ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

השב"כ חושף: נעצרה חולייה שניסתה לפגוע בח"כ בן גביר ולבצע פיגוע עם רחפן חמוש בירושלים

הותר לפרסום כי בחקירה של שירות הביטחון הכללי בשיתוף מחוז ירושלים במשטרת ישראל נחשפה בתחילת חודש אפריל 22', התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים.

המחבלים שנעצרו.

בין השאר תכננו החשודים פיגועי ירי לעבר יעדים ישראלים ודמויות ציבוריות, לרבות כוונה לפגוע בח"כ איתמר בן גביר. עוד עלו כוונות לייצור מטעני חבלה לממש פיגוע חטיפת חיילים ועוד.הפעילים אף רכשו רחפן לטובת חימושו ומימוש פיגוע באמצעותו, לעבר הרכבת הקלה בירושלים.

על פי העולה בחקירה בשב"כ, חוליות אלו פעלו בהובלת רשיד רשק, פעיל חמאס בולט תושב העיר העתיקה בירושלים, אשר במקביל לפעילותו זו, תכנן יחד עם מנצור צפדי, פעיל חמא"ס מאבו תור, פיגוע ירי או התאבדות בירושלים.

בנוסף, התברר בחקירה בשב״כ כי חברי החולייה תכננו להסתתר בחברון או בג'נין לאחר מימוש הפיגועים אותם תכננו.

עוד עלה בחקירה בשב״כ כי רשיד רשק הקים מערך של פעילים בירושלים שמטרתו- ביצוע הפרות סדר בשכונות מזרח העיר ובהר הבית במהלך חודש רמדאן האחרון, במטרה לערער את היציבות בהר הבית ובירושלים. בתוך כך, העבירו הפעילים זיקוקים רבים וכן דגלים וסרטי חמאס לשכונות מזרח העיר ולהר הבית לשימוש בעת הפרות הסדר במהלך חודש רמדאן.

הרחפן שבאמצעותו תכננו הנאשמים לבצע פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה.

כאמור, השב"כ ומשטרת ישראל עצרו מספר חשודים, פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים ובמהלך החקירה אף נתפסו הרחפן שהיה מיועד לביצוע פיגוע המטען ברכבת הקלה, מצלמה שיועדה לצילום החטופים, כספים וכן ציוד ארגוני של חמאס.

נגד המעורבים הוגשו כעת כתבי אישום חמורים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית קודינסקי, לפני מספר חודשים החליטו מנצור צפדי וחברו, המוכר כפעיל של ארגון הטרור חמאס, על הקמתן של שתי חוליות צבאיות בראשותם אשר יבצעו פיגועים בישראלים.

השניים תכננו כי מטרות החוליה שבראשותו של מנצור צפדי יהיו, בין היתר, חטיפת חיילים ישראלים לצורך ביצוע עסקאות חילופי אסירים, פיגועי ירי נגד כוחות הביטחון ואזרחים וחיסולו של חבר הכנסת איתמר בן גביר. בהמשך לכך פנה צפדי לסלאיימה ואבו נאב, הציע להם להצטרף לחוליה הצבאית בראשותו והשניים הסכימו.

לצורך מימוש מטרות החוליה, הצטייד צפדי בשני נשקי "איירסופט" מסוג רובה M16, אימן והדריך את חברי חולייתו להשתמש בנשק.

על פי כתב האישום, צפדי וסלאיימה קשרו קשר לחבר מטען צינור לרחפן ולפוצץ אותו מעל הרכבת הקלה בירושלים או לפוצץ אותו מעל בתי יהודים בא-טור.

כחודשיים לפני הרמדאן צפדי ואבו נאב חילקו לצעירים זיקוקים, כרזות חמאס, דגלי חמאס ותמונות של מחמד דף, ראש גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, במטרה להכניס אותם להר הבית.

כמו כן, בתחילת חודש הרמדאן השניים קנו רימון גז ורימון הלם, זאת במטרה לעשות בהם שימוש בעימותים נגד כוחות הביטחון בהר הבית. בתחילת חודש אפריל, נעצר צפדי כאשר היה בדרכו להר הבית במטרה להשתתף בעימותים עם כוחות הביטחון או יהודים אשר יגיעו למקום.

על פי כתב האישום הנאשמים השתתפו בהתפרעויות ובעימותים בהר הבית במהלך מבצע שומר החומות לפני כשנה, הנאשמים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בהר הבית.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של קשר למעשי טרור של רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה לשם סחיטה, אימונים או הדרכה למטרות טרור, קשר למעשי טרור של חבלה בחומר נפיץ, הכנה לביצוע מעשה טרור של חבלה בחומר נפיץ, מתן אמצעים לביצוע פשע או עוון, חברות בארגון טרור, עבירות בנשק, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

החקירה נוהלה על ידי השב"כ ומפלג תפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים במשטרה.

משירות הבטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר כי "ימשיכו לפעול בנחישות על מנת למצות את הדין בחומרה מול המעורבים בכל פעילות טרור בכלל ובעיר ירושלים בפרט."

יו"ר עוצמה ח"כ בן גביר מגיב: "מילים יכולות להרוג. זה לא סוד שבמשך כל החודשים האחרונים לפיד ובנט מסיתים נגדי. כך לדוגמא לפיד קרא לי צאצא של יגאל עמיר ובנט מנסה להוציא אותי מתחום הלגיטימיות. עיתון הארץ מקדיש כל בוקר טור נגדי – על אנשי השמאל לדעת שמילים יכולות להרוג!!"

ח"כ בן גביר הוסיף: "מודה לכוחות הביטחון שסיכלו את נסיון הפגיעה בי, ומצפה שימשיכו לחקור את מאות קריאות ההסתה נגדי ולהעמיד לדין את המסיתים, המאיימים ושולחיהם. לא ארתע מאיומים וכוונות חיסול ואמשיך לפעול במאבקי הצודק למען עם ישראל".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:58, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה