חדשות בארץ, חם ברשת

פיגוע קשה בבני ברק: מחבל פתח בירי ורצח 5 אזרחים – סייען נעצר • כל התיעודים

בשעה 20:00 התקבל דיווח על מספר פצועים מירי ברחוב השניים בבני ברק. מחבל פתח במסע בירי לעבר אזרחים ורצח 5 בני אדם עד שחוסל. סייען נוסף נעצר.

תיעוד קשה: המחבל יורה לעבר רוכב אופניים ורוצח נהג רכב.

ממצאי חקירה ראשוניים עולה כי מחבל חמוש ברובה סער פתח באש לעבר אזרחים ברחוב השניים בבני ברק ורצח 5 אזרחים, משם עבר לרחוב הרצל, פתח באש לעבר אזרחים, כוח משטרה חיסל אותו. כוחות במקום.

מעצר הסייען.

‏המחבל הרוצח הוא 'דיא חמשארה' בן 27 מהכפר יעבד באזור ג'נין. מחבל משוחרר שעבד בבניין בבני ברק כשוהה בלתי חוקי, שישב בעבר בכלא על סחר באמל"ח וקיבל עזרה מסייענים לבצע את הפיגוע בבני ברק.

פני הרוע! ‏המחבל 'דיא חמשארה' .

המחבל היה עם השתייכות לארגון טרוריסטי – הוגש נגדו כתב אישום והוא ריצה עונש בכלא למשך חצי שנה בשנת 2013. לפי הרישום לא היה בהר הבית.

מדובר מד"א נמסר: "הערב (ג') בשעה 20:02 החלו להתקבל קריאות רבות בקו החירום 101 של מגן דוד אדום על שמיעות קולות ירי ונפגעים ב-3 זירות סמוכות ברחובות הרצל, השניים וז'בוטינסקי בבני ברק. למקום הוזנקו מיד כוחות רבים של מגן דוד אדום הכוללים ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי חירום.

חמשת הנרצחים הי"ד.

החובשים והפראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של 3 גברים בשנות ה-30 שנפגעו באורח אנוש מירי ברחוב השניים ואת מותו של גבר כבן 40 שנפגע באורח אנוש מירי ברחוב הרצל. נפגע חמישי, שוטר שנורה כאשר ניטרל את המחבל, פונה לבי"ח בלינסון תוך כדי פעולות החייאה שם נקבע מותו. סה"כ בפיגוע הקשה, 5 הרוגים."

חובש מד"א מנחם אנגלנדר סיפר: "אני גר ברחוב השניים בבני ברק והייתי בבית כששמעתי את קולות הירי. מיד יצאתי לרחוב וראיתי מולי את המחבל שכיוון אלי את הנשק. באורח נס היה לו מעצור והוא לא הצליח לירות ובכך ניצלתי. עליתי מיד חזרה הביתה, נעלתי את הדלת ודיווחתי על כך למוקד. ברגע שהגיעו כוחות משטרה למקום ואיבטחו את הרחוב ירדתי חזרה למטה אבל לצערי שלושת גברים כבני 30 שסבלו מפצעי ירי היו מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם."

חובש מד"א ליפא הירש שהיה בתחנת מד"א הסמוכה ושמע את הירי סיפר: "שמענו את היריות מתחנת מד"א ויצאנו מיד לכיוון. ברחוב הרצל הבחנו בגבר כבן 30 שוכב מחוסר הכרה. הוא היה ללא נשימה וללא דופק עם פצעי ירי. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו. כ- 100 מטר משם בהמשך הרחוב ראינו גבר כבן 40 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו, צוות מד"א נוסף שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבי"ח בלינסון כשמצבו אנוש. יחד עם הצוות שהיה איתי המשכנו לזירה ברחוב השניים פינת ביאליק שם ראינו 3 פצועים מחוסרי הכרה, כשאחד מהם בתוך רכב ושניים נוספים שוכבים על המדרכה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

חובש רפואת חירום במד"א דניאל אמזלג שפינה את השוטר לבית החולים סיפר: "הפצוע סבל מפצע ירי בגופו והיה במצב קריטי. הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ, נאבקנו על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הרופאים בחדר הטראומה המשיכו את הטיפול הרפואי ואת פעולות ההחייאה אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ובסופן הם לצערנו נאלצו לקבוע את מותו".

צילום: חדשות כל העולם.

מוטי נוימן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע יחיד מירי שפונה לבית החולים במצב קשה. לא איתרנו עד כה נפגעי גוף נוספים. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

תיעוד קשה נוסף מהפיגוע.

זאבי פישמן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקנו סיוע לנפגע מירי שפונה לבית החולים במצב אנוש. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

הנשק של המחבל, צילום: חדשות כל העולם.

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "תוך כדי נסיעה באופני החירום של איחוד הצלה שמעתי קולות ירי. עצרתי להעניק סיוע לנפגע אנוש שלאחר מכן פונה לבית החולים. למרבה הצער נקבע מוות בזירה על ארבעה. כמו כן יחידת חוסן – היחידה לעזרה של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים בשעה 22:00 התייעצות ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה וגורמים נוספים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון."

ממשטרת ישראל נמסר: "סמוך לשעה 20:00 הגיע המחבל דיא ערמשה בן 27 תושב יעבד לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשהוא חמוש ברובה סער מסוג M-16.

בצומת ז'בוטינסקי – הרצל הוא יורה לעבר רוכב קטנוע ומחטיא, ממשיך בתנועה רגלית לרחוב ביאליק, מגיע למכולת ויורה למוות בשני גברים (23,32) נתינים זרים מאוקראינה שיושבים בכניסה.

המחבל יורד ברחוב ביאליק לכיוון רחוב השניים ובצומת נתקל בתושב בני ברק ב-37 שנמצא ברכבו ויורה בו למוות, וממשיך על רחוב השניים לכיוון רחוב הרצל, שם נתקל בתושב בני ברק בן 30 שתינוק על ידיו, ויורה בגבר למוות, התינוק לא נפגע.

המחבל פנה לרחוב הרצל, שם נתקל בצוות אופנועים של תחנת המשטרה בבני ברק, רס"מ אמיר חו'רי ורס"מ ע', שהוקפצו לאירוע תוך שהם מחוברים בקשר ישיר עם אזרח שחובר טלפונית לצוות השוטרים ומכווין אותם לעבר זירת האירוע.

ברחוב הרצל נתקל צוות האופנוענים במחבל שיורה לעברם ופוגע ברס"מ אמיר ח'ורי בחזהו, רס"מ ע' יורד מהאופנוע ומבצע מאקדחו ירי מדוייק לעבר המחבל והורג אותו. מותו של רס"מ ח'ורי ז"ל נקבע בבית החולים בילינסון לאחר זמן קצר.

בפיגוע נהרגו:

רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק- מרחב דן במחוז ת"א, בן 32 תושב נוף הגליל

שלום יעקב ישראל ז"ל בן 37 מבני ברק

יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק

נתין זר מאוקראינה בן 23
נתין זר מאוקראינה בן 32

יהי זכרם ברוך.

סידורי הלוויית רס"מ אמיר חורי ז"ל

10:00 אשכבה ופרידה בכנסיית הבשורה בנצרת

ההלווה תצא בשעה 15:00 מבית העלמין הצבאי בנוף הגליל."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
יורד מהאופנוע ומחסל את המחבל: כל הפרטים על מסע הרצח בפיגוע הקשה בבני ברק • זמני הלוויות
לפני 2 שנים

[…] […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:14, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה