ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חדשות בעולם

תחת אש: החילוץ הרפואי המוטס הגדול ביותר מאוקראינה לישראל הסתיים במבצע מורכב

מתנדבי זק"א אוקראינה, מגן דוד אדום והצלה אייר HatzolAir הצליחו במאמץ משותף ולאחר חמישה ימים של משימות חילוץ מורכבות תחת אש, בנחישות ובמסירות רבה לחלץ מאוקראינה המופגזת 13 פצועים בעלי בעיות רפואיות מורכבות בתוכם הפצועה היהודיה שנפצעה קשה מפגיעה ישירה של טיל בביתה בצרניגוב ומספר קשישים ניצולי שואה עם בעיות רפואיות מורכבות ולהביאם במטוס פרטי במימון של הרב משה פימה וארגון הצלה אייר HatzolAir לטיפול רפואי בישראל. במקביל נמשכים המאמצים של זק"א להשיג את המסמכים הנדרשים ולהטיס את התינוק בן השבוע עם הוריו לישראל.

מוקד זק"א בישראל קיבל לפני חמישה ימים בקשת חירום לסיוע בחילוץ קשישים ניצולי שואה כבני תשעים כשחלקם מרותקים למיטה וסובלים מבעיות רפואיות מורכבות ואין מי שיעניק להם טיפול רפואי ומספר פצועים נוספים כתוצאה מהלחימה באוקראינה, בנחישות ומסירות נפש חולצו הקשישים והפצועים מביתם ע"י אמבולנסים שהופעלו על ידי זק"א בסיוע הג'וינט לגבול ומשם לבית חולים במולדובה לייצוב מצבם הרפואי והמשך טיפול רפואי לקראת הטסתם ארצה. היום לאחר הסדרת האישורים המיוחדים בסיוע משרד החוץ ושגרירות ישראל במולדובה הועברו המחולצים באמבולנסים לשדה התעופה ומשם על המטוס המיוחד לישראל.

הטיסה הוגדרה כטיסת חירום בשל מצבה של הצעירה שביתה הופצץ מפגיעה ישירה וסבלה מפציעה מורכבת כשמצבה הרפואי התדרדר והייתה במצב של סכנת חיים מיידית ועל כן הוחלט על הפעלת טיסת החילוץ.

אמבולנסים של מגן דוד אדום וזק"א פינו את הפצועים המחולצים מנתב״ג לבתי החולים.

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א מפקד משלחת מטוס החילוץ: ״במבצע מורכב הצלחנו לחלץ פצועים וקשישים מתוך התופת כשמצבם הרפואי ירוד ובסכנת חיים. בזכות שיתוף הפעולה עם מד״א ותרומתם של ארגון הצלה אייר HatzolAir והרב משה פימה ועזרתם המשלימה של הג'וינט משרד החוץ והשגרירות, הצלחנו לעמוד במשימה הקשה להביאם לישראל, אנו נעשה הכל כדי לסייע ולחלץ כל פונה ללא הבדל דת גזע או מין ככל האפשר ולהביאו למקום מבטחים.

חיים אוטמזגין מפקד יחידות המיוחדות בזק״א הבוקר בנתב״ג

נחמן דיקשטיין ס.מפקד זק"א אוקראינה, אמר: "למרות הקושי שיש לנו בשטח אנחנו לא מרימים ידיים וממשיכים לפעול באמצעים דלים מול משימות ענק, בכל בכוח ובנחישות רבה לעזור לכל ישראלי ויהודי שצריך עזרה. אנשי השגרירות ומשרד החוץ עושים מאמצים רבים ומסייעים לנו בשטח. מיקוד הפעילות שלנו היא לסייע לפצועים, קשישים ותינוקות לעבור את הגבול ולקבל טיפול רפואי בבית חולים מקומי כדי לייצב את מצבם ולאחר מכן להטיס אותם לטיפול בישראל. אני רוצה להודות למרק דובב קונסול נתיב במשרד רוה״מ שעומד לצידנו בכל הכוח ואף סייע בקבלת האישור והמסמכים הנדרשים בהטסת הפצועים לישראל."

אלי ראו נשיא HatzolAir, אמר: "מתחילת ימי הלחימה כבר הוצאנו מספר טיסות חילוץ מצילות חיים עם קשישים תינוקות ופצועים מלווים ברופאים ופראמדיקים של הצלה אייר לטיפול רפואי בישראל, החמ"ל של זק"א בקשר רציף עם נציג הארגון בישראל אהרון אדלר ופועלים יחד לסייע לפצועים וחולים במצבים רפואים קשים ומורכבים ולחלצם לטיפול רפואי בישראל."

צילום: דוברות זק״א.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

ניוז 360

מוקדם יותר היום, טנק ביצע ירי פגז לעבר מטרה ברצועת עזה. כתוצאה מתקלה שמקורה מצוי בבדיקה, ירי הפגז סטה ממסלולו ונפל בשטח ישראל בסמוך לגדר הגבול. במסגרת תחקור האירוע, נבדק דיווח כי נפגע רכב במרחב מועצה אזורית חוף אשקלון כתוצאה מרסיסי הפגז. לא היו נפגעים, האירוע מתוחקר.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:07, יום שלישי (2.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה