חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

תיעוד מזעזע ומקומם: 4 חרדים עם טליתות שהיו בדרכם לכותל המערבי – הותקפו קשות • צפו

תיעוד מזעזע ומקומם מהבוקר: 4 חרדים עם טליתות שהיו בדרכם לכותל המערבי, מותקפים קשות בידי מחבלים עם כיסאות ומוטות ברזל. ‎צפו:

כזכור, מוקדם יותר נמסר כי "כוחות משטרה גדולים בפיקודו של ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן פעלו הבוקר ברחבי ירושלים, ובפרט באזור העיר העתיקה והמקומות הקדושים בכדי לשמור על הביטחון והסדר הציבורי.

מעצר מתפרע לפני זמן קצר, צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם החלו הביקורים בהר הבית כמדי שבוע במסגרת שעות הביקורים המתקיימים בהתאם לנוהג הקיים במקום מזה שנים רבות, החלו מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

פינוי פצוע בעיר העתיקה, צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

כוחות משטרה גדולים פעלו במקום להרחקתם ולמעצר פורעי חוק, זאת במטרה לאפשר את הביקורים שהתקיימו כסדרם. נציין כי לצד ביקורים אלו המשיך להישמר כל העת חופש פולחן וחופש תנועה לציבור המתפללים המוסלמים המגיעים להר הבית- כפי שהיה במהלך השבועיים האחרונים מאז תחילת חודש הרמדאן.

מתיחות בירושלים: 9 מחבלים נעצרו לאחר שרגמו אוטובוסים באבנים סמוך לכותל המערבי – 7 נפצעו

לצד זאת מאות צעירים פורעי חוק הפרו את הסדר בשטח הר הבית ובתוך המסגד תוך התפרעויות אלימות, שבינם לבין שמירת קדושת החג והמקומות הקדושים אין כל קשר. פורעי חוק אלימים אלו – הם שמטמאים ומחללים את המקומות הקדושים ומנסים לפגוע באזרחים תמימים ובכוחות הביטחון.

לצערנו ברשתות החברתיות מופץ מידע כוזב ודיסאינפורמציה ביחס לאירועים, תוך זריית חול בעיני הציבור בניסיון להסית ולהתסיס. פרסומים כוזבים אלו, חלקם חסרי אחיזה במציאות, מנסים לייצר לגיטמציה פסולה לידוי אבנים וירי זיקוקין בתוך בית תפילה ולעבר שוטרים ואזרחים ולהציג מצג שווא ביחס למקומות הקדושים ובפרט להר הבית.

בתוך כך בשעות הבוקר דווח למשטרה על ידויי אבנים באזור ולעבר אוטובוסים שחלפו בצירים הסמוכים לעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מכך, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מהנוסעים באורח קל שקיבלו טיפול רפואי.

בשעות האחרונות ומאז שעות הבוקר, השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו לחקירה עד כה 9 חשודים, בהם 4 חשודים בחשד לידויי אבנים לעבר אוטובוסים, שני חשודים בגין תקיפת שוטרים, ועצורים נוספים בגין תקיפה של עוברי אורח בעיר העתיקה והפרת הסדר הציבורי. חלק מהמעצרים בוצעו בהכוונה של תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים.

גם בשעה זו כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול באזור ובהמשך צפויים מעצרים נוספים של מפרי סדר."

צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, השלכת האבנים על אוטובוסים בירושלים ופציעתם של נוסעים. המשטרה תנקוט יד קשה נגד כל מי שיעז להפעיל טרור כלפי אזרחים ישראלים, ואני מגבה את השוטרים והשוטרות בפעילותם הנחושה. חשוב לנו להמשיך ולאפשר את חופש הפולחן, אך לא נתפשר כאשר יתרחשו אלימות וטרור".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "מגנה בחריפות את המתקפה החמורה והפורענות הבוקר כנגד יהודים תמימים בדרכם לתפילת שחרית של חול המועד בכותל המערבי. זוהי פעולת טרור בדרך השלום בעיר המקדשת את חופש הדת וצריך לאפשר לכל החפץ בכך תפילה בשלום ובביטחון."

מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "לצערנו הרב בין הנפגעים גם מדריך הקרן למורשת הכותל שהיה בדרכו לסיור ומאושפז כעת בבית החולים. אנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים ובטוחים כי משטרת ישראל ושרותי הביטחון יעשו הכל כדי לאבטח את דרכי הגישה לכותל וכל דרך אחרת ברחבי ירושלים."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הפרעות בירושלים: מיידים אבנים מגגות ברובע המוסלמי ונעצרים – עד כה נעצרו 18 פורעים • צפו
לפני 2 שנים

[…] תיעוד מזעזע ומקומם: 4 חרדים עם טליתות שהיו בדרכם לכותל ה… […]

trackback
תיעוד: כך עצרו השוטרים את המחבלים שתקפו אתמול חרדים עם טליתות בעיר העתיקה בירושלים
לפני 2 שנים

[…] תיעוד מזעזע ומקומם: 4 חרדים עם טליתות שהיו בדרכם לכותל המערבי – הותקפו קשות • צפו […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:13, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה