חדשות בארץ, חם ברשת

‏ניסיון דריסה בירושלים: כוחותינו ירו לעבר רכב שנסע לעברם במהלך לווית מחבל – 20 נעצרו • צפו

בשעה האחרונה החלו מספר מוקדי הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים והעיר העתיקה. כוחות משטרה פועלים בשעה זו נגד פורעי חוק ומפרי סדר המנסים לפגוע בכוחות המשטרה ומפרים את הסדר הציבורי באזור כולל ידויי אבנים ובקבוקים.

לפני כשעה בא-טור רכב נסע במהירות לעבר לוחמי מג״ב ופגע בתוך כך בעובר אורח שהיה במקום. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לכיוון גלגלי הרכב. הלוחמים עצרו חמישה חשודים שהיו ברכב (שלושה תושבי קלנדיה, תושב סילוואן ותושב הצפון). אין נפגעים בקרב כוחותינו או בקרב החשודים שנעצרו.

תיעוד ניסיון הדריסה ורגעי הירי לעבר הרכב

הפרות סדר אלו מתנהלות על רקע לווית מחבל שהפר את הסדר לפני כחודש בהר הבית. טרם פציעתו היה רעול פנים שיידה אבנים והתפרע במקום, ובשלב מסויים נפצע באורח קשה בעת שנפל על הרצפה במהלך מנוסתו ונחבל בראשו. השוטרים פינו אותו מהמקום בתוך זמן קצר והחלו להעניק לו טיפול רפואי ראשוני יחד עם גורמי הרפואה. בהמשך הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ונקבע כי מותו נגרם כתוצאה מהתמוטטות וסיבות רפואיות ולא מגורם חיצוני כלשהו.

עימותים בהר הבית.

בשעה האחרונה נמשכים הפרות סדר האלימות באזור סלאח א-דין בסמוך לעיר העתיקה בירושלים, כולל בבית הקברות עצמו.

מאות פורעי חוק ומפרי סדר מיידים אבנים, מוטות וחפצים, יורים זיקוקין ומנסים לפגוע בכוחות המשטרה במקום.

אבנים, בלוקים וחפצים כבדים מגגות: 6 שוטרים נפצעו בעימותים קשים בירושלים – 20 נעצרו • צפו

מספר שוטרים נפגעו באורח קל בעקבות ידויי האבנים, והכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפרות סדר ופועלים להדיפת מפרי הסדר ופיזורם מהמקום.

תיעוד מהפרות הסדר שהיו באזור בשעה האחרונה כולל בבית הקברות עצמו. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

"משטרת ישראל תיאמה את מהלך הלוויה עם בני המשפחה, אולם לצערנו מאות פורעי חוק ומפרי סדר מנצלים את הלוויה להפרת הסדר ואלימות. נמשיך לפעול נגד מפרי סדר ופורעי חוק באשר הם," נמסר מהמשטרה.

העברת גופת המחבל. צילום: זאבי וידבסקי – חדשות כל העולם.

במשטרה סיכמו את האירוע ואמרו: "הערב החלו הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים ובפרט באזור העיר העתיקה, זאת על רקע לוויה של חשוד שהפר את הסדר לפני כחודש בהר הבית כשהוא רעול פנים ויידה אבנים לעבר הכוחות, ובהמשך נפל במהלך מנוסתו ובימים האחרונים מת מפצעיו בבית החולים.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב פעלו בנחישות נגד מאות פורעי חוק ומפרי סדר אלימים שניסו לפגוע בכוחות המשטרה והפרו את הסדר הציבורי באזור כולל ידויי אבנים, בלוקים, חפצים כבדים אחרים ובקבוקים וכן ירי זיקוקין.

הפרות הסדר האלימות התרחשו במהלך הלוויה ובסיומה, כולל בבית הקברות עצמו, ובמהלכה נפצעו 6 שוטרים באורח קל, שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף פורעי החוק גרמו נזק למספר כלי רכב ותשתיות ואף פגעו במספר עוברי אורח שהיו באזור.

מוקדם יותר נעצרו ע״י המשטרה חמישה חשודים לאחר ביצוע נוהל מעצר חשוד, זאת לאחר שרכב שבו נסעו במהירות לעבר לוחמי מג״ב פגע בעובר אורח שהיה במקום.

בשעה האחרונה הסדר נשמר באזור, וכוחות המשטרה ממשיכים לפעול לשמירת הסדר ומבצעים מעצרים של חשודים שנטלו חלק בהתפרעויות האלימות.

עד כה נעצרו ע״י כוחות המשטרה 15 חשודים בהפרות הסדר האלימות (זאת מלבד החמישה שנעצרו מוקדם יותר כאמור), ובהמשך צפויים מעצרים נוספים.

נמשיך לפעול בנחישות וביד קשה נגד אותם פורעי חוק ומפרי סדר, שהפכו לוויה למפגן של אלימות משולחת רסן."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
אבנים, בלוקים וחפצים כבדים מגגות: 6 שוטרים נפצעו בעימותים קשים בירושלים – 20 נעצרו • צפו
לפני 2 שנים

[…] […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 8:50, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה