ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

סוף עצוב: רותי הצבועה נמצאה דרוסה בכביש 443 בסוף שבוע האחרון

הצבועה ׳רותי׳ שחיה בשולי העיר מודיעין מתה מדריסה בכביש 443 בסוף השבוע האחרון. הצבועה תועבר לבדיקה במכון הוטרינרי.

צילום: אור מילשטיין – רשות הטבע והגנים.

בסוף 2017, החלו לרוץ שמועות ברחבי העיר מודיעין, על צבוע, שמתרוצץ ברחובות העיר.

חלק מהתושבים הצליחו לקלוט אותו במצלמותיהם ולהעלות לרשתות החברתיות.

לאחר זמן מה, הסתבר שמדובר בעצם בצבועה.

לאור העובדה שחלק מהתושבים, הביעו חשש ופחד ממנה, החליטו בחברה להגנת הטבע, להתערב ולתווך בין הצבועה היפה, שוחרת השלווה, לבין תושבי העיר, שידיעותיהם על צבועים, היו ככל הנראה מוגבלות.

בחברה להגנת הטבע, החליטו לקרוא לה רותי ולפתוח לה בלוג בפייסבוק.

הבלוג, אפשר לרותי "לנהל דיאלוג", עם תושבי העיר, ולאט לאט, נבנתה לה אישיות משלה.

הפוסטים נכתבו על ידי אביטל יוגב, מהחברה להגנת הטבע ועל מנת שיהיו מדוייקים מבחינה אקולוגית, הם לוו על ידי אנשי מקצוע רלוונטיים, מתחום חיות הבר.

רותי הסבירה לתושבי העיר, מדוע היא מסתובבת ברחובות, למה האכלת חיות בר היא בעייתית, וכמה חשוב לכסות פחי זבל.

לאט לאט, למדו תושבי מודיעין, על ההבדלים בין הצבוע המפוספס הארץ ישראלי, אוכל הנבלות ושוחר השלום, לבין בן דודו האפריקאי, המנוקד, הטורף שחי בלהקות, אבל יתרה מכך, רותי הצליחה להתנחל בלבבות האזרחים – בחורים כתבו לה שירי אהבה, ילדים ציירו לה ציורים, היא קיבלה הצעות לרוץ לראשות העיר, ואף שימשה השראה ליצירות אומנות.

אביטל יוגב אמר כי: "רותי הצבועה, נולדה בעיר וידעה לחצות כבישים ולאכול מפחי זבל. אבל לצערנו, למרות בקשות אין ספור, סוגיית המעברים האקולוגיים הבטוחים לחיות הבר, עדיין לא נפתרה במודיעין, כמו גם במקומות אחרים. רותי, היא רק קורבן אחד, מני רבים, שמתה אתמול, בשל הכישלון שלנו, בני האדם, לחיות לצד חיות הבר".

אור מילשטיין פקח רשות הטבע והגנים סיפר: "קיבלתי דיווח מהוטרינר בעיר מודיעין על צבועה שנמצאה דרוסה בכביש 443 סמוך לאיזור התעשייה ליגל ביום שבת אחר הצהריים. הגעתי לנקודה וזיהיתי כי מדובר הצבועה רותי לפי המשדר שהיה על צווארה.

ד”ר יריב מליחי אקולוג מחוז מרכז הוסיף: ״לאחר שדווחה לראשונה ב 2017 ומושדרה במהלך 2018, נמצאה רותי דרוסה. ממעקבינו ידוע שרותי גידלה גורים לפחות פעמיים, ואולי יותר. כנראה שבישראל 2022, תוחלת החיים של צבוע, גם אם היא מנוסה בתווך העירוני כמו רותי, הוא 5-6 שנים. מדובר בסגירת מעגל עצובה ביותר.״

צילום: אפי כהן – מתנדב רשות הטבע והגנים.

עוד הוסיף אביטל יוגב: "משבר האקלים, שבעיצומו אנו נמצאים, כבר לא מאפשר לנו להמשיך לחיות בתחושה שהאדם הוא אדון העולם. אנחנו חייבים למצוא את הדרכים לשימור המערכות האקולוגיות, שאנחנו חלק מהן.
כאשר אנחנו מרצפים ומזפתים, אחוזים כל כך גבוהים, מהשטחים הפתוחים, אנחנו לא מאפשרים לגשמים לחלחל, אנחנו לא מאפשרים לצמחיה להתפתח, ולא מאפשרים לחיות הבר, תנאי מחייה סבירים.
ובלי חיות בר וצמחים, הסביבה הופכת למדבר, הטמפרטורות עולות, ואין מה שיצנן אותן.
אנחנו חייבים לשנות את התנהלותנו, ולהתחיל בזה, כבר היום.
סלילת כבישים, בלי מעברים סבירים לחיות בר, גורמת להכחדתם.
כביש 443, בו נדרסה רותי, הוכרז כבר לפני שנים, ככביש אדום, בו מספר דריסות חיות הבר, גבוה במיוחד. למרות התרעות חוזרות ונשנות, של החברה להגנת הטבע, עד היום לא נעשה דבר בנושא.
אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה, לעיריית מודיעין ולמועצה האזורית חבל מודיעין, להוציא לפועל את התוכניות הקיימות, למעברים אקולוגיים, שיאפשרו מעבר בטוח לחיות הבר, מתוך תקווה שמותה של רותי, יהיה האחרון, בשורה ארוכה של חיות בר, אנונימיות ממנה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:05, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה