ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

ברוך דיין האמת: מנהיג הציבור הליטאי – הרב חיים קנייבסקי נפטר בגיל 94

נהפך לאבל מחולנו, פלגי מים ירדה עיני על שבר בת עמי, נפלה עטרת ראשנו, אוי נא לנו: כל בית ישראל, מתאבלים מר על הלקח בפתואמיות מרן שר התורה גדול הדור, רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי זצוק"ל לישיבה של מעלה.

בני הבית מסמנים על הצורך בקריעה.

בדקות האחרונות, התקבלה קריאה על דום לב למנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי, בביתו ברחוב רשבם בבני ברק. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום החלו לבצע פעולות החייאה במשך כעשרים דקות, תוך כדי שבני משפחתו נקראו להגיע בדחיפות לביתו וכשכל בני ישראל החלו בתפילה להחלמתו, אך למרבה הצער רופא שהגיע למקום נאלץ לקבוע את פטירתו.

כוחות גדולים מחוץ לביתו של הרב קנייבסקי.

מסע הלווית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל יתקיים ביום ראשון הקרוב בשעות הצהריים וייטמן סמוך לאביו זצ"ל בבית החיים פוניבז בבני ברק.

קריעה בביתו של הרב קנייבסקי זצ"ל.

הרב שמריהו יוסף חיים קַנְיֶבְסְקִי היה מנהיג רוחני של הזרם הליטאי של הציבור החרדי, מחבר ספרים רבים במגוון מקצועות תורניים, ורבים הגיעו לקבל את ברכתו ועצתו. כ'פוסק' היה מקפיד להתבסס על דברי קודמיו ולא היה מכריע בשאלות חדשות. הוא ענה על שאלות רבות, בעיקר בתחומי אורח חיים.

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק מסר כי "צוות אמבולנס של איחוד הצלה בפיקודו של סגן יו"ר הסניף ישראל אלתר ביצעו פעולות החייאה ממושכות בנסיון להציל את חיי מרן שר התורה. באגף המבצעים של הארגון נערכים לאבטחת המשתתפים בהלוויה".

מיטת הרב בביתו.

מבן גביר ועד אחמד טיבי – במערכת הפולטית ספדו לרב קנייבסקי זצוק"ל – "דמות למופת":

נשיא המדינה ספד למרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו."

הרב זצ"ל אתמול בקבלת משלוח מנות מתלמידו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ברוך דיין האמת. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל – בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה. אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

בית הרב אחרי קבלת הבשורה. צילום: אילה שבו.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ״ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה. תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה. הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד. תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

ילד פורץ בבכי אחרי ההודעה על פטירת המנהיג.

ח"כ הרב ישראל אייכלר: "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. בפניא דמעלי שבתא בסעודת שושן פורים קיבלנו יחד עם כל בית ישראל, את הבשורה הכואבת כי שבת משוש לבנו, בסילוקו של גאון וצדיק מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל. רבי חיים זצ"ל האיר את העולם בתורתו. שקדנותו ובקיאותו היתה למגדלור לצעירי צאן קדשים, זקנים עם נערים. אוהבי תורה למדו התמדה מהי מרבי חיים. אין אומר ואין דברים בלי נשמע קולם. בכל הארץ יצא קוום. במילים ספורות, לוחשות, ניווט את ההנהגה הציבורית בימים סוערים וקשים. זכיתי להיכנס אליו פעמים רבות בענייני הפרט והכלל, ודמיתי לראות מולי הרב הדומה למלאך, שהוא ניצב ארצה וראשו מגיע השמימה. "ווי חסרא ארעה דישראל גברא רבה". אוי מי יתן לנו תמורתו".

תקיעת שופר בבית הרב. צילום: אילה שבו.

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער: ״הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של ״שר התורה״ הרב חיים קנייבסקי. הערצתי את צניעותו, תבונתו העמוקה ומסירות-הנפש שלו בלימוד התורה. פעמים רבות ביקרתי בביתו, בעיקר לפני חגי ישראל. כל ביקור היה חוויה שלא אשכח. הוא היה ענק שיחסר לא רק למי שראו בו את מנהיגם, אלא לכלל ישראל. יהי זיכרו ברוך.״

יו״ר ש״ס אריה דרעי: ״נהפך לאבל מחולנו – אוי נא לנו. ‏בלב מוכה הלם ויגון התבשרנו על עלייתו בסערה השמיימה של גדול הדור שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל, אשר החזיק את העולם בתורתו ובתפילותיו. ‏זכיתי לקרבתו, לעצותיו וברכותיו המופלאות. ‏בא השמש בצהריים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳״.

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "שר וגדול נפל בישראל, מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. עצב גדול ושברון לב נורא. זכינו לחיות בדורו של ענק הרוח וללכת לאורו. באופן אישי זכיתי להארת פניו, לברכותיו ולעצותיו בצמתים החשובים בחיי. נתנחם במורשתו התורנית והרוחנית וננצור את דמותו הגדולה לעד.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "ברוך דיין האמת, קיבלתי כעת את הבשורה המרה על פטירתו של גדול הדור הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, איש קדוש שהקדיש את כל חייו למען לימוד התורה ותפילה למען עם ישראל. הרב היה סמל ומופת של אהבת התורה והארץ, תוך חיי צניעות וענווה. הרב יחסר לכל עם ישראל. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ‏ברוך דיין האמת."

ח״כ ניר ברקת: ״מתאבל יחד עם בית ישראל על פטירתו של שר התורה הגאון הרב חיים קנייבסקי זכר צדיק לברכה, ממנהיגי הציבור החרדי בארץ ובעולם. הרב הנחיל לעם ישראל את הערך החשוב של לימוד תורה ושימש כדוגמא אישית ומופת של התמדה ודבקות בלימוד התורה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים״.

יו"ר יש עתיד שר החוץ יאיר לפיד: ‏"משתתף בצער על לכתו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. הרב קנייבסקי היה מנהיג חשוב ומשמעותי בחייהם של יהודים רבים, אני שולח את תנחומיי להם ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך."

שרת הפנים איילת שקד: "אבלה על לכתו של שר התורה הרב חיים קנייבסקי. הרב היה תלמיד חכם דגול שהוביל בחכמה ובענווה את צאן מרעיתו. שולחת תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים. ברוך דיין האמת."

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי: "אבדן עצום ורב להמוני ישראליות וישראלים ואחיות ואחים בתפוצות שנשאו עיניים אל הרב קנייבסקי, שהיה עבורם מנהיג ומורה-דרך. בשעה קשה זו, אני משתתפת בצער המשפחה ובצערם של רבות ורבים בציבור החרדי. יהי זכרו ברוך."

ח"כ אחמד טיבי הביע צער על פטיר הרב זצ"ל: "‏אני מודע למעמדו הרם מאוד של הרב קנייבסקי בחברה החרדית ולאובדן של משפחתו ושל עמיתיי חברי הכנסת החרדים וקהל תומכיהם. שיגרתי לחכ גפני ולעמיתיו תנחומים והשתתפות בצער בלכתו של הרב קנייבסקי."

(בתמונה: ‏הרב קנייבסקי בלימוד לאחר שהתבשר שנדבק בקורונה)
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
פקודת "אדמו"ר": כ-3,000 שוטרים יאבטחו את מאות אלפי המשתתפים בהלווית הרב קנייבסק ז"ל
לפני 2 שנים

[…] ברוך דיין האמת: מנהיג הציבור הליטאי – הרב חיים קנייבסקי נפטר בגיל 94 […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 7:22, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה