ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

השר לשעבר עיסאווי פריג': "ביום שאחרי אבו מאזן יש רק אישיות אחת שמסוגלת להמשיך להנהיג"

השר לשיתוף פעולה אזורי לשעבר, עיסאווי פריג' לפני זמן קצר בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן: "ביום שאחרי אבו מאזן יש רק אישיות אחת שמסוגלת להמשיך להנהיג את השטח ולקבל לגיטימציה בקרב הרשות הפלסטינית וגם שחמאס יוכל לתת לה את ברכת הדרך והיא מרואן ברגותי'.

השר לשעבר התייחס לפתרון שתי המדינות ואמר: "המציאות לא מדברת כבר על שתי מדינות, במציאות הדברים נראים אחרת. מאחר ואני מכיר את האוכלוסייה הפלשתינית אני משוכנע שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון המספק. אחרי שנהייתי חבר בממשלה והיו לי מפגשים מקרוב עם מנהיגים מהעולם הערבי, עיניי נפקחו והיום אני רואה את הדברים בצורה אחרת. אין בצד הפלשתיני ואין בצד הישראלי אסטרטגיה, שני הצדדים מהמרים על אלמנט הזמן. לטובת מי הזמן פועל? כל אחד אומר שהוא פועל לטובתו. בינתיים הקורבנות ממשיכים להיערם".

השר לשעבר התייחס ליום שאחרי אבו מאזן ואמר: "העתיד תלוי בשחקנים החדשים שיכנסו לזירה בשנים הבאות. כל שחקן חדש שנכנס לזירה משנה כיוון. להתפתחות בזירה הסעודית יהיו השפעות מרחיקות לכת על כל הסוגיה הישראלית – פלשתינית כיוון שהזהות הלאומית הפלשתינית הפכה להיות מתחת לזהות האיסלאמיסטית. היום אצל הערבים המוטיב הדתי הוא שמוביל ולכן האנשים רוצים שני דברים: לחיות בכבוד, ואל תפגע באל אקצה. המהלך שישנה ויהיה מכריע בעשור הבא הוא קיום בחירות ברשות הפלשתינית. צריך לגיטימציה. עם כמה שאבו מאזן חלש, הוא קיבל לגיטימציה בבחירות שהיו ב-2006. היום יש אישיות אחת שמסוגלת להמשיך להנהיג את השטח ולקבל לגיטימציה בקרב הרשות הפלסטינית וגם שחמאס יוכל לתת לה את ברכת הדרך והיא מרואן ברגותי. אני ביקרתי את מרואן בכלא והם איתו ובעדו. אנחנו צריכים לגלות אומץ למצוא הנהגה שמסוגלת להביא לשינוי. גם בצד הישראלי וגם בצד הפלשתיני – אין הנהגה".

עוד הוסיף השר לשעבר בנושא הפלסטיני ואמר: "אנחנו מקצצים לפלשתינים את הכסף של הרוצחים, 300 מיליון שקל. מקצצים על פי חוק ומצד שני נותנים להם את זה כהלוואה. הקיצוץ מתבצע כדי לרצות את הציבור ומצד שני אני נותן להם את הכסף כי אני לא רוצה שהרשות תקרוס כי את מדינות העולם ומדינות ערב פחות מעניין הנושא הפלשתיני כמו שעניין אותם לפני עשרות שנים".

(קרדיט צילום סטילס: גלעד קוולרצ'יק)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:25, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה