ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

‏פיגוע קשה בבאר שבע: ארבעה נרצחו מדריסה ודקירה – המחבל פעיל דאעש חוסל • תיעוד

פיגוע קשה בבאר שבע: מחבל בדואי דרס עוברי אורח בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, יצא ודקר למוות עם סכין אישה, המשיך לרחוב יצחק נפחא סמוך לביג, ודקר מספר אנשים נוספים.

תיעוד רגע חיסול המחבל.

מתחנת דלק ברחוב דרך חברון חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וקבעו את מותה של אישה כבת 35.

תיעוד מתחנת הדלק.

במרכז המסחרי ברחוב יצחק נפחא פראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 40 לאחר פעולות החייאה ופינו לבי"ח סורוקה 3 פצועים מדקירות, בהם גבר כבן 60 במצב אנוש ו-2 נשים כבנות 40 במצב בינוני. בבית חולים נקבע מותו של הפצוע האנוש.

המחבל חוסל בירי על ידי אזרחים ושוטרים שהגיעו למקום סורקים את השטח בניסיון לאתר מפגעים נוספים, אך ככל הנראה מדובר במפגע בודד.

מתנדבי זק״א באר שבע מטפלים בכבוד המת בזירה הקשה.

למקום הגיעו שוטרים ולוחמי מג"ב. מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה ומקיים הערכת מצב במקום."

מדוברות מד"א נמסר: "בשעה 16:10 (כ-5 דקות טרם הדיווח על פיגוע הדקירה במרכז המסחרי בבאר שבע) התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על רוכב אופניים שנפגע מרכב בדרך אליהו נאוי בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר כבן 60 במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה."

פרטי המחבל: מחמד ע'אלב אחמד אבו אלקיעאן, יליד 88', תושב חורה, לשעבר מורה בבי"ס תיכון בחורה, נעצר לחקירה ב- 2 יוני 15', הודה בתמיכה בדאע"ש והשתתפות במפגשים של תומכי דאע"ש בחורה.

כמו כן, הודה כי תכנן לצאת ביולי 15' לסוריה כדי להצטרף לדאע"ש, במסווה של יציאה לעומרה בסעודיה.

ב-28.6.15 הוגש לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע כתב אישום המייחס לו השתתפות באסיפה של התאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לפשע, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין.

ממשטרת ישראל נמסר: "בשעה 16:10 הגיע חשוד לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע וכשבידו סכין דקר אישה בהמשך הגיע למרכז מסחרי אז דרס ברכבו רוכב אופניים המשיך למרכז נוסף סמוך מעבר לכביש, ירד מרכבו ורץ לעבר גבר ואישה ודקר אותם. אזרחים שהיו במקום ביצעו לעברו ירי ונטרלו אותו. הפצועים הועברו לטיפול רפואי. למקום הגיעו שוטרים ולוחמי מג"ב. מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה ומקיים הערכת מצב במקום."

פראמדיקית מד"א עדי אמירי סיפרה: "רוכב האופניים שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי."

חובש בכיר במד"א רונן גריזק שטיפל בפצועים במרכז המסחרי סיפר: מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה, ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ופונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. 2 נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום ע"י הפראמדיקים של מד"א ופונו לבי"ח תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב."

חובש בכיר במד"א רפאל כהן שטיפל בפצועה אנוש מתחנת הדלק ברחוב דרך חברון סיפר: "במהלך הדיווחים שהתקבלו במוקד מד"א על האירוע הקשה נמסר על פצועה מחוסרת הכרה בתחנת הדלק ומיד יצאתי למקום. הפצועה שכבה בסמוך לכניסה לחנות כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופה. מיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסתי אותה לאמבולנס ופיניתי אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי."

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר בעקבות הפיגוע: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מירבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

ראש הממשלה לשעבר נתניהו: "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום."

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פיגוע רודף פיגוע וזה כבר היום השלישי ברצף שבו מתבצע פיגוע. הממשלה המעופפת לא מתפקדת כדי לשמור על חיי האזרחים, אבל נותנת גב לטרור ומפנה מאחזים בברוטאליות חסרת רחמים".

ח"כ בן גביר הוסיף: "כשהממשלה מעבירה מסר של חולשה ומעניקה הקלות ופרס לטרור בחסינות מפני בנייה בלתי חוקית, התוצאה שהטרור מרים את הראש. חייבים לנהוג בנחישות ותקיפות, אסור למצמץ מול הטרור".

דובר חמאס, עבד אללטיף אל-קאנוע בירך על הפיגוע בבאר שבע ותיאר אותו כ"פעולה הרואית נגד הכובש הציוני והמתנחלים". עוד אמר אל-קאנוע כי פיגוע זה מצטרף לפיגועים שקרו בתקופה האחרונה בירושלים ובגדה המערבית וכי זה מדגיש את ההתמודדות של העם הפלסטיני בכל החזיתות נגד הפשעים של הכיבוש, לדברו. עוד אמר אל-קאנוע כי זו הדרך הנכונה של ההתנגדות מול הפשעים של הכיבוש וכי צריך להמשיך בפעולות כאלו.

אורטל פרלמן שמואלי וג'ולי קייט מראשי הפורום לקידום הנגב אמרו בתגובה: "משטרת ישראל חייבת להגביר כוננות ולעצור את ההתחממות ששוב מורגשת בבאר שבע וסביבתה.אסור שהאזרחים ירגישו מופקרים מול ההתחממות הלאומנית ודמם יהיה הפקר".

צילום: דוברות מד"א.

בעקבות הפיגוע הקשה, אומרים בתנועת רגבים: "שוב אובדן המשילות בנגב עולה לנו במחיר דמים כבד. התרענו וזעקנו כי אובדן המשילות בנגב יוביל להקצנה לאומנית במגזר הבדואי, ובסופו של דבר לפגיעה בחיי אדם כפי שראינו היום ברחובות באר שבע".

ברגבים הוסיפו כי "כשממשלת ישראל מפחדת לדבר על אכיפת החוק בשעה שהיא מאשרת תכנית חומש למגזר הבדואי בעלות של מיליארדים, את התוצאות משלמים תושבי הנגב. הבעיה היא לא חוסר תקציבים, אלא חוסר אכיפה. בנגב הוקמה לה מדינת בדואיסטן, והגיע הזמן שמדינת ישראל תשיב לידיה את הנגב".

שמעון זגורי מתנדב זק״א באר שבע שמטפל בזירה הקשה: ״כשהגעתי למקום ראיתי המולה רבה, מספר פצועים ששוכבים וסובלים מפצעי דקירה, עובר אורח סיפר שהמחבל שככה״נ הגיע ברכב יצא ודקר מספר עוברי אורח, אזרח שחלף במקום השתלט עליו ונטרל אותו וכך מנע פגיעות נוספות בנפש. לצערי פראמדיק מד״א במקום נאלץ לאשר את מותה של אישה כבת 50 שסבלה מפגיעה רב מערכתית כתוצאה מפצעי הדקירה, אישה נוספת פונתה ע״י מד״א לסורוקה במצב אנוש, אך בהגיעה לביה״ח הרופאים נאלצו לקבוע את מותה. מותו של המחבל נקבע במקום.

צילום: דוברות זק״א

אליה טובול ראש סניף איחוד הצלה בבאר שבע מסר: "מדובר בשלוש זירות בהם איתרנו את הפצועות והפצוע. הענקנו סיוע ראשוני לגבר כבן 60 ולשתי נשים בגילאי 40 שנפצעו בינוני וקשה – למרבה הצער נקבע מותה בזירה של אחת הפצועות".

אריאל פחימה חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד. אחת הפצועות נקבע מותה בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. כמו כן: לאחר הסיוע הראשוני בזירה – שתי נשים וגבר פונו למרכז הרפואי סורוקה".

צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה.

ארגון "עד כאן" אמרו בתגובה לפיגוע בבאר שבע: "יצירת אזורים ללא חוק בחברה הערבית בחסות ממשלת עבאס מתחילה להשפיע על כל אזרח בישראל. רשויות האכיפה חייבות להתעשת ולפרק מנשקם את המליציות החמושות וקיני הטרור הצומחים בנגב עוד לפני ההתפרצות הלאומנית שצפויה להיות ברמאדן הקרוב. אסור שדם תושבי הנגב יהיה הפקר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
הזוי | "אתה יכול לשכור חברת אבטחה פרטית": המשטרה מסרבת להחזיר למנטרל המחבל את נשקו
לפני 2 שנים

[…] ‏פיגוע קשה בבאר שבע: ארבעה נרצחו מדריסה ודקירה – המחבל פעיל דאעש חוסל • תיעוד […]

trackback
‏הותר לפרסום: הנרצח הנוספת בפיגוע – לורה יצחק, אם לשלושה מבאר שבע
לפני 2 שנים

[…] ‏פיגוע קשה בבאר שבע: ארבעה נרצחו מדריסה ודקירה – המחבל פעיל דאעש חוסל • תיעוד […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:21, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה