חדשות בארץ, חדשות בעולם, חם ברשת

כך הנשיא ביידן משתף פעולה עם מחוללי המחאה בישראל

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז התייסח בנאומו במליאת הכנסת לנסיעתו המתוכננת של הנשיא הרצוג לארה"ב בו בזמן שהנשיא ביידן מחרים את ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו.

"למרות אין ספור הצעות אי אמון, בעוד מספר ימים ימלאו מאתיים ימים לכהונתה של הממשלה הנוכחית. באופן חסר תקדים, הממשל האמריקאי, בהנהגתו של הנשיא ביידן, מחרים את ראש הממשלה הנבחר של מדינת ישראל, וטרם הזמין אותו לבית הלבן. תקופת החרם הארוכה הזאת עוברת אפילו את החרם של אובמה על נתניהו. אז זה לקח 180 יום כדי שהוא יוזמן לביקור מדיני באמריקה. זו כנראה התוצאה המתבקשת למציאות, שבה בצד האמריקאי נמצא נשיא שמייצג את השמאל הפרוגרסיבי, זה שדוגל בטשטוש זהויות ולא מסוגל להעמיד עמדה לאומית פטריוטית שנאבקת על קיומה של האומה והמדינה, ובצד הישראלי נמצא ראש ממשלה, שמייצג את המחנה הלאומי-מסורתי-יהודי, זה שלא מתבייש בזהותו, באמונתו ובמורשתו ומוכן להיאבק למענן.

ומה עושה הממשל האמריקאי שרוצה להעמיק את מסר החרם מצד אחד, ומצד שני, ליצור את הרושם שהבעיה שלו היא רק עם ראש הממשלה וממשלתו, אבל לא עם מדינת ישראל? פשוט מאוד. מזמינים את נשיא המדינה לביקור מדיני, ובכך יוצרים את האשליה כאילו היחסים עם מדינת ישראל תקינים לחלוטין, וכל הבעיה היא עם ראש ממשלה מסוים. וכששואלים את הנשיא ביידן על ביקור ראש הממשלה נתניהו, הוא מתחמק ואומר שהנשיא הרצוג מוזמן. כלומר, עוד דרך לשתף פעולה עם מחוללי המחאה בישראל בניסיונם לערער את הלגיטימיות של ראש הממשלה וממשלתו.

מילא, כשהנשיא הרצוג נסע לארה"ב בפעם הקודמת, זה היה בתקופת מערכת בחירות, כשבמדינת ישראל כיהן ראש ממשלת מעבר. אבל כעת, כשמכהן בישראל ראש ממשלה, שנבחר לתפקידו ברוב ניכר וברור, מה פתאום כבוד הנשיא משתף פעולה עם החרם של הממשל האמריקאי על ראש הממשלה? הנשיא הוא דמות ייצוגית ממלכתית, שלפעמים פועל בשליחות מדינית מטעם ראש הממשלה, אבל בוודאי שהוא לא אמור לשמש כלי בידי מנהיגי מדינות ללחוץ או אף להחרים את ראש הממשלה והממשלה הנבחרים. הנשיא הרצוג היה אמור לומר לממשל ביידן, שעם כל הכבוד הרב שהוא רוחש להם, יש בישראל ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות, והמגעים המדיניים אמורים להתנהל מולו, ובוודאי שאין מקום לחרמות כלפיו.

הגיע הזמן לחזור להתנהל כבעלי כבוד לאומי של מדינה חזקה, ולא כפרובינציית חסות שולית וכנועה"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
tkh
tkh
לפני 1 שנה

בכל העולם מבינים שהממשלה פה מטורללת, אנטי דמוקרטית. לא רוצים קשר עימה.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:42, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה