ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

רצח יהודה דימנטמן: מחבלים השליכו מטענים וביצעו ירי בזמן הריסת בתי שניים מהמחבלים • צפו

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה (ב') את ביתו של המחבל מוחמד ג'ראדאת וכן את הקומה בה התגורר ג'ית ג'ראדאת, בכפר 'סילת א חארתייה' שבחטיבה המרחבית "מנשה".

ב-16 בדצמבר 2021 ביצעו המחבלים פיגוע ירי בצומת חומש, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל ונפצעו שניים נוספים.

במהלך הפעילות להריסת הבתים התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה, מטענים ורימונים מאולתרים לעבר הכוחות. הלוחמים פעלו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

בנוסף, במהלך הפעילות ירו מחבלים חמושים לעבר הכוחות. לוחמי צה"ל השיבו באש וסיימו בהצלחה את משימתם.

"התנגש בלוחמים": חשד לפיגוע דריסה בסילת אל חארית'יה – שני לוחמים נפצעו קל

הריסות הבתים בוצעו בהתאם לצווים של מפקד פיקוד המרכז, לאחר שנדחו עתירות לביטול הצווים שהגישו לבג"ץ משפחות המחבלים.

במקביל הגישה התביעה הצבאית כתבי אישום נגד המחבלים לבית המשפט הצבאי.ביתו של המחבל מחמוד ג'אראדת נהרס ביום 14 בפברואר 2022.

ביום 1 במרץ 2022 הוצא צו להחרמה והריסת ביתו של המחבל עמר ג'אראדת.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שמייצג את משפט דימנטמן מסר: "אנחנו מברכים את צה"ל על סיום ההרס. ההרס איננו מהווה נחמה כי אם הקלה פורתא שידע כל מחבל נוסף שביתו יהרס וחיי בני משפחתו יפגעו. אנחנו מחכים להשלמת הריסת בית הסייען הנוסף בהקדם כדי לשדר מסר מרתיע נוסף לסייענים גם אתם הורסים במו ידיכם את חיי בני משפחתכם. נמשיך ונעקוב כדי שנישאר המשפחה השכולה האחרונה בישראל ולא יצטרפו אלינו עוד משפחות שכולות."

מישיבת חומש נמסר: "הריסת בתיהם היא תשלום ראשון ונמוך ביחס למעשה הרציחה ואנחנו מקווים שיתאפשר להשית עליהם אף עונש מוות. יחד עם זאת, ההרס מזכיר לנו שלרוצחים היתה מטרה מוצהרת שנאמרה על ידם: לגדוע את הישיבה בחומש. כל עוד ממשלת ישראל לא מסירה מהשולחן את ההחלטה להרוס את הישיבה, תהיה ענישת המחבלים שווה לקליפת השום שכן מטרתם, להרוס את חומש, תושג על ידי ממשלת ישראל. אנחנו,קוראים לממשלה לקיים את הבטחת חבריה, לעצור את הרס הישיבה ולא להמשיך את מה שהמחבלים התחילו."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:38, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה