חדשות בארץ

לאחר התלבטויות איזנקוט הצטרף לגנץ וסער: "נתניהו לא יכול להתמודד עם כתבי אישום"

שר הביטחון גנץ, שר המשפטים סער והרמטכ"ל לשעבר הציגו באופן רשמי את מפלגת "המחנה הממלכתי" • איזנקוט אמר כי המפלגה החדשה "תהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן" • גנץ אמר: "נצמצם את הסכסוך עם הפלסטינים" • סער הכריז: "המטרה – ביסוס כוח פוליטי שורשי" • פרטי ההסכם בין השלושה : איזנקוט ואנשיו לא יוכלו להתפצל בהמשך.

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט. הודיע אתמול כי החליט להצטרף למפלגה של בני גנץ וגדעון סער לקראת הבחירות הקרובות. לרשימה המשותפת אשר תקרה "המחנה הממלכתי" איזנקוט יוצב במקום השלישי אחרי גנץ וסער.

שלשום נחתם ההסכם בין גנץ, סער ואיזנקוט בו הוחלט כי איזנקוט יעמוד לאחר הבחירות בראש ועדה שתסדיר מוסדות מפלגתיים שיאפשרו קיום פריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-26.

הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט צירף לרשימה את שר הדתות לשעבר מתן כהנא שעוזב את ימינה וימוקם במקום התשיעי ברשימה. מלבד זה, שמורים לו גם המקומות ה-16 וה-18.

במהלך נאומו הפולטי הראשון אמר אייזנקוט כי: "במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד עמדתי בראש צה"ל והייתי חלק משרשרת המפקדים שבונים את כוחה הצבאי ועוצמתה הייחודית של ישראל. מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שנמשך לאורך שנים ופוער קרע עמוק בלב החברה. לאחר שהסתיימה תקופה הצינון המלאה הקבועה בחוק, גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית, שתהווה בסיס לממשלה רחבה ויציבה לאורך זמן".לראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים בישראל, תחזיר את היציבות השלטונית ותקדם את השיח המכבד ואת האינטרסים הלאומיים. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון לאומי מהותיים, ואין את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל".
"איזנקואט הוסיף: אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו ותחת פיקודו תקופה ארוכה, האדם המתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי והרעיונות שהוא מבטא. יחד איתו ועם שר המשפטים גדעון סער נפעל לפי הכלל "דבר מעט ועשה הרבה" לחיזוק מדינת ישראל כמדינה ממלכתית, דמוקרטית, שוויונית ופורחת ברוח מגילת העצמאות, המזכירה לכולנו את המשותף והמאחד".

שר הביטחון גנץ אמר כי: "אנחנו יוצאים לדרך עם המחנה הממלכתי. זהו המשך ישיר למה שכחול לבן מסמלת מיום היווסדה, המשך ישיר למה שגדעון, גדי ואני רואים את מדינת ישראל. גדי, שמצטרף אלינו עם מתן כהנא, הוא לא רק מפקד עתיר זכויות אלא אדם עתיר זכויות. גדי ואני מכירים שנים רבות, שירתנו שכם אל שכם, אני גאה לשתף איתו פעולה בשדה הפוליטי לאותן המטרות".

עוד אמר גנץ: "בחרנו ללכת יחד אחרי שיח ארוך של תוכן, מטרות וקבלות – ביחד נפעל להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ אבל יותר חשוב, ננווט אותה הלאה אל היעדים הלאומיים שלנו. אנחנו בוחרים להתאחד תחת האמונה של כולנו במדינת ישראל במדינה יהודית ודמוקרטית, לחסום היתכנות להפיכתנו למדינה דו-לאומית".אנחנו" בוחרים להתאחד כדי לדאוג לכל אזרחי ישראל. בכל מקום, אלו שמכירים אותי יודעים שאני אדם מסורתי, מאמין בדרכי לצד האמונה. הדת השנייה שלי היא ממלכתיות – הממלכתיות היא הישראליות והציונות שזורמת בעורקינו, לדאוג לכל אזרחי ישראל בכוחנו ואחדותינו. לאחד קבוצות ושבטים היא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות", הוסיף שר הביטחון".

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער אמר: "התנועה הזאת, שעושה היום את הצעד הראשון, אינה מהלך טכני. זהו מהלך עמוק שמטרתו – ביסוס כוח פוליטי שורשי של כלל-ישראל. התנועה הזאת יכולה להיות ותהיה בית לכל מי שנאמן לערכים המקוריים של התנועה הציונית על גווניה – הציונות הרביזיוניסטית, תנועת העבודה והציונות הדתית. היום זה אפשרי. והיא תהיה גם בית לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת או עדה. הבית הזה יהיה בית דמוקרטי ויחתור לאחדות בעם.

עוד אמר: אני מאמין שבכוחה של ההתלכדות הזאת לייצר כוח פוליטי משמעותי, ממלכתי, פטריוטי, מודרך בפעולתו ע"י האינטרס הלאומי, שיביא למערכת הפוליטית שלנו יציבות. עבודה קשה לפנינו.

הליכוד הגיב לחיבור בין גנץ לאייזנקוט: "גדי אייזנקוט הצטרף למפלגה שלא יכולה להקים ממשלה, מחרימה חצי עם ותוביל אותנו לבחירות שישיות. רק הליכוד יכול להקים ממשלה לאומית יציבה שתמנע סבב בחירות שישי ותחזיר את ישראל ליציבות".

קרדיט צילומים: אלעד מלכה.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:11, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה