חדשות בארץ

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בי-ם: מחבל דקר שוטר – וחוסל בירי

בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, מחבל חמוש בסכין התקרב לעבר השוטרים בשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים, שלף סכין ודקר שוטר בראשו – שוטרים נוספים שהיו במקום, מייד חתרו למגע וחיסלו אותו בירי. שוטר נוסף, ככה"נ נפצע מירי הנטרול. השניים פונו לביה"ח עין כרם במצב קל – בינוני.





כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים בזירה. מיד לאחר הפיגוע, קיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע.

המחבל שחוסל הוא "סאמר ג'מאל אל-קואסמי" בן 19 מא-טור שבמזרח ירושלים.

במהלך הערכת המצב אמר מפקד מחוז ירושלים: ״הפיגוע לפנות בוקר הוא תזכורת נוספת לאיומים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל בירושלים בשגרת הפעילות המבצעית. תגובתם המהירה של השוטרים שהשיבו בירי לעבר המחבל, הביאה לנטרולו המיידי ולסיום מהיר של האירוע. עלינו להמשיך להיות דרוכים ומוכנים בכל שעות היממה, להגיב בנחישות לכל איום, ולפעול נגד כל מי שיפגע בשוטרים או אזרחים למען ביטחון אזרחי ישראל״.

קרדיט צילום: דוברות המשטרה.


דובר תנועת חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, מסר: "אנו משבחים את תנועת ההתנגדות האסלאמית (חמאס) על מבצע הדקירה ההירואי נגד משטרת הכיבוש הציונית, עם שחר היום, בשער האריות בעיר העתיקה בירושלים הכבושה, ורואים בכך תגובה טבעית להסלמה של הכיבוש בפשעיו. נגד האלמורווידים ואנשינו בירושלים וכל הבנק הערבי הכבוש.

בעודנו מדמם את הגיבור שעלה לה' כשאהיד, וכתבנו את שמו באותיות אור ברשומה של הקדושים הצדיקים, אנו קוראים להמוני עמנו ולצעירינו הסוררים להמשיך בהסלמה ולהתעמת עם הכיבוש על ידי כל האמצעים ולעסוק בו בכל הזירות, עד שהוא מרתיע אותו ובולע את תוקפנותו נגד ארצנו, עמנו והאתרים הקדושים שלנו."

כוחות גדולים של משטרה ואנשי ביטחון פושטים כעת על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע – ועצרו את אחיו מוחמד ג'מאל קוואסמי באל-טור בירושלים.

מדוברות המשטרה נמסר: "היום לפנות בוקר מעט אחרי השעה 04:30, הגיע מחבל בן 19 תושב א-טור שבמזרח ירושלים חמוש בסכין והסתער לעבר שוטרים שהיו ממוקמים בשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים במטרה לדקור אותם.

שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים שהיו במקום חתרו למגע, הגיבו לעברו בירי ונטרלו את המחבל. כתוצאה מהפיגוע, נפצעו שני שוטרים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. צוותי רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו של המחבל.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים בזירה. מיד לאחר הפיגוע, קיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע.

בהמשך הבוקר הגיע מפקד מחוז ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם, שם שוחח עם אחד השוטרים שנפצעו במהלך פיגוע הדקירה."

תמונה מהזירה והסכין של המחבל, קרדיט צילום: דוברות המשטרה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, אמר בתגובה: "‏שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים סיימו במהירות ובנחישות הבוקר פיגוע וחיסלו מחבל לאחר שדקר אחד מהם. ‏בתקופה הקרובה, ועד אחרי הרמדאן, מחבלים וכוחות קיצון ינסו להבעיר את השטח – המשטרה ומשמר הגבול יהיו דרוכים ומוכנים. ‏החלמה מהירה לפצועים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "מדיניות גזענית גורמת לטרור להרים ראש: יהודים אינם מורשים להכנס לרחוב בו בוצע הפיגוע: כשהמחבלים רואים שאין כניסה ליהודים ומבינים שאין בעל בית הם פוגעים ומנסים לרצוח. ראוי לפתוח את הרחוב גם ליהודים ולהראות לכולם שיש בעל בית בבירת ישראל בכל מקום שהוא, אנחנו בעלי בית ומי שלא טוב לו, שילך לסוריה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:47, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה