ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

מתיחות בירושלים: 9 מחבלים נעצרו לאחר שרגמו אוטובוסים באבנים סמוך לכותל המערבי – 7 נפצעו

לפני זמן קצר התקבל במשטרה דיווח על ידויי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה.

תיעוד רגימת האוטובוסים באבנים והנזק שנגרם.

כתוצאה מידויי האבנים, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על 7 פצועים מנוסעי אוטובוס באורח קל שפונו לבית החולים שערי צדק.

רגעי האימה אחרי רגימת הסלעים.

השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו עד כה שני חשודים בחשד לידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים.בשעות האחרונות ומאז שעות הבוקר, השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו לחקירה עד כה 9 חשודים, בהם 4 חשודים בחשד לידויי אבנים לעבר אוטובוסים, שני חשודים בגין תקיפת שוטרים, ועצורים נוספים בגין תקיפה של עוברי אורח בעיר העתיקה והפרת הסדר הציבורי. חלק מהמעצרים בוצעו בהכוונה של תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים.

תיעוד מעצר אחד המחבלים.

ממד"א נמסר כי בשעה 07:26 התקבל דיווח על יידוי אבנים בסמוך לכותל המערבי בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק 5 פצועים במצב קל.

מבית החולים שערי צדק כי למרכז הרפואי שערי צדק פונו שבעה פצועים מידוי אבנים בדרך לכותל. כולם במצב קל. עוברים סדרת בדיקות במחלקה לרפואה דחופה, שלושה שוחררו לביתם במצב טוב.

פראמדיק מד"א פנחס מאיר סיפר: "חברנו לפצועים בשער האשפות כשהם בהכרה וסובלים מחבלות ופציעות מיידוי האבנים וחלקם גם משברי זכוכיות של חלונות האוטובוס. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים."

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה גדולים בפיקודו של ממ״ז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן פעלו הבוקר ברחבי ירושלים, ובפרט באזור העיר העתיקה והמקומות הקדושים בכדי לשמור על הביטחון והסדר הציבורי.

בשעות הבוקר המוקדמות, בטרם החלו הביקורים בהר הבית כמדי שבוע במסגרת שעות הביקורים המתקיימים בהתאם לנוהג הקיים במקום מזה שנים רבות, החלו מאות צעירים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים ברחבת ההר בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים.

כוחות משטרה גדולים פעלו במקום להרחקתם ולמעצר פורעי חוק, זאת במטרה לאפשר את הביקורים שהתקיימו כסדרם. נציין כי לצד ביקורים אלו המשיך להישמר כל העת חופש פולחן וחופש תנועה לציבור המתפללים המוסלמים המגיעים להר הבית – כפי שהיה במהלך השבועיים האחרונים מאז תחילת חודש הרמדאן.

לצד זאת מאות צעירים פורעי חוק הפרו את הסדר בשטח הר הבית ובתוך המסגד תוך התפרעויות אלימות, שבינם לבין שמירת קדושת החג והמקומות הקדושים אין כל קשר. פורעי חוק אלימים אלו – הם שמטמאים ומחללים את המקומות הקדושים ומנסים לפגוע באזרחים תמימים ובכוחות הביטחון.

לצערנו ברשתות החברתיות מופץ מידע כוזב ודיסאינפורמציה ביחס לאירועים, תוך זריית חול בעיני הציבור בניסיון להסית ולהתסיס. פרסומים כוזבים אלו, חלקם חסרי אחיזה במציאות, מנסים לייצר לגיטמציה פסולה לידוי אבנים וירי זיקוקין בתוך בית תפילה ולעבר שוטרים ואזרחים ולהציג מצג שווא ביחס למקומות הקדושים ובפרט להר הבית.

בתוך כך בשעות הבוקר דווח למשטרה על ידויי אבנים באזור ולעבר אוטובוסים שחלפו בצירים הסמוכים לעיר העתיקה בירושלים. כתוצאה מכך, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מהנוסעים באורח קל שקיבלו טיפול רפואי.

בשעות האחרונות ומאז שעות הבוקר, השוטרים ולוחמי מג״ב עצרו לחקירה עד כה 9 חשודים, בהם 4 חשודים בחשד לידויי אבנים לעבר אוטובוסים, שני חשודים בגין תקיפת שוטרים, ועצורים נוספים בגין תקיפה של עוברי אורח בעיר העתיקה והפרת הסדר הציבורי. חלק מהמעצרים בוצעו בהכוונה של תצפיתני מרכז השליטה במחוז ירושלים.

גם בשעה זו כוחות משטרה גדולים ממשיכים לפעול באזור ובהמשך צפויים מעצרים נוספים של מפרי סדר."

"נמשיך לפעול בנחישות נגד מפרי סדר ופורעי חוק באשר הם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו", הוסיפו במשטרה.

תמונות של שני המחבלים שנעצרו. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

מתנועת אם תרצו וארגון לך ירושלים נמסר בתגובה להתפרעויות של מחבלים ערבים בירושלים: "מדיניות ההכלה ושמירה על חופש ההתפרעות של מחבלים בהר הבית, לא עובדת. הכניעה של הרשויות לטרור מובילה בהכרח לעלייה באירועי טרור נוספים. יהודים שנוסעים באוטובוס בעיר הבירה בדרכם להר הבית ולכותל, לא צריכים להירגם באבנים. יש להתייחס לכל זורק אבנים על אוטובוס כמחבל רוצח ולהענישו בהתאם. דורשים מממשלת ישראל לפתוח את הר הבית ליהודים ותיירים ללא הגבלה וכאשר יש התפרעויות לסגור אותו לכניסת מוסלמים. יש להשיב את הביטחון לירושלים".

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר: "האוטובוסים מהווים סמל שלטון ולכן בני בליעל תוקפים אותם ומבקשים להפריע את שגרת החיים. אסור שדם הנוסעים והנהגים יהיה הפקר".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אסור לעבור לסדר היום על כך שעשרות אוטובוסים נרגמו היום באבנים בלב ירושלים. אני מתפלל לרפואת הפצועים. חייבים לפעול ביד קשה נגד הטרור ולהחזיר מייד את השקט והביטחון לבירת ישראל."

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״הממשלה, בגלל שיקולי הישרדות, מונעת מכוחות הביטחון לבצע את עבודתן. לא ייתכן שיהודים העולים לרגל, לכותל המערבי, יירגמו ע״י מחבלים ארורים שכל מטרתם לרצוח. אני קורא לממשלה המבוהלת, לתת יד חופשית לכוחות הביטחון ולהציב באופן מיידי שמירה הדוקה להגעה בטוחה של אוטובוסים לכותל המערבי״.

ח"כ יואב בן צור: " אין הנהגה בישראל, בנט יושב עם תומכי טרור בקואליציה והתוצאה טרור רצחני ברחבי הארץ. הקו הוא ברור, המנהיגים שלהם מהללים ומנציחים שהידים והצעירים המוסתים צמאי הדם יוצאים לפגוע ביהודים. המס שפתיים שלהם לא קונה אותנו."

ח"כ אורית סטרוק: ‏"ירושלים בירת ישראל. יהודים נרגמים באבנים בדרכם לכותל. מבוקש: ח"כ 1 מהקואליציה שיודיע שאם זה קורה עוד פעם 1 הוא פורש. רק מאזן גנאים יכול?"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, השלכת האבנים על אוטובוסים בירושלים ופציעתם של נוסעים. המשטרה תנקוט יד קשה נגד כל מי שיעז להפעיל טרור כלפי אזרחים ישראלים, ואני מגבה את השוטרים והשוטרות בפעילותם הנחושה. חשוב לנו להמשיך ולאפשר את חופש הפולחן, אך לא נתפשר כאשר יתרחשו אלימות וטרור".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הפרעות בירושלים: מיידים אבנים מגגות ברובע המוסלמי ונעצרים – עד כה נעצרו 18 פורעים • צפו
לפני 2 שנים

[…] מתיחות בירושלים: 9 מחבלים נעצרו לאחר שרגמו אוטובוסים בא… […]

trackback
תיעוד מזעזע ומקומם: 4 חרדים עם טליתות שהיו בדרכם לכותל המערבי – הותקפו קשות • צפו
לפני 2 שנים

[…] מתיחות בירושלים: 9 מחבלים נעצרו לאחר שרגמו אוטובוסים בא… […]

trackback
תיעוד: כך עצרו השוטרים את המחבלים שתקפו אתמול חרדים עם טליתות בעיר העתיקה בירושלים
לפני 2 שנים

[…] מתיחות בירושלים: 9 מחבלים נעצרו לאחר שרגמו אוטובוסים באבנים סמוך לכותל המערבי – 7 נפצעו […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:06, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה