חדשות בארץ

ערנות אנשי רשות המעברים סיכלה ניסיון הברחת כ-240 ק"ג ענבים מחברון שיועדו לשיווק באשקלון

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) בשיתוף אנשי רשות המעברים, סיכלו ניסיון הברחת ענבים בכמות של כ-240 ק"ג במעבר תרקומיא הסמוך לעיר חברון על פי חקירה ראשונית, המבריחים כיסו את ארגזי הענבים בשמיכות במטרה לעקוף את הפיקוח, ולשווקם לרשתות שיווק באשקלון, למרות שהגיעו ממקור לא מפוקח ועלולים בסבירות גבוהה ביותר לסכן את בריאות הציבור.

בזכות ערנות מוגברת ושיתוף פעולה של מפקחי משרד החקלאות ואנשי רשות המעברים, נמנע עוד ניסיון שיווק של סחורה צמחית לא מפוקחת לתוך גבולות ישראל. בראשית האירוע, אנשי הרשות במעבר תרקומיא זיהו רכב חשוד שביצע עבירות חקלאיות בעבר. אז, הוזעקו למקום מפקחי הפיצו"ח, שהגיעו למקום וביצעו סריקה מקיפה ברכב, וחשפו כי הוא מלא בארגזי ענבים מוברחים במשקל כולל של כ-240 ק"ג. על פי החקירה, הסחורה שמקורה בעיר חברון ולא עברה פיקוח הדוק בכל שרשרת הייצור כפי שנדרש, הייתה אמורה לעשות את דרכה לרשתות שיווק בעיר אשקלון. בעקבות האירוע, נפתחו הליכים משפטיים נגד הנהג והענבים הועברו להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. מנגד, תוצרת חקלאית מוברחת עלולה לשאת עמה מזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה ולכן מהווה סכנה לבריאות הציבור. ענף הענבים הוא רגיש במיוחד בהקשר זה, שכן משתמשים בכמות גדולה יותר של חומר הדברה במהלך הריסוס.

בימים אלה מתבצע בעיר חברון בציר ענבים, כך שלמרות שמדובר בסחורה שנבצרת בדרך כלל עד תחילת חודש אוקטובר, קיים עדין ניסיון וביקוש לשווקה בתוך ישראל בעת הזו, למרות שאינה מפוקחת ועלולה לסכן את בריאות הציבור.



רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות: "בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אנשי רשות המעברים, והערנות לנושא ההברחה החקלאית, הצלחנו לזהות בזמן את ניסיון ההברחה, למרות הניסיון של המבריחים להסתיר זאת באמצעים שונים. אני שב ומדגיש כי שיווק תוצרת חקלאית מוברחת היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:37, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה