ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

סמוטריץ: "נחושים להצליח במאבק למען אזרחי ישראל"

דברי יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה:

יוקר המחיה נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו ממשיכים להיאבק בו בכל דרך ואנחנו נחושים להצליח במאבק הזה למענכם אזרחי ישראל.

לפני מספר ימים פרסמתי להערות הציבור צו להורדה זמנית של המכס על ייבוא חלב. עשיתי זאת מכיוון שלאחרונה נוצר חוסר בחלב על המדפים ואני לא מוכן שמוצר המזון הבסיסי הכי נמכר בישראל יהיה בחוסר. חלב הוא מוצר בסיסי והוא חיוני לכל בית. לצד תמיכות ישירות בחקלאים ושני מיליארד שקלים להשקעות הון וחדשנות בחקלאות שגיבשנו במסגרת התקציב. אני מחויב לדאוג לקיום סדיר של החלב על המדף באופן רציף. ישבתי בימים האחרונים עם גורמים מענף החלב ובקרוב מאד אפרסם את החלטתי.

היום הכנסת תאשר בע"ה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות במתווה השופט סולברג.

זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים.

גם לאחר מכן ישארו עילות שקיימות בכל העולם ושעל בסיסן בית המשפט יכול לבקר החלטות של הממשלה אבל בלי להחליף את שיקול הדעת וההחלטות הערכיות של נבחרי הציבור.
לו באופוזיציה היו פועלים בהוגנות ולגופו של עניין הם היו תומכים בתיקון המתבקש הזה, אבל למרבה הצער הכל אצלם מפוזיציה והם מתנגדים לכל דבר כשהמטרה האמיתית שלהם היא להפיל את הממשלה.

"במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב – אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא", אמר לפני לא הרבה זמן חבר הכנסת בני גנץ. זה לא הפתיע אף אחד מאתנו, הרי היה ברור שגנץ ולפיד לא מעוניינים להגיע להסכמה אלא רק למרוח זמן. אנחנו בכל זאת ניגשנו לשיחות בבית הנשיא בלב פתוח ובנפש חפצה ולצערנו האופוזיציה טרקה את הדלת.

אני שומע בימים האחרונים כל מיני הצעות מוזרות שנועדו גם הן להרחיק את כובד המשקל מהכנסת – בית הנבחרים של העם. רעיונות על אסיפות מכוננות וכל מיני תחליפי דמוקרטיה. אני אומר באופן חד וחלק – הכנסת היא בית הנבחרים של העם. בתחילת השנה היו בחירות דמוקרטיות, אם תרצו, הסקר הגדול ביותר, ובו המחנה הלאומי אמר את דברו.

בניגוד לאופוזיציה הנוהגת בחוסר אחריות ועסוקה בהסתה, אנחנו בקואליציה נוהגים באחריות. נמשיך לקדם בנחישות ובאחריות את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט כפי שהתחייבנו לציבור לפני הבחירות ובהתאם למנדט שקיבלנו מהעם.

לסיום, אני מבקש להתייחס לאמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שחלק מהבעיה – היא השרים שאומרים "אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום״
אני מכבד את הנשיא ואת היחסים החשובים בין ישראל וארה״ב ובין בעלי ברית זה לגיטימי שיהיו גם חילוקי דעות.

זכותו של הנשיא להביע ביקורת על המדיניות שלנו וזכותנו וחובתנו להמשיך ולפעול למימוש השליחות של אזרחי ישראל, להגן על עצמנו ולהילחם בטרור ולבנות את ארץ מולדתנו.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:16, יום ראשון (8.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה