ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

פיגוע דקירה בגוש עציון: מחבל דקר אדם באוטובוס, פצע אותו קשה – וחוסל בירי • תיעוד

פיגוע דקירה באוטובוס סמוך לצומת אלעזר בגוש עציון: מחבל עלה לאוטובוס שלף חפץ חד ופצע גבר בן 28 בפלג גופו העליון וחוסל בירי של נוסע. הפצוע פונה במצב קשה לבית החלוים שערי צדק.

צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים בדקות אלו סיוע למספר נפגעי חרדה.

צילום: דוברות איחוד הצלה.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 09:11 התקבל דיווח על גבר שנדקר בצומת נווה דניאל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק גבר בן 28 במצב קשה עם פצע דקירה ו-2 נפגעי חרדה.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

מדובר צה"ל נמסר: "דיווח ראשוני: התקבל דיווח על ניסיון פיגוע דקירה סמוך ליישוב אלעזר שבמרחב החטיבה המרחבית עציון. במהלך נסיעה באוטובוס סמוך ליישוב, מחבל דקר את אחד הנוסעים. הנוסע נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. אזרח שהיה באוטובוס ירה לעבר המחבל והרג אותו."

ד״ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק מדווח על מצבו של הפצוע הקשה.

המחבל נצ'אל ג'מעה ג'עאפרה בן 30 תושב בית לחם.

חובש מד"א ליאור שאשא סיפר: "הפצוע ישב בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצע דקירה בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר במהלך הנסיעה בסמוך לנווה דניאל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה ובמצב יציב שם הורדם והונשם."

המברג באמצעותו דקר המחבל את האזרח. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

ד"ר אלון רפאל רופא מתנדב באיחוד הצלה מסר: "לדברי עוברי אורח הנפגע נדקר ע"י המחבל בתוך האוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר שמצבו התייצב הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים במצב בינוני".

רפאל פאך מדוברות איחוד הצלה.

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: ״מדובר במחבל שעלה לתוך אוטובוס ופצע את אחד הנוסעים, תושייתו של אזרח על האוטובוס שנטרל את המחבל מנע פיגוע קשה יותר. הנוסע כבן 30 פונה ע״י מד״א לביה״ח שערי צדק במצב קשה. המחבל הרוג במקום.״

צילום: דוברות זק״א.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן בתגובה לפיגוע הבוקר בגוש עציון: "פיגוע רודף פיגוע, קריסה לאומית אל מול אויב ערבי רצחני שלא מבדיל בין תושבי יהודה ושומרון לבין תושבי חדרה, בני ברק או באר שבע. הבוקר שוב פיגוע והפעם בגוש עציון, אלמלא תושייתו של תושב הגוש שפעל במהירות ובנחרצות כשחיסל את המחבל היינו חלילה סופגים אבדות קשות. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ומהר. מול טרור רצחני פועלים ביד חזקה ונחושה, לא מתבלבלים עם ועידות שלום ריקות מתוכן כשברחובות זורם דם יהודי. ההתקפות ימשכו כל עד הערבים היושבים בקרבנו לא יבינו שאנחנו בעלי הבית בארץ ישראל. את מלחמת העצמאות הזו ננצח רק כאשר נסיר כל סימן שאלה על עתיד הארץ. בשם כל תושבי הגוש אני שולח איחולי החלמה שלמה ומהירה לתושב הגוש שנפצע הבוקר בפיגוע ושוב מחזק את התושב שחיסל את בן העוולה. תושבים יקרים, תרכשו נשק אישי, תתאמנו בו ותיקחו אותו לכל מקום. האויב שירים את ידו על בני עמנו, חייב לפגוש את הכדור שלנו מידית ובכל מקום".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) בתגובה לפיגוע: "פיגוע אחרי פיגוע והממשלה רופסת. ממשלה עם רע"ם אינה יכולה למגר את הטרור. צו השעה – ממשלה יהודית".

ח״כ ניר ברקת, הליכוד: ״אני מצדיע לאזרח החמוש שחיסל את המחבל בפיגוע באוטובוס בגוש עציון והציל חיי אדם. ישראל תחת מתקפת טרור, ולכן על המדינה להעניק מיד רשיונות נשק ללוחמים המשוחררים ולאפשר לסכל כל פיגוע בכל פינת רחוב בישראל. רק כך נוכל לנטרל מחבלים כמה שיותר מהר ולהציל חיים. אני קורא לממשלה לאמץ את הצעת החוק שהגשתי ולאפשר ללוחמים המשוחררים לקבל רשיון נשק כדי להלחם בטרור״.

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר: "אנו מתפללים לרפואת הפצוע בפיגוע. הגיע הזמן שממשלת ישראל תיתן לנהגים את הכלים להתמודד באירועים לא פשוטים החל מהגדרת מעמדם כעובדי ציבור ועד למתן הכשרות מצילות חיים. האוטובוסים נתפסים בעיני המחבלים כסמל שלטון והופכים את הנהג והנוסעים למטרה קלה. גל הפיגועים הנוכחי הוכיח כי חייבים להקים מערך אבטחה יעודי לתחבורה הציבורית".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:13, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה