ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

פיגוע קשה בחדרה: מחבלים פתחו בירי, רצחו 2 אזרחים ופצעו שישה – 2 המחבלים חוסלו • תיעוד

לפני זמן קצר הגיעו שני מחבלים לרחוב הרברט סמואל בחדרה והחלו לבצע ירי לעבר כוח משטרה שהיה במקום. מותם של 2 שוטרי מג"ב עוברי אורח נקבע במקום. כוח מסתערבים שהיה בזירה חתר למגע ולאחר קרב יריות קצר חיסל את המחבלים.

כתוצאה מהירי 4 שוטרים ושני אזרחים נפצעו ופונו למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

קרדיט תמונות: דוברות המשטרה.

מסתערבי משטרה ששהו במסעדה סמוכה, חיסלו את המחבלים – חאלד אג'בריה ואמין אג'בריה, בני דודים תושבי העיר אום אל פחם. ‏אחד מהם הואשם בשנת 2016 בניסיון הצטרפות לארגון דאע"ש.

תמונות המחבלים.

סוכנות אעמאק של ארגון דאעש פרסמה קבלת אחריות על הפיגוע בחדרה. צוטטו גורמים ביטחוניים בארגון שטענו כי שני המחבלים, איימן וח'אלד אגברייה הם לוחמים של הארגון. צוין כי הפיגוע המדובר מתרחש ימים ספורים אחרי הפיגוע שביצע מוחמד אבו אל-קיעאן בבאר שבע.

המחבלים בסרטון מצולם מהחשבון הפייסבוק עם דגל דאע"ש.

כוחות המשטרה חסמו את כל הצירים המובילים לזירת הפיגוע – מסוקים חגים בשמיים, נוכח חשד שרכב מסייע הביא את המחבלים לזירה.

בהלה וקולות ירי: תיעוד רגעי האימה מתוך רכב של אזרחים.

מדובר מד"א, זכי הלר נמסר: "בשעה 20:43 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון, על 5 פצועים ברח' הרברט סמואל בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח הלל יפה, 4 פצועים, בהם: 2 במצב קשה גברים כבני 20 ושניים במצב בינוני גבר כבן 45 וצעירה כבת 20. בשטח מטופלים 2 נפגעים נוספים ובנוסף 2 המפגעים. בנוסף מטופלים מספר נפגעי חרדה."

בפיגוע הקשה נרצחו 2 לוחמי מג"ב: יזן פלאח, בגיל 19 בן יחיד מהכפר סמיע, שהתגייס לא מזמן.רש"ט יזן פלאח ז"ל, בן 19, תושב כסרא סמיע. התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

רש"ט שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

ממשטרת ישראל נמסר: "סמוך לשעה 20:30 הגיעו 2 מחבלים ברכב לרחוב הרברט סמואל בחדרה ופתחו באש לעבר עוברי אורח. כתוצאה מהירי נהרגו 2 מעוברי האורח ו 2 נוספים נפצעו באורח קשה וקל.

עם תחילת הפיגוע זיהה כוח מסתערבים של מג"ב ששהה בקרבת מקום את המחבלים, חתר למגע, פתח באש לעברם ונטרל את 2 המחבלים. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל – בינוני.

כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר הגיעו לזירת האירוע והחלו בחקירה תוך איסוף ממצאים יחד עם שירות הביטחון הכללי."

סרטון מזירת הפיגוע, קרדיט: דוברות המשטרה.

בהערכת המצב שקיים ניצב סופר הנחה על עיבוי מערכי הביטחון השוטף בכל גזרת מחוז חוף. ניצב סופר ציין כי "מדובר באירוע חמור ביותר אליו הגיבו במהירות לוחמי מג"ב שחתרו למגע, הגיבו באש וסיימו את האירוע. נמשיך בהיערכותנו על מנת להבטיח ביטחון לציבור".

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א:״מדובר בפיגוע ירי, שני מחבלים שיצאו במסע של הרג ורצחו 2 עוברי אורח ופצעו 3 נפגעים נוספים שפונו ע״י צוותי מד״א לקבלת טיפול רפואי בביה״ח. המחבלים נוטרלו ונהרגו במקום. מתנדבי זק״א צפון מטפלים בכבוד המת בזירת הפיגוע.״

צילום: דוברות זק״א.

שלמה סקיטל חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה מסר: "מדובר בזירה קשה מאוד. למרבה הצער נקבע מותם של שני עוברי אורח. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לשני נפגעים באורח קשה, לפצוע בינוני, ולשלושה נפגעים קל שלאחר מכן הם פונו למרכז הרפואי הלל יפה".

דברי פראמדיק מד"א רפי שבע.

חובש בכיר במד"א ויקי קלי סיפר: "מדובר בארוע קשה מאוד, ראינו 6 נפגעים שוכבים חלקם על המדרכה וחלקם על הכביש, הם סבלו מפצעי ירי, עשינו מיון ראשוני מהיר בשטח והענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם במהירות לבית החולים כשמצבם של 2 קשה ושניים בינוני. בשטח היו גבר ואשה מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם."

שרון שמואל חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "עקב אופי האירוע הוענק סיוע ע"י יחידת חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה לעוברת אורח שראתה את התרחשות האירוע".

רה"מ בנט הגיע לפני מספר דקות לתחנת המשטרה בחדרה. הוא משוחח כעת עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים, ולאחר מכן יקיים חיתוך מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, מפקד המחוז, מפקד מג"ב וגורמים נוספים.

בתמונה: רה"מ והלוחם עם מפכ"ל המשטרה. קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "פיגוע טרור קשה מאוד הערב בחדרה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. הטרור מרים את ראשו — ורק יד קשה ותקיפה תחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל."

שר החוץ לפיד עידכן את שרי החוץ המשתתפים ב׳פיסגת הנגב׳, בפרטי הפיגוע בחדרה. כל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים.

שר החוץ לפיד: ״פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו״.

המחבלים הצטיידו ב-3 אקדחים, 3 סכינים, חבילות כדורים, משקפות וציוד:

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "דם יהודי אינו הפקר! עוד פיגוע ועוד פיגוע והלב נחמץ וכבר לא יכול להכיל את כמויות הצער והחורבן. אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הממשלה הופכת את בטחון תושבי המדינה והמשילות למרמס. נהול המדינה גדול על בנט. לך"!

ח״כ מנסור עבאס יו״ר רע״מ, מגנה את הפשע הנתעב בעיר חדרה, ואומר כי "מדובר בטרור דאעשי נתעב שאינו מייצג את החברה הערבית בישראל, המחפשת חיים בכבוד במסגרת שלטון החוק, ובמסגרת מערכת ערכים המכבדת ומקדשת חיי אדם, חיים משותפים ערבי ויהודי, וערכי שלום וסובלנות. תנחומיי למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה מהירה לפצועים."

ח״כ מנסור עבאס הוסיף: "אני קורא לכל המנהיגים הפוליטיים, הדתיים והחינוכיים בחברה הערבית לעבוד ביחד כדי לקבוע את הצעדים המעשיים שיש לנקוט כדי להתמודד עם האתגר של פושעים שהם עשבים שוטים בחברה הערבית. אני קורא לכל האזרחים הערבים והיהודים לנהוג באיפוק ולפעול באחריות מרבית בהתמודדות עם התפתחות מסוכנת זו."

ארגון "עד כאן" בתגובה לפיגוע בחדרה: "יצירת אזורים ללא חוק בחברה הערבית בחסות ממשלת בנט-עבאס מתחילה להשפיע על כל אזרחי ישראל ומחזירה אותנו לימי הדמים של האינתיפאדה השנייה. בזמן שהשר לבטחון פנים מתעסק באלימות מתנחלים יהודים נרצחים ברחובות ישראל. מערכת הביטחון והממשלה חייבות להתעשת, להעיף את תומכי חמאס מצמתי קבלת ההחלטות ולצאת במבצע צבאי מהיר לפירוק קיני הטרור והמליציות החמושות מנשקם עוד לפני ההתפרצות הלאומנית הצפויה ברמאדן הקרוב. אסור שדם תושבי ישראל יהיה הפקר".

ניר ברקת, הליכוד: ״התמונות מהפיגוע הרצחני בחדרה מזעזעות. אני משתתף בצער משפחות הנרצחים ויחד עם כל עם ישראל מתפלל לרפואת הפצועים. אני קורא לאזרחים בעלי רשיון לשאת את נשקם, לחתור למגע ולנטרל מיד כל מחבל. המשטרה לבדה לא תוכל להתמודד מול האיומים הרבים, ולכן על האזרחים לשאת בנטל ההגנה. על הממשלה לשנות מדיניות ובמקום למנוע – לאפשר ליוצאי יחידות קרביות לקבל מיד רשיון להחזיק בנשק, כדי לנטרל כמה שיותר מהר כל פיגוע. על כל מחבל מתועב שינסה לרצוח יהודים – לדעת שדמו בראשו״.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הותר לפרסום: שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח ז"ל הם הלוחמים שנרצחו בפיגוע הקשה בחדרה
לפני 2 שנים

[…] פיגוע קשה בחדרה: מחבלים פתחו בירי, רצחו 2 אזרחים ופצעו שישה – 2 המחבלים חוסלו • תיעוד […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:47, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה