חדשות בארץ

המחנה הממלכתי מציג: "תכנית איזנקוט" למיגור הפשיעה, חיזוק הביטחון האישי והחזרת המשילות

עיקרי התכנית: קבינט למלחמה בפשיעה, סמכויות חיפוש ללא צו בפשע חמור, אמצעים ללחימה בטרור אל מול לוקחי חסות, צמצום מדיניות קציבת מאסרי עולם, הגדרת טרור חקלאי כלאומני, הקמת מערך שיפוט מהיר ויחידות עירוניות מיוחדות.

את התוכנית הציג מועמד המחנה הממלכתי גדי איזנקוט, והיא מחולקת לשלוש חזיתות פעולה:
• העצמת המשטרה
• מיגור הפשיעה
• החמרת ענישה

שר הביטחון בני גנץ נאם בטקס הצגת התכנית: "התוכנית תהיה אחד מהנושאים הראשונים שממשלה בראשותי תקדם, ממשלה קיצונית רק תקצין את המצב, ובחירות שישיות לא יאפשרו טיפול בו. חייבים מנהיגות ממלכתית, אחראית ובעלת ניסיון בממשלה יציבה בכדי לטפל בפשיעה”



מדברי שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי: "מדינת ישראל יודעת לעמוד כחזית אחת מול אויביה. מדינת ישראל צריכה ויכולה לנצח גם את הטרור מבית. הטיפול בפשיעה מצריך תשומת לב לאומית מראש הממשלה, ודרך מספר רב של שרים, משרדים ורשויות. הוא מצריך הובלה, ראיה לטווח רחוק שיכולה להתקיים אך ורק בממשלה יציבה, עם תקציב מסודר, לאורך שנים. הוא מצריך מנהיגות ממלכתית, אחראית, ובעלת ניסיון שתעסוק בו, ותרתום את כלל הגורמים ולנהל את המערכה.לכן, ביקשתי מחברי ומס' 3 במחנה הממלכתי רא"ל במיל' גדי איזנקוט, שיקדם תוכנית מערכתית למאבק בפשיעה בכל החזיתות ובכל האמצעים הנדרשים – מחיזוק המשטרה והאמצעים שלה, דרך בניין הכוח, שיתופי פעולה חוצי ארגונים, וטיפול בחינוך ובתשתיות בדגש על היישובים הערבים."



עוד אמר גנץ: "אני יודע שתושבי הדרום והצפון, החקלאים, אזרחי ישראל הערבים – שבעי הבטחות ומילים. גדי שעומד פה, הוא איש של מעשים, ואני מתכוון לעמוד על כך שהתוכנית שהוא מציג תיושם ותקודם כתוכנית רב שנתית בממשלה בראשותי כאחד מהצעדים הראשונים שתבצע הממשלה. לשם כך, כפי שאמרתי, דרושה לנו ממשלה יציבה, ששומרת על הביטחון מול אויבינו, ומבטיחה את הביטחון בתוכנו – זה היעד שאנחנו מציבים היום. ממשלה קיצונית – רק תקצין את המצב. בחירות שישיות, לא יאפשרו מימוש תוכניות אנחנו חייבים לדאוג לאזרחי ישראל. נשמור על הביטחון בגבולות ומעבר להם – ונחזיר את הביטחון לכל בית בישראל."



רא״ל (במיל׳) גדי איזנקוט שהציג את התכנית אמר: ״תופעות הפשיעה ואובדן הביטחון האישי של תושבים ואזרחים מגיעות עד כדי פגיעה בביטחון הלאומי בשגרה ובחירום – כפי שראינו את האירועים במהלך מבצע "שומר חומות".
מדינת ישראל חייבת תכנית רב שנתית לאומית להתמודדות עם תופעות אלו, והגדרה של חזון ואסטרטגיה. זהו תחום שעסקתי בו במהלך השנה האחרונה ובמיוחד בחודש האחרון, בו גיבשתי תכנית בין משרדית שתחייב קבינט ללחימה בפשיעה והשבת ביטחון, ותהווה בסיס לתכנית שתוצג לאחר הקמת הממשלה ותקבל תעדוף גבוהה מאוד.״



שר המשפטים גדעון סער: ״כבר ביום כניסתי לתפקיד שר המשפטים, עמדתי על המרכזיות שאני רואה בסדר היום הלאומי ובסדר היום של מערכת אכיפת החוק, לנושא של החזרת המשילות, המלחמה בארגוני הפשיעה השבת הביטחון האישי של אזרחי ישראל.
במשך תקופה ארוכה, ויותר מתמיד בתקופת שלטונו של נתניהו, הנושא הזה הוזנח לחלוטין, טוטא מתחת לשטיח וכמעט ולא טופל בכלל.
זה הנושא שבו השקעתי הכי הרבה מאמצים בתחום החקיקה במהלך השנה האחרונה. בין היתר הצלחתי להשלים חקיקת חוק עונשי מינימום לעבירות נשק בלתי חוקי. חוק שמשרד המשפטים, כולל בקדנציה הקודמת, התנגד לו מכל וכל. וכבר עכשיו אני רואה את התוצאות של החוק בהחמרת הענישה.״

עוד אמר סער: ״רק אצלנו במחנה הממלכתי קיימים שלושת המרכיבים הקריטיים לטיפול בנושא המאבק בפשיעה המאורגנת והחזרת המשילות והבטחון האישי:
1. זיהוי הבעיה והמרכזיות שלה.
2. תוכנית מסודרת שתנחה את הממשלה בפעילותה.
3. האנשים המתאימים להוביל את ההתמודדות ולהביא תוצאות.
כי ביטחון, גם ביטחון אישי, לא משיגים בצרחות ובהתלהמות.״

צילום: אלעד מלכה

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:24, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה