ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בני ברק: ילד כבן 6 נחנק מנקניקיה ואיבד את הכרתו – מצבו קשה

צוותי רפואה ביצעו פעולות החייאה נמרצות על ילד כבן 6 שאכל נקניקיה ברחוב ונחנק.

בשעה 13:10 התקבל דיווח על ילד שנחנק ממזון ברחוב גבעת פנחס בבני ברק. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבמהלכן שלפו מגרונו באמצעות ציוד רפואי מיוחד חתיכת נקניקיה וכאשר מצבו התייצב מפנים לבי"ח שיבא בתל השומר ילד בן 6 במצב קשה כשהוא מונשם.

שמו לתפילה: מנחם מענדל בן גולדה לרפוא"ש.

חובש רפואת חירום במד"א צביקה לרר ופראמדיקית מד"א נעמי ביטון סיפרו: "הילד שכב על המדרגות סמוך לכניסה לבית כנסת כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עיסויים והנשמות ובעזרת ציוד רפואי מיוחד שקיים בניידת טיפול נמרץ שלפנו מגרונו חתיכת נקניקיה שחסמה את קנה הנשימה. כעבור מספר רגעים מצבו התייצב והוא חזר לנשום. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות, הנשמנו אותו ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו קשה."

צילום של הנקניק שחולץ מגרונו. קרדיט דוברות ארגון הצלה.

חובשי הצלה אברהם אנגלרד וחיים מאיר וועג סיפרו: "הגענו למקום תוך זמן קצר מקבלת הקריאה, שם מצאנו ילד כבן 6 שאיבד את הכרתו, לאחר שנחנק במהלך האכילה. יחד עם חובשים נוספים של הצלה התחלנו בפעולות החייאה, כאשר בהמשך פראמדיקים של מד"א הוציאו באמצעות מיכשור רפואי מיוחד את הנקניק שממנו הוא נחנק ולאחר שחזר הדופק הוא פונה כשהוא מורדם ומונשם להמשך טיפול בבית החולים שיבא בתל השומר."

מתנדבי 'צוות בני ברק' סיפרו: "כשהגענו למקום פגשנו בעובר אורח שראה את הילד כשהוא שכוב על הרצפה וללא הכרה והזעיק את כוחות ההצלה, ביצענו בו פעולות החייאה, וב"ה לאחר כ-5 דקות חזר הדופק. צוות טיפול נמרץ של מד״א שהגיע למקום המשיך בפעולות טיפול מתקדמות והוא מפנה אותו כשהוא מורדם ומונשם במצב קשה ויציב לבית החולים שיבא – בתל השומר".

אהרון קליין חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "כשהגענו למקום סיפרו לנו כי הפעוט נחנק כשאכל נקניקיה. הענקתי לו סיוע ראשוני תוך סיוע נשימתי ופעולות החייאה מצילות חיים ולמרבה הנס חזר לו הדופק והנשימה".

מנחם סלבוטיצקי חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "ביצעתי בו פעולות מצילות חיים ולמרבה הנס חזר הילד לנשום. לאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים שיבא בתל השומר במצב יציב".

בהנחיות שהוציאו בעבר באגף הרפואה של "איחוד הצלה" נכתב: "הדרך למנוע חנק בקרב ילדים – לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות ולהקפיד ללמד את הפעוטות והילדים ללעוס היטב את המזון לפני הבליעה".

(צילום: דוברות צוות בני ברק).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:41, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה