חדשות בארץ, חם ברשת

תקרית קשה בג'נין: לוחם ימ"מ נפצע קשה בחילופי אש – 13 מחבלים נפצעו • צפו בתיעודים

‏הותר לפרסום לפני זמן קצר כי לוחם ימ"מ נפצע היום (ו') באורח קשה, במהלך חילופי האש של כוחותינו עם מחבלים חמושים באזור ג'נין. הוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם.

הפינוי במסוק.

בג'נין מדווחים כי הכוח הישראלי החל בנסיגה בדקות האחרונות אחרי שהמחבל המבוקש מחמוד דבעי, פעיל הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי, נעצר לאחר שהתבצר בביתו במשך 4 שעות.

המחבל מחמוד דבעי, שנלכד ונעצר.

‏משרד הבריאות הערבי מדווח על 13 פצועים מתוכם שניים אנוש. מחבל בשם דאוד זבידי נפצע קשה מירי. מדובר באחיו של המחבל זכריה זבידי – שנמלט מכלא גלבוע.

במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח.

הרגע שבו אחיו של המבוקש מחמוד אל-דבאי נכנע לכוחות צה"ל.

במהלך הפעילות, נהרג כלב צהלי של יחידת הכלבנים עוקץ לאחר שנשלח לבית המחבל המבוקש במסגרת המאמץ לסכל פיגוע.

הכלב שנשרף למוות.

על פי מקורות ערבים, המחבל שנלכד היום בג'נין הוא גם המחבל שחשוד בחיסול העיתונאית הבכירה באל-ג'זירה שירין אבו עאקלה.

אביו של המחבלים מהזרוע הצבאית של הגאפ שנעצרו לאחר 5 שעות של עימותים אמר: "הכיבוש הציוני עצר את בני לאחר שעות של מצור ופיצוץ ביתנו. בני נלחם עד הסוף".

מדובר צה"ל והמשטרה (מג"ב) נמסר: "בשעות האחרונות פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.

במהלך הפעילות, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים.

בזמן יציאת הכוחות מהכפר, נפצע לוחם ימ״מ בהיתקלות עם מחבלים חמושים. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי באמצעות מסוק צה"ל.

בנוסף, במסגרת הפעילות הלוחמים פעלו במגוון אמצעים מיוחדים למעצר החשוד אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו.

במקביל לפעילות המעצר, כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח.

סך הכל נעצרו הלילה והבוקר בכלל גזרת אוגדת יהודה ושומרון חמישה חשודים בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפס אמצעי לחימה בלתי חוקי בעיר בחברון.

החשודים ואמצעי הלחימה הועברו לחקירת כוחות הביטחון."

תיעודים מהעימותים ופינוי המחבלים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה לפציעת החייל: "שולח איחולי החלמה לחייל שנפצע, מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואתו השלימה וקורא לממשלת ישראל – די, במקום לסכן את חיילינו בקן הצרעות של ג'נין כדי לשמור על "מוסריות אנושית" ותמיכת האחים המוסלמים בקואליציה, יש להשתמש בכוח כמו במלחמה, לשגר טיל, לזעזע את האוייב, לבער את קיני המחבלים ולגמור אירועים כאלו בלי נפגעים לכוחותינו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
כואב הלב: נפטר מפצעיו הלוחם ימ"מ רס"ב נעם רז ז"ל שנפצע בפעילות הבוקר
לפני 2 שנים

[…] תקרית קשה בג'נין: לוחם ימ"מ נפצע קשה בחילופי אש – 13 מחבלים נפצעו • צפו בתיעודים […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:30, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה