ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת, חרדים ויהדות

אחרי המעצר האלים: כתב אישום נגד הבלשים שתקפו והתעללו בחיים מזרחי

אחרי חשיפת חדשות כל העולם: המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין הבילוש שי עזרא אליהו ושוטר הבילוש יותם גרגיר, בגין תקיפת אזרח בחודש ינואר האחרון בשכונת גאולה בירושלים. בנוסף, קצין הבילוש הואשם אף בעבירה של שיבוש הליכי משפט וזאת בגין כתיבת דו"ח פעולה כוזב.

במהלך הפגנה: העיר לבלשים על פגיעה ברכב – והותקף באלימות קשה • תיעוד ממצלמת אבטחה

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שקד דהן, בתחילת חודש ינואר התקיימה הפגנה של הציבור החרדי בשכונת גאולה בירושלים. אותה עת, במרחק מה מההפגנה, יצא המתלונן מהחנות בה הועסק ועמד על המדרכה הסמוכה אליה. סמוך לאחר מכן, חלפה במקום ניידת "סמויה" שהייתה בדרכה לאזור ההפגנה, בה נהג קצין הבילוש ועל ידו, במושב הנוסע, ישבה שוטרת. השניים היו לבושים בבגדים "אזרחיים" וללא כל סימני זיהוי המעידים על כך כי הם שוטרים בתפקיד, כפי שהיה אותה שעה. בשל פקק תנועה שנוצר ברחוב, עקף קצין הבילוש את טור המכוניות שעמד לפניו ופגע ברכב אחר שעמד בפקק.

המתלונן, שנכח במקום והבחין בפגיעה, ניגש אל הניידת הסמויה ואמר לקצין הבילוש כי הוא פגע ברכב. בתגובה, יצא קצין הבילוש מהרכב, אמר למתלונן כי הוא עתיד לחזור למקום וכי "מדובר בניידת", כלשונו, והדף את המתלונן אחורנית. קצין הבילוש חזר לרכב ואילו המתלונן התרחק מעט מהמקום, תוך שהוא מביע מורת רוח מהתנהלותו של קצין הבילוש. בשלב זה עצר קצין הבילוש את הרכב, יצא ממנו במהרה, ניגש אל המתלונן והחל לנהוג כלפיו באלימות, בין היתר באמצעות חניקתו ומתן אגרוף לראשו, וזאת מתוך רצון "ללמדו לקח".

חשיפת חדשות כל העולם: הבלשים שתקפו את חיים מזרחי נחקרים במח"ש – בן גביר מבקש דיון בכנסת

שוטרים נוספים שהבחינו במתרחש, ביניהם שוטר הבילוש, ניגשו למקום וסייעו לקצין הבילוש להכניס את המתלונן אל המושב האחורי של הניידת הסמויה. בעוד המתלונן שכוב עם בטנו על המושב האחורי, התיישב עליו שוטר הבילוש, שלא כדין, באזור הגב התחתון. במהלך הנסיעה ולמרות שהמתלונן כבר היה אזוק, המשיך שוטר הבילוש לשבת על המתלונן ואף הכה בו באמצעות מספר אגרופים לחלק האחורי של ראשו, בעוד המתלונן זועק ואומר כי לא עשה דבר. אף בתחנת המשטרה, בעת שהוביל שוטר הבילוש את המתלונן לתא המעצר, הכה בו באמצעות מכת ידו על גבו.

בעיקר על סמך הדיווח של קצין הבילוש, שחלקו היה כוזב, נחקר המתלונן בתחנת המשטרה ואף הוחלט להמשיך את מעצרו למשך הלילה. למחרת היום, עם הבאתו בפני שופט, הורה בית המשפט לשחררו לאלתר וללא כל תנאים. כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו, המתלונן סבל מכאבים עזים, נזקק לטיפול רפואי ואף בעת שפנה לבית החולים איבד את הכרתו וטופל במקום. המתלונן אף נזקק לטיפול נפשי בעקבות הנזקים הנפשיים אשר נגרמו לו כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות של תקיפה. לקצין הבילוש אף מיוחסת עבירה של שיבוש מהלכי משפט. החקירה נוהלה על ידי צוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים.

ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "שוטרים אלימים הם עבריינים שמטילים אות קלון על המשטרה ומקומם בכלא. לא מדובר במקרה בודד בו מותקף חרדי רק בגלל שהוא חרדי, אלא תופעה פסולה שיש לבער אותה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "החרדים אינם שק חבטות של שוטרים שחושבים שהם גיבורים ואינם כפופים לחוק ומיצוי הדין עם השוטרים יהיה כתמרור אזהרה לכל מי שמעיז להתעלל באזרחים תמימים".

(צילום מהמעצר: איתמר כהן – חדשות כל העולם).
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:53, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה