חדשות בארץ, חם ברשת

נהג כשרישיונו פסול, ניסה להימלט מהשוטרים, נעצר – ושוחרר ע"י ביהמ"ש • צפו בתיעוד המרדף

במסגרת המאבק של משטרת ישראל בעבירות תנועה מסכנות חיים, נעצר נהג לאחר שניסה להימלט מהשוטרים בידיעה שהוא נוהג כשרישיונו פסול. על אף כתב האישום והבקשה למעצר עד תום ההליכים נגדו שהגישה חטיבת התביעות של המשטרה, בית המשפט החליט לשחררו. צפו בתיעוד המרדף:

סרטון המתעד את המרדף ורגעי התפיסה כפי שתועדו במצלמות הגוף של השוטרים. קרדיט: דוברות המשטרה.

בעת פעילות יזומה לאכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים ברחבי העיר, הבחין השוטר רס"מ מואפק גאנם, בנהג רכב המוכר לו ממפגשים קודמים עימו במסגרת עבודתו כשוטר, וזכר כי רישיונו של הנהג נפסל לא מכבר. בעקבות כך כרז השוטר לנהג וסימן לו לעצור, אך הנהג סירב להישמע להוראות השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור מרחק קצר, כשהניידת נוסעת בעקבותיו, האט הנהג את רכבו, ירד ממנו, והתחיל לרוץ, כדי להימלט מהשוטר, שהמשיך לדרוש ממנו לעצור כשהוא מציין שהוא מכיר אותו ואת פרטיו ואין סיבה שיימלט, כל זאת מתוך כוונה למנוע מהשוטר את תפיסתו מתוך ידיעה כי הוא נוהג כשרישיונו פסול.

רס"מ מואפק גאנם: "כרזתי לחשוד אותתי לו לעצור ולמרות זאת הוא המשיך בנסיעתו כשהוא מתעלם ממני, בשלב מסוים הוא עצר את הרכב שלו, ירד ממנו והתחיל לרוץ, למרות שהוא יודע שאני מכיר אותו ואת הפרטים המזהים שלו וכי בעבר כבר נפגשנו באירועים אחרים…"

השוטר הזעיק כוחות נוספים של משטרת אילת למקום האירוע, ותוך דקות ספורות, בתום מרדף קצר הנהג נתפס. (ראו סרטון המתעד את המרדף ורגעי התפיסה כפי שתועדו במצלמות הגוף של השוטרים).

הנהג נעצר, והובא לחקירה במהלכה עלה כי בחודש אפריל בית משפט השלום לתעבורה באילת, פסל את רישיונו של החשוד למשך 9 חודשים, ורישיונו הופקד במזכירות בית המשפט עוד באותו היום. באותו המעמד חייב בית המשפט את החשוד בהתחייבות בסך 3000 ₪ להימנע מעבירות ממשפחת השכרות ונהיגה בזמן פסילה. עוד עלה כי החשוד ביצע בעברו עבירות תעבורה רבות ועל אף הפסילה והתחייבותו בבית המשפט ממשיך לנהוג ללא פחד או רתיעה מרשויות המשפט.

בתום החקירה, החשוד (יליד 1995, תושב אילת) נעצר. מעצרו הוארך ע"י בימ"ש השלום באילת, עד אשר הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל, שלוחת אילת, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

פקד עו"ד דרור אקלר, תובע פלילי: "במסגרת כתב האישום שהוגש כנגד הנאשם הוגשה בקשה לפסול את רישיונו ולעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, שכן רק לפני זמן קצר נפסל רישיונו ע"י בימ"ש ולמרות זאת הוא המשיך לנהוג. בעברו עבירות תעבורה רבות, המסכנות חיים והכוללות בין היתר: נהיגה בחוסר זהירות, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת סמים. מי שבורח משוטר כשהוא נוהג בפסילה ונוטש את הרכב שלו, יש לעצרו ולא להסתפק בחלופת מעצר".

על האף האמור, בדיון שנערך בבית משפט השלום, לא קיבל בית המשפט את עמדת התובע הפלילי והסתפק בחלופת מעצר, והנאשם שוחרר למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 11:52, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה