חדשות בארץ, חם ברשת

צעדת הדגלים בירושלים: בן גביר נחסם סמוך לשער שכם – עימותים עם המשטרה בזירה • תיעוד קשה

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר קיים בשעה זאת מסיבת עיתונאים לאחר שרה"מ בנט החליט למנוע את הגעתו לשער שכם.

הנאום המלא, צילום: שמעון בלעיש – חדשות כל העולם.

לדברי בן גביר: "נפתלי בנט מקבל הוראות ממנסור עבאס וממועצת השורא, שלא התאים להם שיהודים עולים להר הבית ונתנה הוראה לבנט לא להכניס יהודים להר הבית, אז בנט הרים דגל לבן וסגר את הר הבית ליהודים. מועצת השורא נתנה הוראה לשחרר 400 מחבלים שזרקו אבנים והוא ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן שאני לא מבין איך הסכים לשחרר זורקי אבנים ובקבוקי תבערה שחררו אותם.

שוטר נותן אגרוף בפניו של מפגין שמחזיק את בנו הקטן בידיים, צילום: שמעון בלעיש – חדשות כל העולם.

אני לא מכיר הוראה לא להגיע לשער שכם, לא יכול שרוצים למנוע מחבר כנסת מכהן, ההתקפלות והתבוסה היא שגורמת לטילים.

לשייח' ראאד סלאח נתנו להסתובב בהר הבית ולציבור לא נותנים להגיע לשער שכם.

אם תהיה פשרה עם המשטרה אני יפעל לפי הפשרה ויצעד עם הצעדה, אם לא תהיה פשרה אני מתכוון להגיע לשער שכם. שלשום אסור היה להיכנס להר הבית, אתמול לכותל, מה יהיה הסוף שיזרקו אותו מכל מדינת ישראל?

מי שמפקיר את את חיי היהודים זה נפתלי בנט שהפקיר את חיי החיילים".

אחרי מסיבת העיתונאים, עשרות שוטרים חסמו את הצועדים ולא איפדרו להם ולחבר הכנסת איתמר בן גביר להתקדם לכיוון שער שכם.

ח"כ בן גביר ביקש מקציני המשטרה לקבל צו שאוסר התנועה, אך קצין המשטרה קובי יעקובי מסרב להראות צו כלשהוא. כשבן גביר ביקש לראות את הצו נאמר לו, אתה יודע על זה בעל פה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "מה שעושה המשטרה זה מעשה לא חוקי. בנט חושש להציג את הצו עליו חתם, אני דורש שיציגו לי את הצו שאוסר עלי להגיע לשער שכם".

צילום: זאבי וידבסקי – חדשות כל העולם.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר הודיע שיישאר הלילה בכיכר צהל ויקים לשכה זמנית במקום וזאת במחאה על האיסור הלא חוקי של בנט לאפשר לו להיכנס לשער שכם.

בן גביר בפתיחת הלשכה בכיכר צה"ל, צילום: זאבי וידבסקי – חדשות כל העולם.
צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעות האחרונות התקיימה בירושלים תהלוכה ללא רישיון. תחילה נעצרה התהלוכה באזור כיכר צה״ל. למרות שהמשטרה אפשרה לצועדים ללכת מכיוון כיכר ספרא לכיוון שער יפו, ניסו מאות לעבור דרך החסימה המשטרתית באזור.

גם לאחר הידברות, המשיכו חלק מהמפגינים להתעמת עם השוטרים בצומת ולא נשמעו להוראותיהם. בעקבות התנהלות פסולה זו, בשלב מסויים נאלצה המשטרה להדוף את המפגינים לאחור. מרבית הצועדים המשיכו לכיוון שער יפו והכותל המערבי, וחלקם נשארו באזור כיכר צה״ל.

במקביל פעלה המשטרה להרחקת עשרות צעירים שהתגודדו מאות מטרים משם באזור שער שכם בכדי למנוע חיכוך בין הצדדים והפרת הסדר הציבורי. במקום נעצר חשוד לאחר שזרק בקבוק לעבר הכוחות (מצ״ב תיעוד), וחשוד נוסף בגין ידוי אבן.

גם בשעה זו, היערכות המשטרה נמשכת בגזרות השונות."

עוד הוסיפו כי "משטרת ישראל תמשיך לשמור על שלום הציבור וביטחונו ולאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות השוטרים, להימנע מעימותים, אלימות והפרת הסדר הציבורי."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:23, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה