ניוז
ניוז 360 news

דעות ופרשנויות, חדשות בארץ

האם כל אחד יצטרך עו"ד שיעמוד לצדו?

כמעט כל אדם יצטרך בשלב כזה או אחר של החיים להיעזר בשירותיו של עורך דין. לעיתים תהיה זו סיבה פשוטה למדי, למשל חתימה על הצהרה עבור העירייה כשעוברים דירה ורושמים את הילד לגן, ולעיתים תהיה זו סיבה מורכבת יותר, למשל בייצוג משפטי בתביעה. אז מתי שוכרים את השירות, כיצד מוצאים עורך דין המתמחה בתחום ומה כדאי לדעת לפני? כל הפרטים בהמשך.

מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין?

כמעט כל אדם בשלב מסוים של חייו יזדקק לעורך דין, מי מהם שיזדקקו לו בשל בעיה מורכבת במיוחד ומי שעבור סוגיות פשוטות יותר. בגזרת הסוגיות הפשוטות נמצאות סוגיות כמו חתימה על חוזה שכירות, חתימה על הצהרה לגוף ממשלתי, בדיקת הסכמים שונים ובהם הסכמי עבודה וכדומה.

בסוגיות המורכבות יותר נמצא הגבת תביעות בתחומים שונים ובהם לשון הרע, דיני עבודה ודיני משפחה, ייצוג כנתבעים והגשת כתבי הגנה, ייצוג בדינים פליליים בבית המשפט, ייצוג נפגעי תאונות דרכים או אנשים שגרמו לתאונות דרכים, ייצוג והגשת תביעות והגנה בתחומי משפט שונים כגון רפואה, נדל"ן, ירושה, צבא, חברות ומסחר ועוד. מלבד זאת ישנם עורכי דין המתמחים בתחומים מסוימים המסייעים בליווי עסקי, למשל ייצוג וליווי עסקי לחברות סטארט אפ, לחברות המתמחות במזון, לחברות פיננסיות ועוד.

על אילו פרמטרים נתבונן כשנבחר עורך דין?

ישנם מספר פרמטרים אותם מומלץ לבחון לפני בחירת עורך דין, והכלל המנחה הראשון הוא מציאת עורך דין המתמחה בתחום הספציפי שבו אתם זקוקים לשירות. כיום יש תחומים רבים בהם עורך דין יכול לעסוק, ישנם עורכי דין החולשים על תחומים רבים, אם יש להם משרד וכל עורך דין במשרד מתמחה בתחום אחר – נפלא, אך קשה לעורך דין אחד להתמחות בכל תחומי המשפט ויש לשים לב לכך.

מלבד המומחיות והעיסוק בתחום ספציפי, מומלץ לבחור עורכי דין בעלי המלצות אישיות או המלצות באתרים בהם הגולשים מדרגים את עורכי הדין. ניתן לקרוא ביקורות ולקבל מידע רב על עורכי הדין ודרכי העבודה שלהם ולבחון את אתרי האינטרנט שלהם ולראות את מי ייצגו, האם הם מחזיקים בתקדימים משפטיים והאם יש להם ניסיון רב שנים בתחום.

מהי ליטיגציה ומדוע כדאי להכיר את המונח?

נהוג לחשוב שכל עורך דין מייצג בבית המשפט אך הדבר אינו נכון. ישנם עורכי דין שעוסקים בתחומים שונים אך הם אינם מייצגים בבתי המשפט, וישנם עורכי דין שהמומחיות שלהם הנה לייצג. עורכי דין אלו הם עורכי דין המתמחים בליטיגציה אותה נוכל למצוא בתחום המשפט המנהלי, המשפט האזרחי והמשפט הפלילי. למעשה מדובר על אמנות ההתדיינות בבתי המשפט, מדובר על תחום שלם בו מתמחים עורכי דין בעלי יכולות התבטאות גבוהות ויכולות להתמודד עם מצבי לחץ בזמן אמת תוך הפעלת יצירתיות וקסם אישי.

טיפים לבחירת עורך דין

רגע לפני שבוחרים עורך דין מומלץ לפעול על פי הטיפים הבאים:

• בחרו עורך דין בעל ניסיון והתאמה מדויקת לצרכים שלכם – אם אתם זקוקים לעורך דין שמתמחה בליטיגציה מסחרית, אל תבחרו בשום דבר אחר מלבד עורך דין שזוהי מומחיותו.

• בדקו את הכימיה שלכם עם עורך הדין, היא חשובה וקריטית להליכים המשפטיים.

• בחרו עורך דין עליו יש המלצות רבות והוא מייצג באזור בית המשפט, העסק או המגורים שלכם.

המאמר באדיבות פורטל דין נט.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:14, יום ראשון (8.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה