חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

'להיות עם חופשי' ברחובות שכם: תיעוד מרגש של שירת התקווה ודגל ישראל בקבר יוסף – אחרי השיפוץ

בסיום השיפוצים במתחם קבר יוסף, הניפו ראש מועצת שומרון יוסי דגן ועובדי הבינוי את דגל ישראל תוך שירת "התקווה". דגן בשיחה עם הוריו של מדחת יוסף הי"ד: "השיפוץ הזה גם בשליחותכם ולזכרו של מדחת". הוריו: "תבורכו. התרגשנו". צפו בשירת התקוה ובשיחה המרגשת:

תיעוד מרגש מהשיפוץ ושירת התקווה. צילום: טל קושניר. עריכה: שמואל אדלמן.

עבודות שיפוץ נרחבות התקיימו אתמול לפנות בוקר במתחם קבר יוסף בשכם, לאחר אירוע הצתת המתחם וניתוץ אבני השיש של המצבה. את השיפוץ הוביל ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, והוא נעשה ע"י צוותי בינוי של המועצה האזורית שומרון יחד עם חברת 'הר כביר' מאלון מורה ומנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים שליד המועצה האזורית שומרון בראשות נתנאל שניר ובליווי ואבטחת חטיבת שומרון בפיקודו של מח"ט שומרון אל"מ רועי צוויג.

במהלך השיפוצים, יצרו קשר עם יוסי דגן הוריו של לוחם מג"ב מדחת יוסוף הי"ד, שנהרג בזמן שהגן על קבר יוסף וננטש שם ע"י ממשלת אהוד ברק.

דגן סיפר להם על שיפוץ הקבר ואמר להוריו של מדחת:"אנחנו מרגישים שכל משפחת יוסוף נמצאת פה איתנו הבוקר, וגם מדחת הי"ד הגיבור נמצא איתנו כאן ברוחו. אנחנו מרגישים שאנחנו עושים את השיפוץ הזה גם בשליחותכם ולזכור של בנכם. אנחנו כאן כדי לתקן את הביזיון שהיה כאן בשנת 2000, בזמן שהפקירו את מדחת הי"ד וגם בהפקרה של קבר יוסף. אנחנו מרגישים שיחד עם שיפוץ וחידוש המתחם אנחנו מחזירים את הכבוד הלאומי שנלקח מהמקום בהפקרתו של מדחת הי"ד", הוסיף דגן.

הוריו של מדחת יוסף, ביקשו מדגן להודות לכל מי שהגיע לשפץ את מתחם הקבר, ואמרו: "תבורכו על העמל המסיבי והאפקטיבי בקבר יוסף, הדבר מאד משמח את מדחת בקברו, את משפחתו ואת כלל עם ישראל, ישר כח ולבנו אתכם, צפינו כרגע והתרגשנו מאוד".

לשיפוצים הגיע גם אברהם עילאי, בנו של בן לבנת יוסף הי"ד, שנרצח בפיגוע ירי כשהיה בדרכו חזרה מתפילה בקבר יוסף בשנת 2011. בנו אמר קדיש על אביו במקום.

במעמד המרגש של הנפת הדגל בקבר יוסף, אמר דגן "אנחנו עם ישראל לעולם לא נוותר. לעולם לא נתקפל מול הברברים של הרשות הפלסטינית הקמים עלינו. אין לנו את הפריווילגיה לכך, זו הארץ שלנו. כל אומה מחויבת שמור על האתרים הקדושים שלה, על אתרי המורשת שלה. ואין עם שיש לו קשר לארץ שלו כמו העם היהודי בארץ ישראל. אין עם שיש לו קשר ללב מולדתו כמו לעם היהודי לשכם ולקבר יוסף", אמר דגן.

(קרדיט תמונה: רועי חדי).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:02, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה