ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

נחשף בחקירת שב״כ: בדואי הונחה להתגייס לצה"ל ולקדם פעילות טרור

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של שירות ביטחון כללי, משטרת ישראל/ימ״ר נגב והמשטרה הצבאית נחשף כי אזרח ישראלי גויס על ידי כתאאב אלמוג'הדין (ארגון טרור ברצועת עזה) למטרת קידום פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל.

בתאריך ה-30 במאי 2022 נעצר לחקירת שב"כ שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 תושב פזורות חורה שבנגב.

בחקירתו בשב״כ עלה, כי גויס ע"י תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון כתאאב אלמוג'הדין, תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור.

כן עלה כי שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה"ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור. את מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו ביצע לפני גיוסו לצה"ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו.

החקירה מעלה כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בניה בלתי חוקית.

עם תום חקירתו בשב"כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד חופית קנטרוביץ', על רקע הריסת בית אביו של הנאשם בשנת 2019, החליט הנאשם לפעול כנגד מדינת ישראל וכנגד בטחונה. בשנת 2019, גנב הנאשם מחיילי צה"ל ששהו באיזור יתיר רובה M4 עם מחסנית וסמן לייזר והסתיר אותם בתוך שק מתחת לאדמה, סמוך לאזור מגוריו. במהלך שנת 2021, יצר הנאשם קשר עם פעיל בארגון טרור תושב עזה, הביע את רצונו לתמוך במאבק רצועת עזה נגד ישראל ולהתגייס לארגון טרור, ולאחר מכן, אף התגייס לארגון טרור. הנאשם הצטרף לארגון "כתאאב מוגאהדין" על מנת לסייע לאויב במלחמתו נגד מדינת ישראל ובמסגרת זו, העביר הנאשם מידע על מסוקים צבאיים המנחיתים חיילי צה"ל ועל אימוני החיילים באיזור מגוריו של הנאשם, וכן תמונות שצילם מבסיס צבאי באזור שומריה וממקומות בבאר שבע, בהם תחנת הרכבת בעיר. מס' חודשים עובר למעצרו של הנאשם, ובמסגרת פעילותו של הנאשם בארגון כתאאב אלמג'אהדין, הונחה הנאשם להתגייס לצה"ל ובהיותו חייל, לצלם עבור הארגון מקומות צבאיים, כגון בסיסי ומחסומי צה"ל. בתאריך 22.5.22, התגייס הנאשם לצה"ל. במהלך הליך גיוסו, מסר הנאשם לאבו סלימאן שמות, מספרי טלפון, ותמונות של חיילים בדואים המשרתים בצה"ל. לאחר הגיוס, שלח הנאשם תמונה שלו כשהוא לבוש במדי צה"ל. בתגובה, נמסר לנאשם כי כעת הוא יוכל לספק מידע אודות צה"ל, על מנת לעשות בו שימוש במסגרת ארגון טרור כנגד מדינת ישראל. הנאשם נעצר ע"י כוחות הבטחון, בתאריך 30.5.22, ובכך סוכלה פעילותו.

עוד עולה מכתב האישום, כי לאחר הפיגוע במרכז קניות "ביג" בב"ש, במהלכו נרצחו 4 אזרחים, כתב הנאשם פתק "כתאאב אלמוגאהדין", לצד שמו המלא של המפגע, והונחה לצלם את עצמו עם הפתק במקום הפיגוע. משהודיע הנאשם כי המפגע ממשפחתו ומשויך לארגון דעא"ש, לא עשה זאת.

בכתב האישום צוין, כי במעשיו, מסר הנאשם ביודעין ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב והתכוון בכך לפגוע בביטחון המדינה ולסייע לאויב במלחמתו במדינת ישראל.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי הנאשם פעל לאורך תקופה ארוכה כנגד בטחון המדינה, פעילות שהופסקה אך בשל מעצרו. הנאשם מואשם בעבירות בטחון חמורות ובין היתר, בעבירה של סיוע לאויב במלחמה, עבירה שדינה מאסר עולם.

בשירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחים ישראלים בפעילות טרור ויפעלו לסכל כל פעילות שכזו לשם מיצוי הדין עם מי אשר מבקשים לפגוע בביטחונם של אזרחי המדינה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "כאשר אנו מגלים מרגל שחודר לצה"ל צריך לעשות בדק בית רציני ולראות כיצד זה חמק מהמערכת. חלק גדול מהבדואים נושאים בעול ונאמנים למדינה, אבל אלה שלא, ועוד אחד שמתגייס לצה"ל ומרגל נגד ישראל, צריך לטפל בו בשיא החומרה בלי שום פשרות!"

ח"כ בן גביר הוסיף: "הכוונה של ארגוני הטרור להחדיר לצבא מרגלים שיעבירו להם מידע לביצוע מעשי טרור, צריכים להדליק מנורה אדומה".

(צילום ארכיון: דוברות המשטרה).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:05, יום רביעי (3.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה