ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

שוב אסון בירושלים: אוטובוס התדרדר בעקבות תקלה – אם בהריון ושתי בנותיה נהרגו • צפו

משטרת ישראל החלה בחקירת נסיבות תאונת דרכים שארעה לפני זמן קצר ברחוב שמגר בירושלים, במעורבות אוטובוס שהתדרד ופגע במספר הולכי רגל.

תיעוד ממצלמות אבטחה: רגעי התאונה הקטלנית.

בשעה 20:57 התקבל דיווח על אוטובוס שהתדרד והתנגש בתחנה של קניון רב שפע ברחוב שמגר בירושלים.

פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותן של אישה כבת 40 ופעוטה כבת שנתיים.

לאחר הרמת האוטובוס, נמצאה מתחת לאוטובוס ילדה כבת 7 ללא סימני חיים ופאראמדיקים של מד"א קבעו את מותה.

צילום: איתמר כהן – חדשות כל העולם.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק והדסה עין כרם, 6 פצועים, בהם : 1 במצב קשה, (צעירה כבת 21), 2 פצועים בינוני, בהם ילד כבן 6 ושלושה פצועים קל, בהם ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה.

קרדיט צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.

כוחות משטרה רבים שהגיעו למקום בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן, פעלו לסגירת זירת התאונה וסיוע לכוחות החילוץ וההצלה של כב"ה, מד"א זק"א ונוספים, בפעולות מצילות חיים.

צילום: איתמר כהן – חדשות כל העולם.

חילוץ הלכודים מתחת לאוטובוס הסתיים, הנפגעים פונו ע"י גורמי הרפואה לטיפול בבתי החולים.

בוחני תאונות הדרכים של משטרת ישראל פועלים כעת לחקירת נסיבות התאונה הטראגית תוך איסוף ממצאים בזירה וגביית עדויות.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג האוטובוס עצר וירד בעקבות תקלה – ואז האוטובוס התדרדר.

‏ההרוגות בתאונה הקשה בירושלים: משפחת גלושטיין מאופקים, האמא מרת שושנה ע"ה מחנכת בסמינר בשבוע ה-35 להריונה, ושתי בנותיה הקטנות – חיה שרה בת ה-7 וחנה בת השנתיים. בעלה ראש כולל משען לתלמיד מראשי הקהילה. ההלוויה תתקיים מחר בירושלים.

תיעוד מירושלים: נהג אוטובוס איבד שליטה והתנגש בבניין – הולך רגל נהרג והנהג נפצע קשה • צפו

תנ"צ קובי יעקבי מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים: "ככל שאנחנו מבינים תקלה היא זו שהובילה לתאונת האוטובוס. מצבו של הנהג קל והוא בעיקר בטראומה מהאירוע. הוא עוכב לחקירה".

תנ"צ קובי יעקובי על האירוע: "לא מדובר בפיגוע!"

הפאראמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אישה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה.

על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אשה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים."

דברי טפסר משנה צחי לוגסי- קצין אג"מ כב"ה ירושלים.

טפסר משנה שי נחמיה – מפקד תחנת אומה בכבאות מסר: "כשהגענו לזירה זיהינו 3 לכודים מתחת לאוטובוס, השתמשנו בכלים כבדים לחילוץ הלכודים. מדובר בחילוץ מורכב שכלל בסופו של דבר הרמה של האוטובוס עם מנוף. ניסינו לערוך פעולות חילוץ עדינות בנסיון להציל את הלכודים. לצערי שלושת הלכודים חולצו ללא רוח חיים ונמסרו לגורמי הרפואה. תנחומיי למשפחות."

מוטי דהן חובש באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה – אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס. למרבה הצער נקבע מותן בזירה של אשה וילדה כבת 3 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לפצוע קשה, ולמספר נפגעים נוספים במצב קל. עקב אופי האירוע פועלים במקום צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

חובשת רפואת חרום במד"א, פנינה גולדרייך שהייתה במקום בזמן שהתרחשה התאונה, סיפרה: "הייתי בחנות שלי בלובי בניין סמוך, ושמעתי רעש חזק וזכוכיות מתנפצות, רצתי החוצה וראיתי אוטובוס שהתנגש בתחנה, מייד הבחנתי בתינוקת כבת שנתיים ואשה כבת 30 שוכבות אחת ליד השנייה סמוך לגלגל האחורי של האוטובוס, בדקתי אותן והן היו ללא סימני חיים, המשכתי לרוץ ולחפש נפגעים, ניגש אליי גבר ואמר לי שהן בנות משפחותו וביקש עזרה,
ראיתי צעירה כבת 21 בהכרה, עם חבלות קשות בגפיים, התחלתי להניק לה טיפול ומהר מאוד הגיעו כוחות גדולים של מד"א, סייעתי להם בטיפול בנפגעים. זאת תאונה קשה ומזעזת ברגע אחד נהרסה משפחה שלמה."

דובי ויסנשטרן מנכ"ל זק"א שפיקד על הזירה, אמר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. המקום היה נראה כמו זירת פיגוע, הפצועים שכבו מתחת לאוטבוס חלקם היו לכודים, עוברי אורח ומתנדבים חילצו את רוב הנפגעים. לצערי אם ובתה הקטנה היו לכודים בחלק האחורי של האוטובוס כשהן סובלות מפציעות קשות ומותם נקבע במקום. לאחר שהכיבוי הרימו את האוטובוס אותרה עוד ילדה כבת 7 עם פגיעה רב מערכתית כשהיא ללא רוח חיים. מתנדבי זק"א עוסקים במלאכת הקודש של איסוף הממצאים בזירה".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה לתאונת האוטובוס הקטלנית בירושלים שמצטרפת לתאונות הקשות השבוע: " נהגי האוטובוסים נמצאים תחת קריסה ורובם נוהגים שעות ארוכות כל יום בגלל מחסור של מעל ל-5,000 נהגים. האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמיר. הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".

מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה: "אנו מביעים את תנחומינו למשפחות שמסלול חייהם נשבר ברגע.
אנחנו מסכמים שבוע קשה ומדמם בכבישי ישראל. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקדמת בימים אלו תכנית לאומית הכוללת פרק נכבד בתחום הרכב הכבד וההיסעים. התכנית כוללת הכשרת נהגים, קידום טכנולוגיות למניעת שטחים מתים ועייפות הנהג, הקמת מפרצי מנוחה, הוספת נהגים ושיפור מערך קציני הבטיחות והפיקוח על החברות. רק תכנית לאומית ממוקדת ומתוקצבת על פני מספר שנים תביא לצמצום ההיפגעות".

רון רטנר, דובר אגד: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תבדקנה בשעות הקרובות ע״י בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחה"צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הקטל בדרכים: שני הולכי רגל חצו את הכביש כדי לסייע לנפגעי תאונה אחרת – ונדרסו למוות • צפו
לפני 2 שנים

[…] שוב אסון בירושלים: אוטובוס התדרדר בעקבות תקלה – אם בהריון ושתי בנותיה נהרגו • צפו […]

trackback
האסון בירושלים: נהג האוטובוס שוחרר למעצר – "ניסתי לסדר תקלה ונגעתי במערכת החירום"
לפני 2 שנים

[…] האוטובוס מהתאונה הקשה אמש בירושלים – שוחרר למעצר בית בן ארבעה […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 10:07, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה