חדשות בארץ

ניצחון ראשוני לקואליציה הנכנסת: כך יריב לוין נבחר ליו"ר הכנסת

הכנסת הצביעה ברוב של 64 חברים ובחרה את מועמד הליכוד לוין לכהונה זמנית עד שיוסכם על יו"ר כנסת קבוע. לוין לאחר בחירתו: "נעשה מאמץ משותף כדי לחזק את מעמדה של הכנסת והרשות המחוקקת". נתניהו הרגיע בנאומו: "יהיה חשמל בשבת לא תהיה מדינת הלכה" עם כניסתו לתפקיד אמר לוין: "נחזק את מעמד הכנסת שנפגע בשנה האחרונה"

קרדיט צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת.

מליאת הכנסת בחרה הבוקר ברוב של 64 חברים בח"כ יריב לוין מהליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת ה-25. כל חברי הקואליציה העתידית תמכו במועמדות של לוין וזו גברה על מועמדותם של חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד וח"כ איימן עודה מהרשימה המשותפת. לוין יכהן כעת בתפקיד עד להשבעת הממשלה, תקופה שבה הכנסת תקדם שורת הצעות חוק שנדרשות קודם ההשבעה בהתאם לסיכומים עם השותפות הקואליציוניות.

בתום ההצבעה לוין ולוי התחבקו ולחצו ידיים, לאחר מכן לוין ליווה אותו בדרכו למטה מעמדת היו"ר במליאה ברקע מחירות כפיים של חברי המליאה.

"אעשה ככל יכולתי למלא גם את שליחותי זו בדרך שבה חינכו אותי הוריי. דרך של מחויבות מוחלטת לעם ישראל", אמר לוין בנאום שנשא לאחר בחירתו. "אני תקווה שהכנסת ה-25 תמלא את ימיה ותקום בקרוב ממשלה יציבה. נצטרך לעשות מאמץ משותף כדי לחזק את מעמדה של הכנסת והרשות המחוקקת. מחכים לנו בימים הקרובים ימי עבודה עמוסים ביותר".

"בדיון לפני ההצבעה תקף ראש הממשלה היוצאת יאיר לפיד את הקואליציה המסתמנת ואמר: "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?". לפיד המשיך ואמר: "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר".

לפיד הוסיף ואמר: "ניצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא נצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו".

גם ראש הממשלה הנכנס נאם לפני ההצבעה ודיבר גם בנושא הפרסומים על ההסכמים הקואליציונים המתגבשים בממשלתו הגיב על ההתקפות בנוגע לדרישות יהדות התורה. נתניהו אמר: "יהיה חשמל בשבת, יהיו חופים לכולם, לא תהיה מדינת הלכה אלא תהיה מדינה שבה נדאג לכולם. נוביל בדרך הימין הלאומי והליברלי". על יושב ראש הכנסת החדש, יריב לוין אמר נתניהו: "יריב לוין יהיה יו"ר זמני מאוד".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:20, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה