ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

ניהול יהודי: סקירה על הספר תרי"ג מצוות הניהול

לאחרונה יצא הספר החדש "תר"יג מצוות הניהול" שאותו חיברו במשותף יניב פוגל ויובל בן מרדכי.

תרי"ג מצוות הניהול הוא ספר ניהול מיוחד וייחודי באופן שבו הוא מציג את התובנות הניהוליות של המחברים. מצוות ניהוליות שחלקן נלקחו בהשראת עולמות היהדות , תורה משנה , גמרא ועוד בהחלט זוית מיוחדת ומקורית מזאת שאנחנו מכירים בדרך כלל בספרי ניהול רגילים בהם מנהלים מספרים על חוויות ניהוליות שאותם הם רוצים לשתף את העולם .

המצוות כתובות בו בחדות ובהירות תרי"ג מצוות (כלומר 613, כמו מספר המצוות ביהדות) שהמנהל בכל תפקיד מצווה לעשות על מנת להצליח ולהיות מנהל , מפקד ומנהיג טוב יותר . ניתן לומר שכמו שהתורה להבדיל מדריכה את האדם איך עליו לפעול כך המחברים פה מכוונים בספר את המנהל איך עליו להתנהל בכל שלב ושלב במהלך תפקידו.

הספר מייצר שפה ניהולית פשוטה ונגישה לכל מנהל בכל מדרג ולאורך כל תקופת הניהול ונוגע במרבית מתחומי עיסוקו.

כאמור, כפי שהזכרנו, הכל נעשה בהקבלה מופלאה למצוות התורה. וכך, בהקשר הזה, גם בספר ה"מצוות" האלו מחולקות למצוות עשה ואל תעשה . ובמקום מצוות שבין האדם לחבירו ובן אדם מקום בחרו המחברים להקביל את העולם הניהולי למצווות שבין המנהל לעצמו, בין המנהל לעובדים שלו, למנהליו, ללקוחותיו , לסגניו, למשפחתו ועוד.

הממליצים על הספר הם אנשים מהשורה הראשונה של העולם הניהול בישראל : יוסי כהן ראש המוסד לשעבר , רות רלב"ג מנכ"לית קופ"ח כללית גוף הבריאות השני בגודלו בעולם , פרופ' חזי לוי מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר וכיום מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי , זיו אלול –יזם וסטארטאפיסט שכבר עשה שני אקסיטים והיה שותפו של יניב פוגל לכתיבת הספר 'אבות הניהול' שיצא בהוצאת ידיעות ספרים , רועי כהן נשיא ארגון להב ותא"ל רונן כהן קצין הלוגיסטיקה הראשי של צה"ל . בהחלט רשימה מכובדת מאוד של ממליצים שמרכיבה פסיפס של כל מגזרי העבודה הקיימים , הפרטי, הציבורי ,כוחות הביטחון והייטק מה שמראה שהספר אכן קולע למטרתו בכל תחום ותחום של עולם הניהול והפיקוד.

המחברים שייכים למגזר הדתי לאומי והמסורתי. הם עוסקים מזה שנים רבות בעולמות הניהול: "זה ספר של מצוות, מצוות ניהוליות שכל מנהל צריך ומצווה לבצע מתוקף היותו מנהל. אני מאמין שכל אחד מהקוראים שעוסק בענייני ניהול ופיקוד יידע לקחת ממנו את הדברים שמשמעותיים עבורו ובטוח ששאר הדברים יאירו את עניו ויעשו אותו מנהל טוב יותר".

המחברים.

יניב פוגל ויובל בן מרדכי, סא”לים במילואים, הכירו במסגרת ניהול אדמיניסטרטיבי של בתי החולים וצברו יחד ניסיון ניהולי רב-שנים . יניב כיום , מנהל אדמיניטרטיבי של המרכז הרפואי וולפסון ובעברו שימש דירקטור במכללה ללימודים אקדמיים , היה יו"ר הנהגת הורים בבית שמש וחבר במספר ארגונים ועמותות . יובל משמש היום כמנכ"ל של חברה לייעוץ והובלת מנהלים. ובעברו היה סגן מנהל אדמיניסטרטיבי של בית החולים ברזילי ומנהל אדמיניסטרטיבי של במרכז הרפואי לבריאות הנפש 'אברבנל'.

עלות הספר היא 88 ₪ וניתן לרכוש אותו דרך אתר של יניב פוגל, אחד המחברים, www.yfnet.co.il או דרך אתר של ספרי ניב.

כריכת הספר
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:14, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה