חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

הפגנת הפלג בירושלים: שוטר שמואשם בתקיפה מחץ את ראשו של מפגין – שר התיירות חולץ • צפו

מאות מפגינים השתתפו אחר הצהריים במחאת "הפלג הירושלמי" בירושלים, בעקבות מעצרו של אברך תושב בית שמש בשבוע שעבר.

ההפגנה החלה בצומת הרחובות שרי ישראל – יפו שנחסם לתנועה. בהמשך יצאו המפגינים לעבר גשר המיתרים בכניסה לבירה. המשטרה עדכנה כי נחסם לתנועה כביש 1 ממחלף סחרוב.

תחילת ההפגנה, צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

מפקד יס"מ אופנועים יוסי צרפתי תועד במהלך הפגנה כשהוא דורך עם ברכו מספר פעמים על ראשו של מפגין חרדי, זאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין אלימות, צפו בתיעוד מזעזע:

שוטר דורך עם ברכו מספר פעמים על ראשו של מפגין חרדי, צילום: איתמר כרמון – חדשות כל העולם.

יצוין כי נגד השוטר שתועד מתנהל באלימות, הוגש כתב אישום בעקבות תקיפה חמורה של צעיר ערבי בשכונת סילוואן בירושלים. לפי כתב האישום, ב-4 בנובמבר 2020 הגיעו כמה שוטרים לשכונת סילוואן במסגרת תפקידם כחלק מפעילות מבצעית נגד חשוד. באותה העת שהה בדירה האב שבנו נעצר. במהלך מעצרו קילל האב את השוטרים וסנוור אותם באמצעות פנס בטלפון הנייד אשר היה ברשותו.

צרפתי התפרסם בסדרה "מחוז ירושלים" שתיעדה את פעילות המשטרה בבירה. הסדרה עלתה לכותרת אחרי שנחשף כי באחד הפרקים הושתל נשק בשכונת עיסאוויה בצפון מזרח ירושלים.

במהלך ההפגנה, נקלע שר התיירות יואל רזבוזוב למקום ואמר: "אנשים צריכים להגיע למקומות וזה לא בסדר, המשטרה נתנה להם להפגין חצי שעה, נראה לי שלא יודעים לשלוט בפלג הירושלמי."

עוד הוסיף: "הנה, חבר'ה צעירים פה, כמו שהם יודעים לעשות את ההפגנות – ככה הם יכולים להתגייס. אין שום סיבה שחבר'ה צעירים לא יתגייסו!"

חילוץ שר התיירות ע"י המשטרה.

מאוחר יותר רזבוזוב פונה מהמקום על-ידי המשטרה, אחרי שלטענתו מפגינים קיללו אותו, השמיעו כלפיו הערות גזעניות ולא אפשרו לו להמשיך ולנסוע.

קשישה עפה באוויר ונפגעה מבואש מסריח. צילום: איתמר כהן – חדשות כל העולם.

בהפגנת 'הפלג' פרצו עימותים בין המפגינים לשוטרים, אשר עושים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בניסיונות פיזור המחאה משתתפים לוחמי יס"מ, פרשים ומכת"זיות. המפגינים הרבים חוסמים את הכביש שנסגר לסירוגין לתנועת רכבים. גם תנועת הרכבת הקלה באזור נעצרה לפי שעה.

במקביל נערכת הפגנה של אנשי "העדה החרדית" ברחוב שמואל הנביא פינת יחזקאל בעיר.

במהלך הפגנת 'הפלג הירושלמי' נעצרו לפחות שבעה מפגינים שהפרו את הסדר בכניסה לירושלים.

שוטר מאיים על עיתונאי מאתר חדשות כל העולם שיחרים לו את הטלפון.

בוועדה להצלת עולם התורה מעדכנים כי "בשעות הקרובות לאחר איסוף החומרים המצולמים הרבים שזורמים מההפגנה, יוגשו תלונות במח"ש נגד השוטר שהטיח את ראש המפגין ברצפה – שרק בנס יצא מכך בחיים, ונגד שוטרים נוספים שפעלו באלימות קשה ולא מידתית כנגד מפגינים נוספים.

עוד הוסיפו כי "מבדיקה שערכנו עם המפגינים במקום, איש מקרב המפגינים כלל לא זיהה את רזבוזוב כדמות פוליטית כל-שהיא, אלא כאל אדם אנטי דתי שנקלע לסיטואציה וניסה לעורר בכוח פרובוקציה. המפגינים הגיבו בהתאם."

ממשטרת ישראל נמסר: "לפני זמן קצר התפזרה הפרת הסדר האלימה שהייתה בשעות האחרונות בעיר ירושלים והצירים שנחסמו נפתחו לתנועת כלי רכב.

היום בסביבות השעה 16:30 החלה מחאה, במהלכה מאות הפרו את הסדר הציבורי תוך חסימת צירי תנועה ראשיים כולל הכניסה לעיר ירושלים. בשעות האחרונות מפרי סדר רבים התעמתו עם שוטרים, יידו אבנים ובקבוקים, צעקו נאצים לעבר השוטרים, תקפו עוברי אורח תוך ידוי אבנים, ריסוס פלפל וגרימת נזק לרכב ולרכושו של אחד הנהגים.

בעקבות התפרעות אלימה זו והפרת הסדר ההמונית באזור, ולאחר שניתנה על ידי קצין משטרה הוראת פיזור ללא הואיל, פעלו כוחות משטרה רבים להדיפת המתפרעים, לשמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה.

במהלך הפרת הסדר נעצרו 7 מפרי סדר שהועברו אל תחנת המשטרה, כשחלקם התנגדו למעצר."

גלרית תמונות מההפגנה, צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.

עוד הוסיפו: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא תאפשר ההתפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
בעקבות התיעוד המזעזע: מח"ש פתחה היום בחקירה נגד שוטר היס"מ יוסי צרפתי
לפני 2 שנים

[…] […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:19, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה