ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בימ"ש דחה את בקשות המשטרה: כל העצורים היהודים מהמחאה בכפר חווארה – ישוחררו ממעצר

בית המשפט השלום בירושלים, דחה בשני דיונים שונים בקשות של ימ"ר ש"י להאריך את מעצרם של עצורים יהודים אשר נעצרו במהלך מחאות בסביבת הכפר חווארה בשומרון, בעקבות ידוי אבנים ופציעתם של מספר תושבים יהודים בכפר. את העצורים ייצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו.

במקרה הראשון, דחה בימ"ש ביום שישי את בקשת ימ"ר ש"י להאריך ב-7 ימים את מעצרו של תושב גב ההר והורה על שחרורו באיסור עצירה בכפר חווארה ובערבות. בימ"ש קבע כי לא היה כל חשד סביר לעבירות של ידוי אבן ושל קשירת קשר לביצוע פשע, וקבע כי לכל היותר ישנו חשד לעבירות של העלבת שוטר והפרעה לשוטר.

במקרה נוסף, דחה אמש (מוצ"ש) בימ"ש את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם ב-7 ימים של שני קטינים ובגיר אשר נעצרו ביום שישי במחאה בכפר. בימ"ש הורה על שחרורם היום בשעה 12 בערבות.

במהלך הדיון אמש, שאל עו"ד רום את נציג ימ"ר ש"י האם ידוע לו על זריקות אבנים מצד ערבים בכפר. תחילה השיב הנציג כי לא ידוע לו על זריקות אבנים מצד ערבים, אלא רק מצד היהודים. לאחר התעקשות של עו"ד רום, אישר נציג הימ"ר כי היו זריקות אבנים מסאביות של אבנים מצד ערבים בכפר כלפי יהודים.

עו"ד נתי רום מסר "בהמשך לזריקות האבנים ובקת"בים ע״י עשרות מחבלים על רכבים של יהודים בחווארה, ובשעה שירושלים בוערת ותושבי יהודה ושומרון מותקפים בעשרות פיגועי טרור, בחרו בימ"ר שי להתמקד במעצר של יהודי שהגיע למחות ולנסות להגן על חיי האזרחים. המשטרה אף הגישה בקשה מופרכת להארכת מעצר ב-7 ימים בשל חשד לשלל עברות של תקיפה על רקע גזעני.

אני שמח כי בית המשפט שחרר את מרשי וקבע כי לכל היותר יש חשד להעלבת שוטר בלבד. אנחנו מצפים ממשטרת ישראל ומכוחות הביטחון להשיב את הבטחון לאזרחים ולא להתעסק בזוטות ולהתמקד באויבים ולא באוהבים", הוסיף רום.

(צילום ארכיון)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפני זמן קצר התקבל דיווח במשטרת ישראל בדבר אדם שנדקר בגן יבנה לאחר שהיה ויכוח בין שכנים בדבר שטיפת כלי רכב בחניון מגורים. שוטרי נקודת גן יבנה במרחב לכיש הגיעו למקום ולאחר סריקות שביצעו, מפקד הנקודה איתר את החשוד בדקירה (תושב גן יבנה בן 19), כמו כן נתפסה הסכין שעל פי החשד ביצע איתה את […]

ניוז 360

מחר (שני, 20.5.24), בין השעות 14:00-20:00, יתקיים תרגיל בטחוני חוצה-רשויות לאורך רצועת חופי חיפה ויישובי חוף הכרמל, בהשתתפות כוחות הביטחון החירום וההצלה ועיריית חיפה. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כלי שייט, כלי טיס, כלי רכב וכוחות ביטחון במרחב ועשויים להישמע קולות ירי, נפץ ואמצעים כחלק מהתרגיל. אין חשש לאירוע בטחוני.

ניוז 360

למוקד המשפטי של ארגון חוננו הגיע דיווח על 2 מעוכבים בסמוך לקרית גת, בחשד לחסימת משאיות הסיוע לחמאס. השניים נלקחו לתחנת המשטרה בקרית גת, אחד מהמעוכבים קטין כבן 16. עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון חוננו מסייע למוכבים.

ניוז 360

שוטרי תחנת לוד פתחו לפני זמן קצר בחקירה, עם קבלת דיווח בדבר פצוע ירי תושב המקום אשר פונה אל המרכז הרפואי אסף הרופא במצב אנוש על פי גורמי רפואה, שם נאלצו לקבוע את מותו. השוטרים פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה.

ניוז 360

אתמול התקשר למוקד המשטרה במחוז ירושלים אדם בשנות ה-50 לחייו (מתגורר כיום באזור ירושלים), ואיים כי בכוונתו לפגוע בראש הממשלה, ולדבריו לחזור על מעשה הטרור של יגאל עמיר ולפגוע בראש הממשלה. לאחר מגוון פעולות שבוצעו ע״י משל״ט מחוז ירושלים ותחנת מוריה, החשוד אותר בבית החולים שערי צדק בירושלים ונעצר לחקירה בתחנת מוריה של מחוז ירושלים. […]

ניוז 360

לפני זמן קצר התקבל דיווח על גופת אדם שנמצאה בסמוך לבית העלמין מורשה. כוחות משטרה במקום, הגופה תעבור למכון הפתולוגי והחקירה נמשכת.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:17, יום ראשון (19.05)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה