ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

שוטר חסם את הצוות הרפואי מלגשת לטפל – "בושה שיש שוטרים כאלו במדינת ישראל" ● צפו בתיעוד

נהג אמבולנס חרדי שהגיע ממודיעין עילית על מנת לטפל בפצועים ערבים בעקבות קטטה רבת משתתפים שהתרחשה במקום, נתקל בהתנהגות מזלזלת של שוטר שהיה במקום, שביקש ממנו לעמוד בצד ולחכות להוראות.

לאחר מספר דקות, קיבל הכונן אישור על ידי שוטר אחר, להכנס לתוך חנות הנוחות בתחנת דלק, על מנת לטפל במספר פצועים מגז פלפל.

השוטר שעמד בפתח החנות וראה אותו יורד מהאמבולנס, החליט בהוראה של הקצין בשטח לא לתת לנהג להכנס – עד שיציג תעודת חובש, דבר שאינו מקובל בשום אירוע.

לאחר חצי שעה שהקצין עשה טלפונים הלוך וחזור עם מוקד מד"א שמסביר לו שזה אכן האמבולנס ששובץ לאירוע, תוך כדי שהוא טוען להם ששלח שוטר לאמבולנס לומר שיגשו לטפל, הוא ניגש לאמבולנס ובצעקות שאל את הנהג האם הוא מעוניין להגיש עזרה ראשונה.

הנהג שכמובן אמר לו שהוא הגיע כדי לטפל, קיבל צעקות שיעזוב את המקום ושישלחו ניידות אחרות.

צפו בתיעוד המזעזע:

כונן מד"א שהיה עד לאירוע סיפר לחדשות כל העולם: "השוטר החל לנקום בשביל אגו, הוא היה עצבני ופעל בניגוד לחוק. הכונן הגיע ללא מדים, אבל השוטר ראה אותו יורד מהרכב ואין חוק שמחייב להציג תעודה. בושה שיש שוטרים כאלו במדינת ישראל".

בתוך כך, שוטרי תחנת מודיעין פתחו הלילה בחקירה, עם קבלת הדיווח סמוך לחצות בדבר קטטה רבת משתתפים בחניון סמוך לתחנת דלק בצומת שילת, במעורבות תושבי בנימין ותושבי מזרח ירושלים, במהלכה נפצעו מספר מעורבים עפ"י גורמי רפואה באורח קל. השוטרים עכבו לחקירה במקום 8 חשודים בחשד למעורבות באירוע, לצד תפיסת אמצעי תיעוד וממצאים נוספים לבחינת הרקע, שהחל עפ"י החשד בתאונת דרכים נזק בלבד והתפתח כאמור לקטטה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות האחרונות מופץ ברשת סרטון ערוך ומגמתי, שתכליתו לבייש שוטרים, תוך מצג שווא החוטא לאמת.

על מנת להעמיד דברים על דיוקם ולמנוע את הטעיית הציבור, מצ"ב תיעוד מצלמת השוטר, בו נצפה אדם בלבוש חרדי מנסה להיכנס לזירה תוך שהוא מציג עצמו "כמתנדב מד"א", אולם ללא סימני זיהוי נדרשים דוגמת אפוד חובש וכאשר התבקש להזדהות בפני השוטר, באמצעות תעודת הארגון הרפואי אליו משתייך, סירב ועזב את המקום ללא הגשת טיפול רפואי.

בהתאם לאמור, המשטרה זימנה באמצעות המוקד צוות רפואי אחר לזירה, לצד העברת התנהלות האזרח לידיעת גורמי מד"א, לבחינתם המקצועית בדבר עצם היותו מתנדב והבהרת חובותיו בזירה, ככל שנמנה על מערך זה."

תיעוד ממצלמת השוטר: שלב המפגש עם הפראמדיק.

נהג האמבולנס אמר בתגובה לתיעוד של המשטרה: "אני נהג מתנדב במגן דוד אדום עם אמבולנס כונן, שהגיע לאירוע אליו הוזנק ע"י המוקד המרחבי. בלאגן באירוע בהסתכלות של יד ימין לא מסתדרת עם שמאל, צעקות, המוני אדם שמסתובבים.

מנסה להבין ומוצא את השוטר שמנהל את האירוע, מציין בפניו שהוא מצוות מד"א, והאם יש נפגעים. במקביל, נמצא בשיחה עם המוקד המרחבי לבדיקה האם יש צורך בכוחות נוספים שלפי המודיע מדובר מס' נפגעים. השוטר מציין שנמתין בצד, ונמתין לעדכון.

שוטר נוסף ניגש לנהג אמבולנס, ומציין בפניו שבנקודה אחרת יש מס' נפגעים, ומכוון את הנהג לחנות הנוחות בתחנת הדלק. וזה כמובן מתוך הבנה ברורה בריאה והגיונית שהנ"ל צוות אמבולנס למרות שהנ"ל היה ללא אפוד, אך הסביר זאת בצורה מכובדת וברורה למרות שהנ"ל עם אמבולנס.

מדגיש אין המקום להתיר ולומר אין צורך באפוד או תעודה, ודאי שצריך וראוי שהיה !

בהגיעו עם הניידת למקום בו ציין השוטר המכוון, נתקל הנהג בשוטר שמבקש תעודה או לבישת אפוד, הנהג מציין בפניו שאין לו, לא תעודה ולא אפוד אך ברור הדבר והשוטר רואה / ראה שהנהג ירד מניידת של מגן דוד אדום..

השוטר מציין כל עוד אין לך תעודה או אפוד אתה לא רשאי להיכנס,

(באופן טבעי הדבר מקומם ואין ספק שיקומו הצדיקים חסידי אומות העולם וימצאו לנכון שלא היה המקום להרים גבה) הנהג מציין שוב ושוב בקוצר רוח, שהו אמבולנס מד"א האם השוטר מעוניין בו או שהוא מבטל אותו והכל בעניין של רצון לטפל בנפגעים.

אומר לו השוטר אתה לא מבוטל ואתה לא מד"א….

מסתיים לו הסרטון של משטרת ישראל בציטוט: "הלל, מד"א לא מוכנים לטפל".

יסביר לי כבוד השוטר…
אני אזרח צעצוע או צוות מד"א ??? לא מבין ?!?

המשך דוברות המשטרה הידוע לכל ציטוט.. "סירב ועזב את המקום ללא הגשת טיפול רפואי"

רוצה אני לחדש לכם ולדייק.

אני לא עזבתי את המקום!!!!

במשך כ-חצי שעה פלוס ישבתי בתחנת הדלק כ-2 מטר מאותו שוטר ממנו יצא הסרטון, (סונול בצומת שילת על 443 לכיון מערב, דבר אשר ניתן להוציא ממצלמות התחנה) ובזמן הזה אני בשיחה עם המוקד המרחבי שמציין שגם הוא מנסה להסביר לשוטר הנ"ל שלמרות שהנהג ללא אפוד מדובר בצוות רפואי אמיתי ויש לתת לו לגשת לנפגעים, יצוין שהמוקד עצמו הגיב בתמיהה, וציין שלא מצליח להבין את התעקשות השוטר…

לאחר מס' שיחות חוזרות השוטר ציין שישלח שוטר לאפשר לנהג לגשת למטופלים, דבר שלא קרה עד ש….

לאחר כחצי שעה פלוס ניגש השוטר מנהל האירוע דפק על החלון ובצורה שאינה מכבדת החל לצעוק האם אני מעניין לתת טיפול רפואי…

הגבתי לו באותו הטון בו הוא פנה וצעקתי עליו האם הוא יודע מה הוא תפקידי כיושב על כיסא הניידת, וציינתי בפניו שאני בוודאי רוצה להגיש טיפול, אך הוא זה שמנע ממני יותר מחצי שעה לגשת למטופלים…

השוטר החל לצעוק שאני חצוף ושאני יעזוב את המקום וזה טרם נגשתי למטופלים וטרם יש צוות רפואי אחר במקום !!

יצאתי לשוטר מהניידת ושאלתי אותו האם הוא באמת התכוון שאני יעזוב את המקום, את שאר הדו שיח הציבור ראה בסירטון שפורסם במהלך הלילה…

הסרטון שאני אומר לשוטר שאני בוודאי רוצה לתת טיפול רפואי את זה משטרת ישראל לא שחררה..

יצוין שהסרטון שמשטרת ישראל פרסמה אינו ערוך ולא נעלמו ממנו פרטים אך נחתך בצורה בה כביכול המשטרה יוצאת בצורה נקיה. אם יבקשו מהמשטרה להמשיך את אותו סרטון במשך חצי שעה פלוס, פשוט יראו ניידת של מד"א עומדת במקום..

מה שלא פחות ולא יותר שוטרת שואלת את השוטר למה אני לא ניגש לטפל והוא מבחינתו אומר…אין לי מושג…

אני כמובן מציין בפניו שלא יתמם… הוא בחר שלא להגיב.

לא יצאתי כי אני מקבל משכורת לא יצאתי כי מישהו חייב אותי. יצאתי לאירוע כדרכי שיוצא לאירועים מתוך מקום של שליחות ועזרה ככל שרק יהיה לכל אדם באשר הוא..

כשאנחנו מגיעים למקום אירוע בו פועלת משטרת ישראל, חונכתי במד"א שמי שאחראי על האירוע זה משטרת ישראל, ואני יודע שתפקידי הוא להיות יד ימינו של השוטר, ולעזור לו מהצד הרפואי של האירוע.

זה הדבר שאני עשיתי אין ספור פעמים, ובעז"ה אמשיך לעשות ממקום של שליחות ורצון טוב.
אני נמצא במגן דוד אדום, ממקום של גאווה ובידיעה שזה המקום הנכון והמקצועי להגשת עזרה והצלת חיי אדם. אך כל אדם שמכיר אותי או נפגש איתי אי פעם בכל מקרה באשר יהיה, יודע שאני מכבד ומעריך כל אחד.

פה הדברים יצאו מהקשרם, והשוטר פעל בדרך שכל אזרח שרק חושב בדרך ההגיון מבין שלא זו הדרך. אין ספק שקפץ לי והפכתי לחסר סבלנות, נוכח הצורה של היחס אותו קיבלתי…

ואם כל זה ציינתי בפני השוטר שאני מכבד את עמדתו ועוזב את המקום, תוך כדי שאני מציין בפניו שהדרך בה הוא מתנהג לא מכבדת את משטרת ישראל. אך ידוע לציבור מה אמר השוטר ועד כמה חשוב לו הארגון אותו הוא מייצג וחבל…

אמשיך להשתדל לסייע לכל אחד, שרק במקרה יזדקק, והלוואי ויסתייע בידי להיות שליח טוב גם להצלת חיים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:12, יום שלישי (2.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה