ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

גיבור ישראל: נחשף שמו של הלוחם שנפל בפעילות מיוחדת בשנת 2018 בעזה

דובר צה"ל חושף את שמו ואת תמונתו של קצין צה"ל, סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, בן 41 בנופלו.

מחמוד ז"ל בן בכור להוריו אחמד ונזירה, היה נשוי לנאהד ואב לשני בנים.

סא"ל מחמוד ז"ל שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין.

מחמוד ז"ל נפל במהלך פעילות מבצעית מיוחדת ברצועת עזה בג' בכסלו התשע"ט, 11 בנובמבר 2018.

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי העניק לסא״ל מ׳ לאחר נופלו, ציון לשבח על פעילותו במבצע זה, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע.

קורוח חייו של הלוחם סגן אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל בקצרה.

מחמוד ח'יר אל-דין נולד ב-28 בדצמבר 1977 בכפר חורפיש שבגליל העליון, בן בכור לאחמד ונזירה ולו שבעה אחים ואחיות. מחמוד, בן העדה הדרוזית, גדל במשפחה מסורתית אשר חינכה אותו לדאגה לסביבה ולכבוד האדם.

לאורך כל חייו היה מוביל חברתי אשר הסביבה נשאה אליו את עיניה. עד כיתה ט' למד בבית הספר בכפר חורפיש ולאחר מכן עבר לפנימייה הצבאית שבבית הספר הריאלי בחיפה. לאורך כל שנות לימודיו המשיך לבלוט ולהצטיין. באוקטובר 1997 התגייס לסיירת הצנחנים, בשנת 2000 סיים את בית הספר לקציני יבשה (בה"ד 1), ובשנת 2001 שירת כמפקד מחלקה בבה"ד.

בשנת 2002 עבר מחמוד לשרת במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. תוך כדי שירותו הצבאי השלים תואר ראשון במשפטים במכללה למנהל ותואר שני בחינוך ובמנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.

בשנת 2002 הכיר את אשתו, נאהד, ובשנת 2004 נישאו. בנם הראשון נולד ב-2009 ,שנה שבמהלכה הקים יחד עם חבריו עמותה אשר פועלת לקידום מעמד העדה הדרוזית בישראל.

בשנת 2010 חבר לעמותת "אחריי" והתחיל להדריך את קבוצת "אחריי" בכפר חורפיש לאחר שדאג שהעמותה תחל לפעול בכפרים הדרוזיים במטרה לעודד את בני הנוער להתגייס לשירות משמעותי.

בשנת 2013 נולד בנם השני של מחמוד ונאהד. בין השנים 2018-2015 העביר גיבושים למועמדים לפנימייה הצבאית של בית הספר הריאלי בחיפה, במטרה לנטרל את פערי השפה בקרב המועמדים הדרוזים. בנוסף, שימש מחמוד מקור לייעוץ עבור בני הנוער בעדה בכל הקשור לעתידם. מחמוד אהב מאד לטייל בארץ ובחו"ל. הטיול האחרון שלו עם משפחתו התקיים כשלושה חודשים לפני שנפל.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "עברו שלוש וחצי שנים מאז שסגן אלוף מחמוד חיר אל-דין ז"ל נפל בקרב במבצע סודי בחאן יוניס, ורק עכשיו מותר לנו לגלות את שמו ולהודות לו על תרומתו ומסירותו לביטחון המדינה. ‏מחמוד ז"ל היה לוחם בסיירת צנחנים ואחר כך צמח בשורות הצבא להיות סגן אלוף במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל. גיבור ישראל שעוטר לאחר מותו בצל"ש הרמטכ"ל. ‏ספדתי לו בהלוויתו וכעת יש זכות לעם ישראל להכיר אותו, את שמו ואת פניו של גיבור ישראל, סגן אלוף מחמוד חיר אל-דין, בגלוי. ‏הוא הותיר אחריו אלמנה, נאהד הנפלאה, ושני יתומים. ‏יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני מצדיע לגיבור ישראל מחמוד חיר א-דין. בזמן המבצע הייתי בביקור ממלכתי בפריז ודווחתי על ההתקדמות של המבצע וההתפתחויות הדרמטיות של אותו לילה. ליבי נקרע כשהגיעה הידיעה על נפילתו של סגן אלוף מחמוד חיר א-דין. הכרתי אותו כלוחם עז נפש שתרם רבות לביטחון ישראל. לאחר נפילתו ביקרתי עם רעייתי שרה את משפחתו הנפלאה בכפר חורפיש וגילינו שבנוסף להיותו לוחם ומפקד אמיץ, מחמוד היה גם נדבך מרכזי בקהילה בה חי ותרם רבות בתחום החינוך. מדינת ישראל מתברכת שנמצאים בקרבה אנשים כמו מחמוד ומבכים את האובדן העצום למשפחתו, לצה״ל ולמדינה."

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: גיבור ישראל. את שמו של סא״ל מחמוד ח׳יר א-דין ז״ל הותירו לפרסם רק היום אבל סיפור חייו ונפילתו הפך למורשת קרב כבר בנובמבר 2018. היית ותישאר תמיד אדם, לוחם רב פעלים וצניעותך תמשיך לשמש דוגמא ומופת ללוחמי צה"ל. יהי זכרך ברוך.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:28, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה