האמון שלכם הוא תעודת הכבוד החשובה ביותר למשרת ציבור.
תודה כמעט אחרונה לקים אשתי היקרה ולילדי, אשר הקריבו לא מעט בשנותיי בכנסת. התמיכה שלכם אפשרה לי לפרוח.
ותודה אחרונה בהחלט לאימי נעמי, שזכתה לראות אותי עושה את מה שהאמנתי בו מכל הלב, והיתה שם בשבילי עד הרגע האחרון.

שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון:
"ח"כ רועי פולקמן הוא אחת הדמויות המרכזיות בהצלחת המהפכה הכלכלית-חברתית שעברה על מדינת ישראל בשנים האחרונות. הוא מהפרלמנטרים המצטיינים שהכרתי, והייתה לי זכות גדולה לעבוד איתו בצורה הדוקה בארבע וחצי השנים האחרונות.
רועי הוא שליח ציבור אמיתי וערכי, שמבין את חשיבות המוסדות הדמוקרטיים והקפיד לשמור עליהם, בן אדם חברתי שרואה תמיד לנגד עיניו אך ורק את טובת האזרח.
רועי יחסר לי באופן אישי והוא יחסר לכנסת ישראל. אני מודה לו על עבודתו המסורה ובטוח שימשיך לתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית בהמשך הדרך".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:01, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה