ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

תיעוד מטורף! קצין במילואים סייע לאזרחים – ונעצר באלימות

א', סרן במילואים, מתגורר בגבעת אולגה שבחדרה, הלך כמנהגו ביום שישי האחרון לטבול בים לפני כניסת שבת.



כאשר הוא יוצא החוצה בחזרה לביתו‏ ניגשים אליו כמה מתושבי השכונה ואומרים לו שיש ערבים בים שעושים בלאגן בחוף, מנגל, נרגילות, אלכוהול, מוזיקה בקולי קולות (הכל בניגוד לחוק) מטרידים תושבים, מאיימים עליהם ומפחידים אותם (אירועים שנהיו לשגרה בשנה האחרונה, כולל נסיונות אונס ושלל הטרדות מיניות).



‏כדי לנסות לסייע להם, הם פנו לחלק מהמשפחות הערביות בבקשה לחדול מהמעשים שלהם ולהרגיע את העניינים. אלא, שאז קמה ערביה אחת והטיחה את הנעל שלה בפניו של אותו בחור ונוצרה מהומה במקום. למרות זאת, א' אמר לכל מי שהיה שם שלא להרים יד ולא לנקוט באלימות ואף מנע מכמה חבר'ה לעשות זאת.



‏למרות זאת, הערביה הזמינה משטרה אך משום מה השוטרים בחרו לשמוע רק צד אחד, הערבים הצביעו על א' כגורם שמאיים עליהם (בעוד שהוא היה הגורם הממתן). השוטרים ביקשו מהבחור להזדהות אך הוא ביקש קודם להבין מדוע ובאיזו טענה, הוא טען בפני השוטרים שהוא רוצה להגיש תלונה על אותה ערביה שזרקה עליו ‏את הנעל, אך הם דרשו לעצור אותו, 20 דקות לפני כניסת שבת! למרות שמדובר בבחור דתי.

תוך כדי השיח עם השוטרים הגיע שוטר ערבי, שבכלל לא נכח באירוע קודם לכן, והחל במעצר אלים, בברוטליות שאין לתאר ובחוסר פרופורציה לאירוע ומזעזע בלי שום התראה מוקדמת, הפילו אותו לרצפה, נקטו באלימות לא סבירה ‏בעליל תוך שימוש לא ברור ומסוכן מאוד ב"טייזר".



כאשר הוא כבר מוטל על הרצפה ואין שום התנגדות מצדו, כך מושפל קצין במילואים על לא עוול בכפו למול הערבים. הבחור נגרר לניידת המשטרה בברוטליות ובהשפלה על אף שלא הביע כל התנגדות ולא נקט באלימות. השוטר התעלם ואף סרב להיענות לבקשתו שיביאו ‏לו את הכיפה ושיודיעו לאשתו שמחכה לו בבית כל הזמן הזה, מבחינת אשתו הוא הלך לטבול בים ולא חזר.



במהלך מילוי הדו"ח, כאשר א' אזוק וכפות כמו אחרון המחבלים מאחורי סורג ובריח נאמר לו כי הוא עצור. תוך כדי שהשוטר הערבי ממלא דו"ח תלונה הוא מתקשר בטלפון לאחד השוטרים שהיו במקום ומתייעץ ‏איתו באיזה סעיף כדאי להאשים אותו כי הוא בעצמו לא הבין על מה, הערביה שהשליכה את הנעל הגיעה אף היא לתחנה, היא שוחחה עם השוטר בערבית כדי שהוא לא יבין וכל מה שהיא אומרת השוטר כותב, מבלי לנסות לברר בכלל אם היא משקרת או לא.

בסוף המשמרת של השוטר הערבי, לפני שהוא הולך הביתה הוא ניגש לא' ואומר לו: 'אל תחשוב שרק אצלכם יש ציונות, האדמה הזו היא שלנו ואני אלחם עליה עד הגרגיר האחרון שלה'.


א' נלקח לחקירה, לאחר שהחוקר שומע את הדברים ומסתכל בסרטונים הוא בעצמו אומר בפה מלא שהוא מתבייש בהתנהגות השוטרים ולא מבין למה האירוע התפתח למימדים כאלו, מדוע הם לא פתרו את זה בדיבור וקור רוח וישר נקטו באלימות ומוסיף ואומר שאין לו ספק שצריך לשחרר אותו ‏לאשתו וילדיו (שעד עכשיו אין לה מושג איפה הוא נעלם), הוא מוריד לו את האזיקים והולך לדבר עם הקצין. לאחר כמה שעות של חוסר אונים ואי ודאות ובהמתנה להחלטת קצין המשמרת חוזר החוקר ואומר לו שהוא מצטער מאד אך בשונה ממה שהוא העריך הוחלט לשלוח אותו למעצר עד לתום ההליכים בבית מעצר קישון.



הוא אוזק אותו בשנית, א' מבקש לדבר עם הקצין ומנסה להבין איך זה יכול להיות ומה העילה להארכת המעצר? לקצין אין מילים בפיו מלבד: "הוראות מלמעלה". לאחר שעות ארוכות ואחרי אין ספור בקשות ותחנונים שלפחות ישאירו אותו בתחנה כדי שלא יחלל שבת, אך הבחור נלקח לבית המעצר קישון בשעה 1:30 בלילה ‏כל הזמן הזה א' מתחנן ממש שיודיעו לאשתו בדרך כל שהיא שהוא עצור אבל זה לא מעניין אף אחד. קרוב משפחה שלו שמע על הסיפור והגיע ברגל לתחנת המשטרה ממש מס' דקות לאחר שהוא נלקח משם, השוטרים אמרו לו שא' ביקש לא להודיע לאשתו שהוא במעצר, במעצר קישון הוא מבלה עד יום ראשון באוירה ‏מזעזעת, שמים אותו בתא עם 8 עצורים ערבים מג'נין, קצין מילואים קרבי צבא נמצא עם ערבים מג'נין באותו תא כל השבת. הוא לא מקבל כיפה, לא מקבל יין לקידוש ולהבדלה. במהלך השבת אף אויים בצורה פיזית ע"י חלק מהאסירים שאם לא יתנהג כפי שיבקשו הם יכניסו למכות. במוצאי שבת הוא נלקח ‏לבית משפט השלום בחיפה, כאשר הגיע לבית המשפט השוטר ביקש הארכת מעצר בחמישה ימים עד תום ההליכים כיוון שיש לו נשק בבית (הוא לא היה חמוש בעת האירוע) ולכן הוא מסוכן לציבור, ברוך ה' שהשופט לא הבין מה הקשר בין הדברים ואיך זה הופך קצין במילואים להיות מסוכן לציבור והורה על שחרורו המיידי.

תיעוד המעצר בערב שבת צילום: לפי חוק 27א לזכויות יוצרים




ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב למקרה: ‏את הסיפור המזעזע הזה בדקתי אישית. אני מכיר את הבחור ודיברתי איתו היום כדי לוודא את הפרטים. משהו רע מאוד עובר על משטרת ישראל, שמפקירה את אזרחי ישראל ואז פוגעת באלו מהם שמנסים לעמוד על שלהם בצורה חוקית ולגיטימית. מישהו חייב לתת את הדין על זה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
מעצר מסיבה לאומנית? ח"כ בן גביר מבקש הסבר על דברי השוטר: ״הארץ שלנו עד הגרגר האחרון"
לפני 2 שנים

[…] פורסם בחדשות כל העולם כי אישה הטיחה נעל בפניו של א' – קצין מילואים, לאחר […]

דניאל
דניאל
לפני 1 שנה

ככה הם עושים הערבים.שם רשעים ירקב
נקווה שהאמת תצא לאור.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:42, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה