ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

אושר בטרומית: "חוק בן גביר" – העברת סמכויות מהמשטרה למשרד לביטחון לאומי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה של ח"כ איתמר בן גביר. בהצעה תמכו 61 חברי כנסת לעומת 53 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדה המסדרת לקביעת הוועדה בה יתקיים הדיון בהכנה לקריאה ראשונה.

מוצע לתקן את פקודת המשטרה ולקבוע כי משטרת ישראל תהיה נתונה למרות הממשלה וכי המפכ"ל יהיה מופקד על ניהול משטרת ישראל, על הפעלתה ועל פיתוח יכולותיה, בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר. ההצעה מחריגה את עניין חקירה או תיק מסוימים, לרבות לעניין פתיחתם, ניהולם או סגירתם, למעט עניין מדיניות בתחומי חקירות, טיפול בתיקים והעמדה לדין.

בדברי ההסבר נכתב: "עקרון יסוד בדמוקרטיה המודרנית הוא כי הדרג המדיני, קרי נבחרי הציבור, מתווה מדיניות ומנחה, והדרג הביצועי מיישם מדיניות זו. ואכן, ניתן לראות כי במבנה המשטרי של מדינת ישראל, צה"ל מבצע את מדיניות הממשלה ואת מדיניות השר הממונה וכפוף להנחיותיהם.

בהתאם לכך, ועל מנת ליצור מארג חקיקתי קוהרנטי, שעומד בקנה אחד עם עיקרון היסוד האמור ברישא, מוצע להחיל הסדר דומה בפקודת המשטרה, בכל הנוגע ליחסים שבין משטרת ישראל לבין הממשלה והשר הממונה".

ח"כ בן גביר: "פקודת המשטרה היא פקודה ישנה שבמדינה דמוקרטית לא יכולה להיות. אנחנו מגיני הדמוקרטיה ונילחם למענה. בדמוקרטיה שר יכול לקבוע את המדיניות של המשרד שלו. אז נכון שהיו שרים כמו עומר בר לב שעשו את הדברים במחשכים אבל דרך המלך היא לקבוע את מדיניות המשרד, לשם כך נבחרנו. זו מטרת הדמוקרטיה. רק במדינות העולם השלישי, מפקד המשטרה הוא זה שקובע את המדיניות."

השר לביטחון פנים עומר בר לב השיב: "מדובר בהצעת חוק שמהותה היא אחת – לפגוע בעצמאותה של משטרת ישראל ולהפוך אותה לכלי שרת בידי פוליטיקאים. היא לא נועדה לתיקון כי אם להרס עצמאותה של משטרת ישראל ופגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית, מדובר בהפיכה של מה ממש. החוק הזה יהפוך את מדינת ישראל למדינת משטרה.

ארגון יש דין בתגובה להצעת החוק – תיקון פקודת המשטרה והרחבת הסמכויות לשר המיועד בן גביר: "הענקת סמכויות נרחבות שיכתיבו למשטרה את מדיניות אכיפת החוק ואת סדרי העדיפות בפעולות האכיפה תאפשר לשר להעניק חסינות מלאה למבצעי עבירות כלפי פלסטינים. חסינות שכזו עלולה להביא להתגברות ולהחמרה בתופעת אלימות המתנחלים וכתוצאה מכך לפגיעה חמורה בזכויות האדם של הפלסטינים ואף להסלמה במצב הביטחוני בגדה המערבית״.

(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

מחר (שני, 20.5.24), בין השעות 14:00-20:00, יתקיים תרגיל בטחוני חוצה-רשויות לאורך רצועת חופי חיפה ויישובי חוף הכרמל, בהשתתפות כוחות הביטחון החירום וההצלה ועיריית חיפה. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי שייט, כלי טיס, כלי רכב וכוחות ביטחון במרחב ועשויים להישמע קולות ירי, נפץ ואמצעים כחלק מהתרגיל. אין חשש לאירוע בטחוני.

ניוז 360

למוקד המשפטי של ארגון חוננו הגיע דיווח על 2 מעוכבים בסמוך לקרית גת, בחשד לחסימת משאיות הסיוע לחמאס. השניים נלקחו לתחנת המשטרה בקרית גת, אחד מהמעוכבים קטין כבן 16. עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון חוננו מסייע למוכבים.

ניוז 360

שוטרי תחנת לוד פתחו לפני זמן קצר בחקירה, עם קבלת דיווח בדבר פצוע ירי תושב המקום אשר פונה אל המרכז הרפואי אסף הרופא במצב אנוש על פי גורמי רפואה, שם נאלצו לקבוע את מותו. השוטרים פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה.

ניוז 360

אתמול התקשר למוקד המשטרה במחוז ירושלים אדם בשנות ה-50 לחייו (מתגורר כיום באזור ירושלים), ואיים כי בכוונתו לפגוע בראש הממשלה, ולדבריו לחזור על מעשה הטרור של יגאל עמיר ולפגוע בראש הממשלה. לאחר מגוון פעולות שבוצעו ע״י משל״ט מחוז ירושלים ותחנת מוריה, החשוד אותר בבית החולים שערי צדק בירושלים ונעצר לחקירה בתחנת מוריה של מחוז ירושלים. […]

ניוז 360

לפני זמן קצר התקבל דיווח על גופת אדם שנמצאה בסמוך לבית העלמין מורשה. כוחות משטרה במקום, הגופה תעבור למכון הפתולוגי והחקירה נמשכת.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, שני לוחמי צה״ל מיחידת יהל״ם נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שהיה במשימה במרחב נפצע באורח קשה ושני עובדים נוספים שהיו במשימות במרחב נפצעו באורח קל בדרום רצועת עזה. אמש נפצע באורח קשה לוחם צה"ל בגדוד רותם, חטיבת גבעתי, בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, שלשום […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:48, יום ראשון (19.05)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה