ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

פיגוע קשה בתל אביב: שני הרוגים ושמונה פצועים בפיגוע ירי בדיזינגוף – מצוד אחרי מחבל • צפו

פיגוע ירי קשה בתל אביב: לפני זמן קצר, מחבל חמוש בנשק פתח בירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, במקום נקבע מותם של 2 פצועים אנוש. לפחות 8 נפגעים במצב אנוש, קשה וקל פונו לבית חולים. מצוד אחרי המחבל.

דובר מד"א, זכי הלר מוסר כי בשעה 21:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב דן, על מספר פצועים מירי, במספר זירות, ברחוב דיזינגוף – גורדון ובסביבתו בתל אביב.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב, שיבא בתל השומר וולפסון 9 פצועים.

2 גברים כבני 30 פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם.

3 פצועים קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 פונו לבי"ח איכילוב עם פצעי ירי, 4 פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ו-2 לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי).

שירותי הדם של מד"א סיפקו 145 מנות ומרכבי דם לבי"ח איכילוב.

דברי מפקד מחוז ת"א ניצב עמיחי אשד. קרדיט: דוברות המשטרה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נמצא כעת בקריה בתל אביב ומקבל עדכונים שוטפים.

תיעוד רגעי הירי.

מחקירת האירוע עולה כי סמוך לשעה 21:00 התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148 – מחבל לבוש בגדים כהים שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה לעבר מבלים במקום ונמלט.

כתוצאה מהירי נהרגו שני אזרחים, ארבעה נוספים נפצעו במצב קשה, שני פצועים באורח בינוני, 4 פצועים במצב קל.

כ-1,000 שוטרים, לוחמי מג"ב, ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע. עד כה כ-6 שעות לאחר הפיגוע ללא תוצאות.

יושבים במסעדה ונמלטים: תיעוד רגעי הפיגוע בתל אביב ממצלמת אבטחה.
הפצוע מארק מלפייב, בן 27 – מספר על שאירע: התחילו יריות והחלונות התנפצו – ראינו מלא דם". צילום: דוברות איכילוב.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעה 21:01 התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04. מממצאי חקירה ראשוניים עולה חשד לפיו גבר, לבוש בגדים כהים שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה לעבר מבלים במקום ונמלט.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו. עד כה, ללא תוצאות.

חוקרי זיהוי פלילי של משטרת ישראל עסקו באיסוף ראיות פורנזיות בזירה, שהועברו לבדיקות מעבדה, בכדי להתחקות אחר המבצע.

כתוצאה מהירי נהרגו שני אזרחים בני 27, 28, ארבעה פצועים במצב קשה מירי, שני פצועים באורח בינוני מירי, 4 פצועים במצב קל, 3 נפגעי חרדה.

סרטון ממצלמת אבטחה המתעד את המחבל שביצע את הפיגוע.

משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך בשגרת החיים, להימנע מהתקהלויות, לגלות ערנות רבה ולדווח למשטרת ישראל על כל חשד. כל הנתקל באדם העונה לתיאור מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל."

צילום: דוברות מד"א.

הפראמדיקים של מד"א תומר גוסמן וישראל וינגרטן סיפרו: "במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. סמוך לכניסה למבנה ראינו גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, מיד התחלנו בפעולות החייאה ופינינו אותו במצב אנוש לבית החולים. מאחורי אחד השולחנות ראינו פצוע נוסף מחוסר הכרה עם פצע ירי בגופו, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו גם אותו במצב אנוש לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. בבית החולים הרופאים המשיכו את הטיפול הרפואי אבל הפציעות שלהם היו אנושות ונקבע מותם. 3 פצועים נוספים במצב קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 שהיו בהכרה ו-4 פצועים במצב קל טופלו בשטח ע"י צוותים גדולים של מד"א ופונו לבתי החולים באמבולנסים וניידות לטיפול נמרץ."

צילום: דוברות איחוד הצלה.

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.

ליאור אשכנזי חובש איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בשני גברים בגילאי ה-30 ללא הכרה. ביצעתי בהם החייאה בזירה בסיוע חובשים נוספים ולאחר מכן הם פונו לבית החולים איכילוב שם נאלצו לקבוע את מותם. כמו כן הענקנו סיוע למספר נפגעים נוספים במצב קשה בינוני וקל שפונו לבתי החולים – חלקם פונו באמבולנסים של איחוד הצלה".

צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.

ישראל פרץ חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר במספר זירות קשות שם אותרו הפצועים. הענקנו להם סיוע ראשוני בזירה תוך כדי שמיעת קולות ירי ולאחר מכן הם פונו לבתי החולים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר בתגובה לפיגוע: "בזמן שרה"מ בנט מתעסק מבוקר עד ערב במפלגה המתפוררת שלו והכרזות על שיקלי, מדינת ישראל מדממת, דם יהודי הפך להיות הפקר. במקום לדאוג לביטחון לאזרחי ישראל הוא מתעסק בפוליטיקה קטנה ולא מסוגל לעצור את הפיגוע הבא, ממשלה הדמים חייבת ללכת הביתה!"

עשרות מתנדבי זק"א תל אביב פועלים בשעות האחרונות לנקות את הדם ולאסוף את הממצאים בזירת הפיגוע הרצחני בעיר תל אביב.

כמו כן, המתנדבים מטפלים בכבוד הנרצחים בבית החולים איכלוב ומסייעים למשפחות בעריכת הלווייה והקבורה ועומדים לצד המשפחה בשעות הקשות.

צילום: זק"א תל אביב.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:20, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה