חדשות בארץ

מסע הרס חריג בבנימין: בתיהן של 8 משפחות ובתי כנסת נהרסו – 6 נעצרו • תיעודים קשים

במסע הרס חריג בהיקפו שלא התרחש מזה שנים, מוחרבים בשעה זו בתיהם של 8 משפחות יהודיות ובתי כנסת בגבעות מעוז אסתר ואעירה שחר שבבנימין. מאות שוטרים פשטו על הגבעה, בנוסף לכלי הרס ופקחי מנהל אזרחי. במהלך ההרס נפרסו מחסומים רבים באזור, בהם השתתפו גם לוחמי צה"ל. "ממשלה חסרת מעצורים שהכריזה מלחמה על ההתיישבות".

הרס בית משפחת בוקאיה.

מאות חיילים, שוטרי יס"מ ומג"ב הורסים בשעה זו את בתיהם של 8 משפחות, בהם 20 ילדים, 2 בתי כנסת, ומבנים נוספים, סה"כ מעל-20 מבנים במספר גבעות סביב היישוב כוכב השחר. במהלך הפינוי, דווח עד כה למוקד המשפטי של ארגון חוננו על 6 עצורים.

מחסומים בכבישים בדרך.

מעל ל-400 שוטרים ופקחי מנהל אזרחי המלווים בכלים כבדים, פשטו סמוך לשעה 4 לפנות בוקר על גבעות מעוז אסתר ואעירה שחר, הסמוכות לישוב כוכב השחר שבבנימין והחלו בהחרבת הבתים במקום.

במעוז אסתר מתגוררות כיום 5 משפחות, בנוסף ל-3 משפחות שמתגוררות בגבעה הסמוכה – אעירה שחר, שבתיהן נהרסים בשעה זו.

בנוסף לבתי המשפחות, הורסים הכוחות גם את בתי הכנסת שבגבעות ואת מבנה הבחורים ודיר העיזים.

נכון לשעה זו, ההרס בגבעות עדיין נמשך וטרם ידוע האם בכוונת הכוחות להרוס מקומות נוספים בהמשך.

במהלך ההרס, הציבו הכוחות מחסומים בכבישים רבים באזור כדי למנוע מתושבים להגיע ולמחות כנגד ההרס.

מעצר אלים של נערה צעירה. שוטרים אחרים דוחפים מהמקום תושב שחש לתעד את האירוע.

בחלק מהחסימות השתתפו גם לוחמי צה"ל מפלוגת ח"ץ של הצנחנים – מה שגרר ביקורת חריפה מצד תושבי האזור על השימוש בחיילי צה"ל כנגד המתיישבים.

"גנץ בסיוע בנט ושקד, נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות. השימוש ההולך וגובר שעושה הממשלה בחיילי צה"ל כנגד ההתיישבות, מראה כי בממשלה נמצאים אנשים חסרי עכבות שלא יבחלו באף דרך במאבקם הנחוש כנגד ההתיישבות", אמרו בגבעת אעירה שחר.

תיעוד קשה לצפיה: כוחות המשטרה הרסו את בית אחד המשפחות על כלב השייך למשפחה שהיה קשור בחצר הבית – הכלב נקבר בין ההריסות ונהרג.

בגבעת מעוז אסתר, נזכיר, התגורר אהוביה סנדק ז"ל שנהרג לפני כשנה כתוצאה מניגוח מכוון של רכב משטרתי ברכבו. במקום הוקם בית כנסת לזכרו שהוחרב הבוקר על ידי המשטרה.

במעוז אסתר מסרו בתגובה להרס: "מסע ההרס הענק והברוטלי הלילה, בו הוחרבו באחת בתיהן של 8 משפחות, כמו גם בית הכנסת שנבנה לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל, מהווה עליית מדרגה חמורה שלא נראתה שנים, שמראה כי בממשלה הכריזו בגלוי מלחמה על ההתיישבות".

"חברי הכנסת של 'ימינה' שהצהירו שוב ושוב על נאמנותם לארץ ישראל ולהתיישבות, חושפים שוב את צביעותם ומצליחים לשבור פעם אחר פעם שיאים חדשים של התנכלות ורדיפה כנגד ההתיישבות שלא נראו בשטח במשך שנים רבות", תקפו בגבעה.

עורכי דין מארגון חוננו ייסייעו לעצורים וכן למשפחות במימוש זכיותהם.

הרב אוהד קרקובר, רב הישוב כוכב השחר הגיע כעת לגבעת מעוז אסתר ותקף בחריפות את ההרס שמבצעת הממשלה בגבעה.

"בוקר קשה לעם ישראל. כמו שאתם רואים הורסים פה בתים של משפחות יהודיות ליד היישוב כוכב השחר – בתים שהם בעצם מונעים מערבים להשתלט על סביבות היישוב כוכב השחר ולחנוק אותו", אמר הרב.

הרב הוסיף והדגיש, כי "העילה היא כביכול אכיפת בנייה בלתי חוקית, אבל באמת המטרה היא לאפשר בנייה בלתי חוקית ערבית שתהרוס ותחנוק את ההתיישבות".

"לצערנו הרב הממשלה גם גורמת לשנאת חינם ולנזק גדול בחינוך של הנוער שלנו, ואני פונה למי שיכול למנוע את הדברים הרעים שקורים כאן, וה' יעזור לעם ישראל שיהיה קצת כבוד עצמי וגאווה לאומית ויתחיל לאהוב את עצמו", הוסיף הרב קרקובר.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "יש לנו ממשלה גזענית: לערבים נתנו הוראה לא להרוס וליהודים מחריבים את החיים. הממשלה ממשיכה בהרס ההתיישבות ומפקירה את הארץ לרש"פ שבונה באיזור באין מפריע, כאשר רק לאחרונה הורה השר גנץ לא להרוס בימי הרמאדן בנייה בלתי חוקית של ערבים".

דברי יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בפינוי מעוז אסתר בבנימין.

ח"כ בן גביר הוסיף: המדינה נבנתה בדם המתיישבים הגיבורים שמסרו נפשם על יישוב ארץ ישראל והממשלה השבויה בידי קואליצית האחים המוסלמים רוקדים על הדם שנשפך באכזריות, פוגעים בבטחון המדינה והורסים את כל מה שבנו. בושה".

ח"כ בן גביר הגיע לשטח למחות כנגד ההרס ולוודא שלא מופעלת אלימות משטרתית כלפי התושבים.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תשעה חודשים של ממשלת חורבן. פיגוע רודף פיגוע, הריסה רודפת הריסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר. אפס אכיפה מול הערבים בכל רחבי הארץ, הקפאת בניה בהתיישבות מול קידום תכנון לערבים ביהודה ושומרון, התעמרות במתיישבי חומש וההתיישבות הצעירה, וכעת גם הרס לשם הרס. ממשלת בנט שקד ועבאס עובדת נגד אזרחי ישראל ונגד הציונות.

הריסת ההתיישבות הבוקר בחבל בנימין היא עוד אות קלון על ממשלה ביזיונית שעסוקה ביחסי ציבור ובלרצות את התנועה האיסלאמית.

למדיניות ההרס הגזענית נגד יהודים בלבד – קוראים מדיניות אוטואנטישמית.

כל הממשלות הקודמות שהרימו את ידן על ארץ ישראל – סיימו את דרכן בבושת פנים, וכך יהיה גם איתכם."

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הגיב בחריפות: "ממשלה שהורסת ליהודים ובונה לערבים צריכה להתחלף" אומר דגן "הממשלה מתנהלת כמו פירומנית בכדי להבעיר את השטח בכוונת מכוון. חוזרים פה למראות הגרוש וההתנתקות, שולחים את אחינו החיילים לבצע פעולות שיטור, הרס בתים של החלוצים היהודים בוני הארץ וביד השניה מאשרים בניה בלתי חוקית ערבית בנגב וביהודה ושומרון, ומעלימים עין מבניה בלתי חוקית בשטחי C. ממשלת ישראל שפועלת נגד אזרחיה צריכה להתחלף".

כזכור הודיעו אמש ראשי רשויות ביהודה ושומרון בהם: ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת דרום הר חברון יוחאי דמרי, ראש עיריית מעלה אדמה בני כשריאל, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, ראש מועצת בית עופר יהודה אלבוים, ראש מנהלת חברון הרב הלל הורוביץ, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, ראש מועצת הר אדר חיים מנדל שקד, וראש מועצת מגילות אריה כהן. כי לא יגיעו לפגישה שתואמה להם עם שר הבטחון בני גנץ. זאת מאחר ומזה חודשים רבים לא התקיים דיון של מועצת התכנון העליונה המאשר בניה ביהודה ושומרון.

צילום: מועצה אזורית בנימין.

ראש המועצה האזורית בנימין נמצא משעות הבוקר המוקדמות במעוז אסתר אמר:

"ממשלת ישראל במסע הרס נגד יהודים"

ראש הממשלה בנט ושר הבטחון גנץ יצאו הבוקר למסע הרס גדול וממוקד נגד יהודים בלבד. הם מאפשרים לערבים להשתולל ולהשתלט על אדמות הלאום מדי יום בלב הארץ. המולדת שלנו נכבשת והם עוצמים עין אל מול עבריינות ערבים, וכעת הם גיבורים על חלשים והורסים דוקא ליהודים. כיבוש יהודה ושומרון על ידי הערבים ואכיפת החוק הסלקטיבית נגד יהודים נמצאים על ידם של בנט וגנץ.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ממקום ההרס. צילום: מועצה אזורית בנימין.

ח"כ אורית סטרוק תקפה אף היא את ההרס ואמרה: מסע ההרס שמבצעת כעת הממשלה במאחזים הסמוכים לכוכב השחר (בתי 8 משפחות + בתי כנסת), בשעה שמסביב בניה פלסטינית בלתי חוקית בהיקפים אדירים, שהולכת וסוגרת על הישובים היהודיים, ואיש לא נוגע בה לרעה – הוא ההוכחה שבני גנץ הפך את צה"ל והמנהא"ז לזרוע-ביצוע של תכנית ההשתלטות של הרש"פ".

ח"כ יואב קיש: ‏"ממשלת שמאל על סטרואידים.
האחריות להרס היא על כל שרי הממשלה, הם כולם שותפים לאכיפה בררנית אך ורק על יהודים. יש לנו ממשלה וקואליציה שבחרו להפקיר את ההתישבות היהודית ביהודה ושומרון".

מדוברות המשטרה (מג"ב) נמסר: "מוקדם יותר היום הסתיימה פעילות של כוחות הביטחון לאכיפת מבנים בלתי חוקיים במאחזים ״הבלאדים״ ו״מעוז אסתר״.

סה"כ נאכפו 20 מבנים בלתי חוקיים בהתאם להוראות הדין והנהלים. בפעילות השתתפו למעלה מ-400 לוחמי מג"ב, שוטרי מחוז ש"י, חיילי צה"ל ומנהל אזרחי.

2 חשודים שהתבצרו וריתקו עצמם למתקן ברזל ובטון תוך סיכון חיים חולצו באופן מבוקר ונעצרו. בנוסף נעצרו 4 חשודים נוספים בגין הפרעה לביצוע האכיפה וסירוב להתפנות תוך תקיפת הכוחות.

בנוסף, מספר מתיישבים ניקבו גלגלי רכב צבאי שפעל במאחז ״הבלאדים״. כמו כן במאחז ״מעוז אסתר״ מתיישב ריסס את אחד הלוחמים בגז פלפל, הלוחם טופל בנקודה על ידי חובש.

בעת יציאת הכוחות מהמאחז ״מעוז אסתר״ התפתחה הפרת סדר של כ-100 מתפרעים אשר זרקו אבנים לעבר הכוחות וכתוצאה מכך ניזוקו שמשות של רכב צבאי ושלושה כלים הנדסיים.

בעקבות זריקות האבנים נפצעו 2 לוחמי מג"ב באורח קל וטופלו ע"י חובש במקום.
הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
בעקבות הרס ביתו הבוקר: החייל הודיע – "איאלץ להיעדר מהצבא בזמן הקרוב"
לפני 2 שנים

[…] מסע הרס חריג בבנימין: בתיהן של 8 משפחות ובתי כנסת נהרסו – 6 נעצרו • תיעודים קשים […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:14, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה