חדשות בארץ

רה"מ בנט: "ישראל פועלת מול ראש התמנון האיראני בכל מקום ובכל זמן" • צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הגיע הבוקר לדיון בועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ רם בן ברק ואמר כי "השנה הראשונה של הממשלה בראשותי הייתה השקטה ביותר שחוו תושבי שדרות ועוטף עזה מאז ההתנתקות – בגזרה האיראנית שום דבר לא כובל את ידינו. אנחנו לא רק אומרים את זה, אנחנו מקיימים את זה".

בפתח הדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני שמח להיות כאן היום בפעם השנייה ולהופיע בפניכם, חברי ועדת החוץ והביטחון, לרגל סיכום שנה ראשונה של הממשלה בראשותי.

בדקות הקרובות אציג בהרחבה את תמונת המצב הביטחונית-מדינית של מדינת ישראל בגזרות השונות. ברשותכם, אני רוצה להתמקד בשני נושאים מרכזיים.

השנה הראשונה של הממשלה בראשותי היא השנה השקטה ביותר שחוו תושבי הדרום – שדרות, אשקלון ועוטף עזה – מאז ההתנתקות. שדרגנו את הביטחון וזה הישג אדיר של הממשלה שלנו.

המספרים ברורים: בשנת 2019 נורו 1,291 רקטות מעזה לישראל, בשנת 2020 – 176, בשנת 2021 – 3,520 רקטות ("שומר חומות") ובשנת 2022 – 6 בלבד, בלי פגיעה בנפש ובלי פציעה.

זה לא במקרה. זו תוצאה של מדיניות נחושה וברורה – תקיפות על כל בלון, ועמידה נחושה מול סחטנות ואלימות של חמאס. לצד זה, גישה נדיבה מול תושבי עזה, גישה שונה שלא הייתה בעבר. ראינו את השינוי גם במצעד הדגלים, לא התקפלנו בפני האיומים של חמאס. מול האיומים של הטרוריסטים, קיימנו את המצעד למרות הניסיונות של חמאס לאיים עלינו ולקפל את ישראל פעם נוספת.

השנה, תקפנו את אויבינו, איננו משלימים עם התעצמותם אלא פועלים. אנחנו תמיד דרוכים כמובן, ומערכת הביטחון ערוכה לתרחישים שונים."

על הגזרה האיראנית אמר ראש הממשלה: "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. אנחנו העלינו הילוך.

מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים.

ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע – הימים האלה תמו.
אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך.

בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו 60% העשרת אורניום – ללא שום תגובה נגדית. עולם כמנהגו נהג.

ישראל לא יכולה להשלים עם מצב כזה, ולא תשלים."

"ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) – ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך," סיפר ראש הממשלה והוסיף כי "הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו פועלים ונמשיך לשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש – עם הסכם, בלי הסכם, שום דבר לא כובל את ידינו. אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה.

אנחנו מצפים שבמפגש מועצת הנגידים של סבא"א, שמתכנסת ממש היום ואתמול – תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד."

בגזרת ביטחון הפנים אמר ראש הממשלה: "אני חושב שאירועי "שומר החומות" והפרעות שראינו, היו איומי התעוררות להבנת האיום מבפנים. אבל השנה החולפת, אני יכול לבשר – הייתה שנת ההתעוררות לפעולה של ממשלת ישראל מול הפשיעה בחברה הערבית, מול לאומנות אלימה בחברה הערבית – וזה אחרי עשור של הזנחה.

אנחנו נכנסנו בכל הכח של משטרת ישראל. וכן, קיבלתי החלטה להכניס את שירות הביטחון הכללי (שב"כ) של מדינת ישראל, גם לגזרת הפנים, לעולמות של טרור, לעולמות שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

המרוויחים הגדולים מכל המהלכים האלה, בראש ובראשונה – הם החברה הערבית. החברה הערבית סובלת סבל איום ונורא, והיא אומרת לנו בעברית פשוטה: ׳עם כל התקציבים שאתם רוצים לתת לחינוך, לכלכלה ובתעסוקה, זה לא עוזר לנו אם ירו על ילדינו ברחוב. תכנסו ותטפלו׳.

אז השנה הממשלה נכנסה וטיפלה עם תוצאות יוצאות מן הכלל – הורדת שיעורי הרצח, הירי והפשיעה בחברה הערבית בעשרות אחוזים בתוך שנה אחת."

נקודה אחרונה ציין ראש הממשלה כי "מאז שאני זוכר את עצמי, אנחנו רגילים לקטר על ההסברה הישראלית. במשך הרבה שנים מערך ההסברה שועבד לצרכים אחרים, אז אנחנו הקמנו את מערך ההסברה הלאומי עם הרבה מאוד אנרגיה, מרץ, עבודה מצוינת ותיאום בין משרדי הממשלה השונים, ובכל האירועים האחרונים, קשים ככל שיהיו, היינו שם להתמודד, להביא מהר עובדות מפריכות וטיפלנו בעשרות מקרים שלולא הטיפול ההסברתי המהיר היינו משלמים עליהם מחירים כבדים.

אני שוב רוצה להודות לכל חברי הוועדה, ליושב הראש הוועדה, ולומר לאזרחי ישראל – ישראל בידיים טובות, הביטחון של מדינת ישראל במגמת שיפור ויש הרבה עבודה. תודה רבה".

(צילום: חיים צח/ לע"מ)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:21, יום ראשון (28.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה