חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

מלחמה בחסידות גור: עימותים קשים בירושלים בבני ברק ובאשדוד – שוטר ומספר חסידים נפצעו • צפו

מלחמה בחסידות גור: החל מכניסת שבת ועד לשעה זאת, עימותים קשים בחסידות בירושלים, בני ברק ואשדוד – שוטר ומספר חסידים נפצעו קל. כוחות גדולים של משטרה ופרשים במקום.

ערב שבת בירושלים. קרדיט צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.

משעות אחר הצהריים של יום שישי החלו עימותים קשים בחסידות גור בירושלים ובבני ברק על רקע הפילוג בחסידות.

במהלך ליל שבת, התגברו מקרי האלימות בחסידות, בעיקר באיזור הישיבה ברחוב ירמיהו ירושלים וכוחות גדולים של משטרה זרמו למקום במטרה ליצור חיץ בין המחנות ולהשיב את הסדר על כנו.

תיעוד ממצלמות האבטחה, אלפי חסידים ניסו לפרוץ בליל שבת לבית מדרש ברחוב יוסף זיו בירושלים. קרדיט צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.

עד כה, דווח על מספר פצועים קל בין המעורבים ושוטר אחד שנפגע מאבן שהושלכה לעברו בירושלים.

צילום: י.כ – חדשות כל העולם.

גם בצאת השבת נמשכים העימותים בחסידות, מאות חסידים מתעמתים על צומת הרחובות ירמיהו עלי הכהן בירושלים. כוחות גדולים של משטרה ביחד עם פרשים נמצאים במקום.

צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.

מבדיקת האירוע עולה כי הכל החל כאשר זוג עברו לפני מספר חודשים מחסידות גור של כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א לקהילה הפורשת של (שאול אלטר) והבנות שלא היו מעוניינות לעבור חסידות, עברו להתגורר אצל אחותם הנשואה שנשארה בחסידות – וההורים החליטו שזה נקרא חטיפה של הבנות.

"עד עכשיו היה רגוע יחסית', אומר אחד החסידים ומוסיף: "עד שביום חמישי האחרון כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א עלה לייארצייט בבית הקברות קרית שאול בתל אביב – ולשם הגיע האבא של הבנות מלווה במאפיונרים, הוא התחיל לצעוק ולדבר לאדמו"ר בצורה מלוכלכת וזה מה שגרם לפיצוץ".

שאול אלתר יוצא מביתו מלווה באבטחה.
קרדיט צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים.

ממשטרת ישראל נמסר: "החל משעות הערב החלו אירועי אלימות לסירוגין בקרב אחת החסידויות בירושלים, ככה"נ על רקע סכסוך פנימי.

כוחות משטרה רבים של מחוז ירושלים פועלים במקום להשבת הסדר תוך ניסיונות ליצור חיץ בין מחנות הניצים.

עד כה, ישנם מספר נפגעים קל כתוצאה מאלימות בין המעורבים ושוטר אחד שנפגע מאבן שהושלכו לעברו. פעילות המשטרה נמשכת במקום."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
אוהב ישראל
אוהב ישראל
לפני 2 שנים

אינני חסיד לא של גור ולא של רב אלטר. אבל כשאתם כותבים כ"ק האדמו"ר מגור, צריך גם אצל ר' שאול אלתר לכתוב תואר הרב.
אל תכניסו עצמכם במחלוקת כי היא קשה מאש…

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:33, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה