ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

עם תעודת הזהות שלו: חמאס מפרסם – תיעוד של הישאם אל סייד, אחד השבויים הישראליים • צפו

‏חמאס פרסם לפני זמן קצר סרטון המעיד על מצבו הבריאותי המדרדר של הישאם אל-סייד שנמצא בשבי ברצועה מאז חצה בעצמו לשם בשנת 2015.

בתיעוד נראה הישאם א-סייד כשהוא מחובר לבלון חמצן כאשר ברקע צילום טלויזיוני נטול סאונד של פורום הנגב שהתכנס השבוע במפרץ כדי להוכיח אקטואליות. צפו בתיעוד:

כזכור, אתמול פרסם חמאס כי מצבו של אחד השבויים הישראלים התדרד וכי בזמן הקרוב יפרסמו פרטים על שאירע.

גורם ישראלי הגיב ואמר: "חמאס אחראים לגורלם ומצבם של הישראלים בשבי. ישראל יודעת שהם בחיים וחמאס יישא בתוצאות לכל שינוי במצבם."

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) – הוסיף: "החמאס אחראי על בריאותו של הישאם א-סייד, אזרח ישראלי חף מפשע, הסובל מסכיזופרניה. החמאס צריך להעביר אותו לידיים ישראליות עוד היום, אחרת – כל התדרדרות במצבו תהיה על אחריותם ותהיה חייבת לגרור תגובה קשה וחסרת פרופורציה מישראל. לקחי העבר הראו לנו שעם טרוריסטים לא מנהלים משא ומתן. טרור מנצחים רק בעוצמה וביד קשה – כך היה וכך נעשה."

שר החוץ יאיר לפיד אמר בתגובה: "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי.

פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו.

אני קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק.

מדינת ישראל תמשיך לעשות את כל המאמצים על מנת להחזיר את חיילי צהל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי החמאס."

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי. הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים. בנוסף, חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות."

שר הביטחון בני גנץ אמר: "הסרטון של חמאס שמהימנותו אינה ברורה, נועד לצורכי סחטנות. לצד החזקה בגופות חללי צה״ל, חמאס נושאת באחריות לשני אזרחים בלתי מעורבים בלחימה שמוחזקים בידיה, והיא משלמת ותמשיך לשלם את המחיר על הטרור שהיא מפיצה. ישראל תמשיך לעשות מגוון פעולות, עד שישובו כל הבנים לגבולם."

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "קשה היה לחזות בהישאם א-סייד שוכב חולה בשבי חמאס, ארגון טרור שפועל באופן נפשע וחסר מוסר כשהוא מחזיק בעזה פגועי נפש, ודורס כל נורמה הומנית בסיסית. אנו ניצבים מול אויב אכזר. ישראל תמשיך לפעול להבאתם לקבר ישראל של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז"ל, ולהשבתם של הישאם ואברה מנגיסטו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:00, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה