ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

תיעוד קשה: חיילת נפצעה קשה בפיגוע דריסה – המחבל חוסל

מחבל שהסתובב עם רכבו באזור תחנת דלק בכביש 60 סמוך למיגרון, עלה על מדרכה, דרס חיילת ונמלט. כוחות הביטחון שראו אותו, פתחו במרדף ואחרי זמן קצר הוא חוסל בירי.

הדיווח התקבל במד"א בשעה 10:46, חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק חיילת כבת 20 במצב קשה עם חבלת ראש.

על פי עד ראיה, מחבל עם רכב קיה שחורה, דרס חיילת ונמלט לכביש 60 כשהיא נשארה במשך זמן ממושך על מכסה המנוע.

תיעוד רגע הפיגוע.

שוטרים שהיו במקום ביצוע מרדף אחר הרכב ונטרלו את הנהג. הוא פונה לבית החולים שערי צדק ושם נקבע מותו.

תיעוד רגע נטרול המחבל.

מחקירת הפיגוע עולה כי שוטרי מחוז ש"י שביצעו פעילות שגרתית בגיזרה הבחינו ברכב חשוד שנוסע במהירות, מזגזג על הכביש ומסכן את עוברי הדרך.

השוטרים החלו במרדף אחר הרכב על מנת לעוצרו ומבקשים להקים מחסומי משטרה.

במהלך המרדף מתקבל דיווח בקשר על אירוע פיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב השוטרים מבינים מיד כי הרכב אחריו הם מבצעים מרדף מעורב בפיגוע הדריסה ומיד הם מבצעים ירי מדוייק לעבר גלגלי הרכב, פוגעים בגלגלי הרכב והחשוד ממשיך בנסיעה מגיע למחסום משטרתי ומבצע פרסה.

השוטרים ממשיכים במרדף אחריו מצליחים לעוצרו, וחותרים למגע, שוברים את חלון הרכב ומשתלטים על המחבל.

מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, שוחח מוקדם יותר עם השוטרים רס"ל דוד יואל ורס"ב מנשה נפתלי. מפקד המחוז שיבח את השוטרים על פעילותם המקצועית, נחישותם לחתירה למגע וניטרולו של המחבל. פעילותם זו מנעה המשך פגיעה באזרחים נוספים ועל כך הם ראויים להערכה.

משפחתה של החיילת מבקשת להתפלל לרפואתה, הדר בת שני שושנה לרפו”ש בתוך שאר חולי ישראל.

המחבל שביצע את הפיגוע – 'ראני מאמון פאיז אבו עלי'.

כמו בפיגוע הקודם, גם היום ‏המחבל שביצע את הפיגוע הוא ראני מאמון פאיז אבו עלי, בן 45 אבא לחמישה ילדים תושב ביתוניא, בעל היתר עבודה לאיזור התעשייה אריאל.

פראמדיק מד"א שמוליק דיויד סיפר: "הגענו במהירות למקום, הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לכיכר כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראשה ובפלג גופה העליון. סיפרו לנו שרכב פגע בה וברח. העלנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן טיפול תרופתי לכאב ופינינו אותה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ לבית שלנו שהגיע מהכיוון השני ומפנה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ויציב."

ד״ר אלעד בועז, כירורג בכיר במרכז הרפואי שערי צדק מעדכן על מצבה של פצועת הפיגוע.

ארז שלום חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את הכוחות מסר: "תוך כדי שהותי בתחנת הדלק ראיתי רכב פלסטיני יוצא מתחנת הדלק ומתנגש בהולכת הרגל ולאחר מכן נמלט מהמקום. הערכתי כי מדובר בפיגוע דריסה וביקשתי בזריזות ממוקד איחוד הצלה שיזניק למקום את כוחות הביטחון וחובשים נוספים שהגיעו עם תיקי הציוד הרפואי בכדי לטפל בפצועה. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לה בזירה היא פונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים כשבשלב זה מצבה מוגדר קשה".

עמנואל תמם ואלחנן כובאני חובשי איחוד הצלה מסרו: "לדברי עוברי אורח הולכת הרגל נחבלה בראש, בגפיים, ובפלג גופה העליון כתוצאה מפגיעת רכב פלסטיני שהמשיך בנסיעה. הענקנו לה סיוע ראשוני בזירת התאונה ולאחר מכן היא פונתה למרכז הרפואי שערי צדק בירושלים כשמצבה מוגדר קשה".

מנחם לף מנהל מרחב בנימין של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע – צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע ועזרה נפשית למספר צעירות שראו את הרכב שדרס ונמלט מהמקום".

צילום: דוברות איחוד הצלה.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בזירת הפיגוע: "מול הטרור הערבי בירושלים, בבנימין ובכל הארץ צריך להיאבק באופן שגודע למחבלים ולאוכלוסיה שתומכת בהם את הרצון להמשיך במאבק נגד מדינת ישראל. זה מה שימנע פגיעה בחיילי צה"ל ובאזרחי המדינה. המתיישבים בבנימין כמו כל אזרחי ישראל חזקים ומחזקים את כוחות הבטחון לפעול באופן נחוש נגד האוייב. אנחנו מתפללים לרפואת הפצועה ולהחלמתה המהירה.

רכב המחבל. בזירה נמצא ראש מועצת בנימין ישראל גנץ. צילום: דוברות בנימין.

ממשטרת ישראל נמסר: הבוקר בשעה 1040 לערך התקבל דיווח אודות חשד לפיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב. שוטרי מחוז ש"י שביצעו פעילות שגרתית בגיזרה הבחינו ברכב חשוד שנוסע במהירות, מזגזג על הכביש ומסכן את עוברי הדרך. השוטרים החלו במרדף אחר הרכב על מנת לעוצרו ומבקשים להקים מחסומי משטרה. במהלך המרדף מתקבל דיווח בקשר על אירוע פיגוע דריסה סמוך לצומת כוכב יעקב השוטרים מבינים מיד כי הרכב אחריו הם מבצעים מרדף מעורב בפיגוע הדריסה ומיד הם מבצעים ירי מדוייק לעבר גלגלי הרכב, פוגעים בגלגלי הרכב והחשוד ממשיך בנסיעה מגיע למחסום משטרתי ומבצע פרסה. השוטרים ממשיכים במרדף אחריו מצליחים לעוצרו, וחותרים למגע, שוברים את חלון הרכב ומשתלטים על המחבל."

מדובר צה"ל נמסר: "מחבל דרס לוחמת צה"ל ששהתה בסמוך לתחנת הדלק בכוכב יעקב.
כוחות ממשטרת ישראל שהיו במרחב פתחו במרדף אחר המחבל ונטרלו אותו. כתוצאה מפיגוע הדריסה, הלוחמת נפצעה באורח בינוני ופונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
משפחת הלוחמת עודכנה."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
...
...
לפני 1 שנה

רופא חתיך וסקסי

trackback
כוחותינו פועלים כעת לסיכול טרור ביהודה ושומרון
לפני 1 שנה

[…] בנוסף, הכוחות פעלו ברמאללה בביתו של המחבל שביצע אמש את פיגוע הדריסה בכוכב יעקב. […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:30, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה