חדשות בארץ

כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטקוין

האם כדאי לכם להצטרף לשיגעון הביטקוין שעוטף את העולם, או שזו השקעה מסוכנת שעדיף לברוח ממנה? אנחנו כאן כדי לעזור לכם להחליט.

מה זה ביטקוין ואיך זה עובד?

הרעיון של כסף דיגיטלי שבו משתמשים באתרים ובעיקר אפליקציות מוכר, ולכן אינו כל כך מסובך בפני עצמו. הרי בטוח יצא לכם להעביר כסף באחד האמצעים הקיימים כיום. ובכן, מטבעות קריפטו כמו ביטקוין הם נכסים דיגיטליים הפועלים באופן דומה, עם שני הבדלים משמעותיים:

• הם מבוזרים – מיוצרים ומועברים ללא כל התערבות בנקאית ולמעשה אינם מוסדרים על ידי רשות פיננסית, כמו ממשלה או בנקים מרכזיים. כלומר, אם תבצעו קניית ביטקויין באשראי לא תראו שינוי ביתרה בחשבון, אלא רק בארנק ייעודי.

• אין שום גרסאות פיזיות של המטבעות – הם דיגיטליים בלבד.

כל ביטקוין נוצר (או נכרה) באמצעות קוד מוצפן, שהוא מחרוזת של מספרים ואותיות. אותה משוואה המשמשת ליצירת הקוד יכולה "לפתוח" אותו (כמו מפתח וירטואלי). קיימת הגבלה, כלומר בסך הכל ניתן לכרות 21 מיליון ביטקוין.

עוד דבר שחשוב לדעת: מטבעות קריפטו מבוססים על טכנולוגיית בלוקצ'יין – שרשרת בלוקים. זו טכנולוגיה שמאפשרת אימות העברת כספים ללא צורך בגוף ניהול מרכזי. את הגוף מחליפים "בלוקים" מוצפנים של מידע, הנוצרים באמצעות שיתוף מעמית לעמית (P2P).

למה הביטקוין ירד?

אחרי תקופה ארוכה של התלהבות, שהובילה למחירי ביטקוין גבוהים מאוד, מחיר המטבע (ומטבעות קריפטו מובילים נוספים) סבל מירידות ענק בדצמבר 2021 והמחירים וגם נמצא במגמת ירידה עד כה ב-2022. נכון לאמצע מאי 22, מחיר הביטקוין הוא בסביבות 30,000 $. זה רחוק מהשיא של כל הזמנים – 69,000 דולר.

הירידות נגרמו בשל:

• אי ודאות סביב עליית הריבית בארה"ב ובבריטניה, אשר גורמת למכירת נכסים מסוכנים (כמו ביטקוין).

• סין הכריזה על עסקאות קריפטו כבלתי חוקיות.

• איומים ברגולציה נוספת על השקעות בקריפטו בעתיד.

האם כדאי להשקיע בביטקוין?

ביטקוין הוא תנודתי ביותר. אם אתם מוכנים לקחת את הסיכון, תחילה ודאו שאתם מבינים במה אתם משקיעים ותבנו אסטרטגיית השקעה בקריפטו. עדיף שסיבת ההשקעה העיקרית שלכם, לא תהיה פחד מפני החמצה והישארות מאחור. לפני שתצאו לדרך, יש כמה שאלות שכדי לשאול את עצמכם:

• האם אתם מבינים כיצד פועלים ביטקוין ושוק הקריפטו?

• האם אתם מרוצים מרמת הסיכון הגבוהה ויכולים לעמוד בה?

• האם יש ראיות המצביעות על מגמה שצפויה בקרוב (עלייה או ירידה במחיר)?

• אם אתם קונים ביטקוין עכשיו במטרה למכור אותו יותר מאוחר, האם אתם יודעים איפה ולמי למכור?

אם אין לכם תשובות לשאלות הללו, כנראה שזה לא רעיון טוב להשקיע. אם אתם בכל זאת רוצים לקנות ביטקוין, שימו לב שאתם לא משתמשים בכסף קריטי. אסור לבצע השקעה כל כך מסוכנת, אם אין לכם מספיק חסכונות ונכסים אחרים.

(קרדיט תמונה: depositphotos)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:41, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה