חדשות בארץ, חם ברשת

עימותים קשים בהר הבית: פורעים השליכו אבנים וברזלים – לפחות 300 נעצרו, מעל 152 נפצעו

הלילה בסביבות השעה 04:00 החלו מאות צעירים ערבים פורעי חוק, חלקם רעולי פנים בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס ורש״פ, שכללה ירי של מספר זיקוקין לאוויר וידוי אבנים.

תיעוד מהפרות הסדר שהיו במקום. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

הפורעים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקין תוך הפרת הסדר הציבורי.

שוטרת נפלה במהלך עימותים בכניסה להר הבית.

למרות ידוי האבנים, המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור מתפללים. לאחר שמפרי הסדר ידו אבנים לכיוון הכותל המערבי וההתפרעות האלימה נמשכה והתגברה, כוחות משטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נאלצו להכנס לשטח ההר, ופעלו לפזר ולהדוף את מפירי הסדר האלימים ולאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה.

כוחות משטרה בורחים מאבנים שמושלכות בשער האריות.

חלק ממפרי הסדר והמתפרעים האלימים מתבצרים בתוך המסגד תוך קריאות הסתה והתפרעויות אלימות הכולל ידוי אבנים בלתי פוסק לעבר השוטרים – מצב שלא מאפשר למתפללים מוסלמים לקיים את תפילות יום השישי השני של הרמדאן ובכך הם פוגעים בציבור גדול של מוסלמים המבקש להגיע במהלך היום לתפילות בהר הבית.

תיעוד מהפרות הסדר שהיו במקום, קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

השוטרים פועלים עם אמצעים לפיזור הפרות סדר להדיפת פורעי החוק ומפרי הסדר. לצד זאת, התקיימה הידברות וניתנו אזהרות הזדמנויות רבות לפיזור עצמאי והפסקת הפרת הסדר האלימה, אולם ללא הואיל עד כה.

תיעוד מהפרות הסדר שהיו במקום, קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

כתוצאה מהפרות הסדר האלימות נפצעו עד כה שלושה שוטרים באורח קל מידוי אבנים מסיבי לעברם. שניים מתוכם פונו לקבלת טיפול רפואי.

על פי הסהר האדום בירושלים, עד כה הועברו 152 פצועים ממסגד אלאקצא לבית החולים אל-מקאסד ובית החולים שדה.

הידברות שהתקיימה בניסיון להביא להפסקת ההתפרעות האלימה ללא הואיל. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

אחרי 6 שעות של עימותים, פונו המתבצרים בתוך הר הבית – ועל פי הדיווחים מעל 300 פורעים נעצרו.

בתוך המסגד נמצאו יוצרי הסתה ותמיכה בטרור, כמות עצומה של אבנים, כוורות זיקוקין ונזק שנגרם במקום ע״י אותם פורעי חוק.

צילום: דוברות המשטרה.

בשעה זו הר הבית נפתח שוב למתפללים לאחר שכלל מפרי הסדר הציבורי פוזרו ונעצרו.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי במכוון. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו ובכדי להשיב את השקט להר ולהביא לקיום תפילות השישי כסדרן."

חברה – אתם לא יורים!

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תוקף הבוקר את השר עמר בר לב שלא מאפשר לשוטרי משטרת ירושלים יד חופשית בטיפול במהומות בהר הבית.

לדברי ח"כ בן גביר : "אני מחזק את ידי השוטרים בעבודה שלהם, אבל כבר עכשיו נוכח הסרטונים והדיווחים מההר ניתן לומר לצערנו כי השר עמר בר לב, מונע ממשטרת ירושלים להגיב תגובה ראויה. כאשר מחבלים זורקים אבנים לכותל ומנסים לרצוח מתפללים ושוטרים, מצופה מהמשטרה לא לעמוד ממול ולא להגיב, ודאי לא לקרוא לשוטרים שלא לירות, אלא להפעיל אמצעים שיש ברשותם לרבות ירי במקרה של סכנה לשלומם של השוטרים והמתפללים בכותל. צפיה בסרטונים מלמדת שמישהו לוקח הימור על חיי שוטרים ואזרחים".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "אמרנו שוב ושוב שנעשה המרב כדי לאפשר את חופש הפולחן בהר הבית, והמציאות הזו לא השתנתה. השוטרים שנמצאים שם פועלים באומץ רב ובתנאים לא פשוטים, תוך שהם נאלצו להתעמת עם גורמים אלימים שאספו אבנים ומוטות ברזל כדי לפגוע בחופש הפולחן על ההר ובכותל. אין לנו עניין שהר הבית יהפוך למוקד לאלימות, שתפגע הן במתפללים המוסלמים במקום, והן במתפללים היהודים בכותל".

מ‏מפלגת רע"מ נמסר בתגובה לעימותים בהר הבית: "אנו דוחים ומגנים כל פלישה למסגד אל-אקצא, ונעשה כמיטב יכולתנו למנוע פגיעה בקדושתו"

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "הערבים מתעקשים להוכיח שוב ושוב שהר הבית הוא לא מקום קדוש עבורם. לא ככה מתנהגים במקום קדוש. מבחינתם זה בסך הכל קרדום פוליטי לחפור בו במאבקם נגד היהדות, היהודים, ומדינת ישראל. ביום שבו עם ישראל יבין ויתחבר לחשיבותו ומשמעותו של המקום הקדוש לו ביותר ננצח אותם בקלות. הכל מתחיל ברוח."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:04, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה